Økologisk og miljøvennlig

Lavendel84

Flørter med forumet
Desemberglede 2015
Noen som har peiling på forhandlere med babyutstyr som er opptatt av å ha minst mulig unødvendige giftstoffer i produktene sine? Tenker på alt fra barnevogn, bilsete osv.
 
  • Liker
Reactions: Io
Nei, men det finnes produsenter som er opptatt av slik. Men jeg er usikker på hvem. Men det er strenge regler når det gjelder produksjon av barneprodukter, så generelt er det trygt. Det finnes fra tid til annen lister med de tryggeste produktene for barn. Tror du kan finne produkter hvis du googler :)
 
Nøstebarn har hvertfall klær som er uten farlige stoffer , og lindex , Cubus og HM har økologiske klær , med24.no har en del ting tror jeg har hvertfall miljøvennlige øko engangsbleier :) men usikker på utstyr , men skal stå på produktene hvertfall :) ImageUploadedByBV Forum1435521212.116317.jpgImageUploadedByBV Forum1435521227.122987.jpg
 
Vet ikke hvilke regler det er for å kalle klær økologisk, men ser at man kan få tak i det mange steder nå. Ofte er barneklær merket med feks økologisk bomull, men så er det sterke farger og plastikktrykk osv på. Poenget er jo å kjøpe noe som ikke har noen skadelige stoffer til babyen, og da hjelper det ikke om bare bomullen er øko. Har foreløpig best inntrykk av Nostebarn.no, Cottonchild.no og Englebarn.no. Hadde vært supert med info om dette for annet babyutstyr også.
 
Finn.no? Gjenbruk ser ut til å være den beste løsningen for mye utstyr, spesielt vogn. (Bilstolen er jeg mer skeptisk til å kjøpe brukt, så den flammehemmer-kamelen får jeg heller svelge.)

Gjennomgående miljøvennlige forhandlere har jeg ikke funnet, men mange av de store har gode produkter som "miljøflaggskip". En av mine favoritter er Høies øko-tex-merkede dyne og det finnes etter hvert mange madrasser med øko-tex eller svanemerke.

Noen av småtingene kan du finne på levlogisk.no.
 
Ja når det gjelder bilstol blir det nok den sikreste i forhold til bilsikkerhet og ikke flammehemmere. Men man kan redusere sånt på mange andre områder.
 
Ja når det gjelder bilstol blir det nok den sikreste i forhold til bilsikkerhet og ikke flammehemmere. Men man kan redusere sånt på mange andre områder.

Jeg fant ett argument for "grønneste" bilstol, selv om det er tynt: BeSafe har den nærmeste fabrikken, og det ser ut som om den fabrikken har lave utslipp.
 
Back
Topp