Økning i vekt

pia74

Blir kjent med forumet
Det kjennes at man er gravid, for jeg spiser som en flodhest. [8D]Må ha mat hele tiden, og vekten raser fort oppover. Er jo VELDIG tidlig i svangerskapet ennå, men har vel lagt på meg ett par-tre kilo. Blir litt sånn smånervøs når jeg leser enkelte plasser at man ikke legger på seg i 1.trimester. Er det bare jeg, eller er det normalt å være "matsyk" hele tiden og i tillegg legge på seg noen kilo allerede nå? Jeg har alltid vært vant til å holde meg i form med trening hver dag, og nå orker jeg rett og slett ikke. Sofaen er min beste venn for tiden!! Veldig uvant å se at kroppen ikke er like fit som for 2 måneder siden!!

Det er like vanlig å gå litt opp som det er å gå litt ned de første tre månedene. Jeg har gått ned 6 kilo uten at det er farlig. Den lille tar det den trenger, og er man kvalm kan jo kiloene rase av. Og tilsvarende vil man jo alltid gå opp i vekt hvis man spiser mer og slapper mer av. Du skal ikke bekymre deg du. Kjenner ei som la på seg 8 kilo de første 12 ukene, og så la hun bare på seg 4 kilo til resten av svangerskapet...

Det er nok ingenting å kave seg opp over. Det er helt normalt å legge på seg tidlig også, dette varierer fra person til person. Jeg har selv lagt mest på mei i starten begge gangene. Denne gang la jeg på meg 7 kg ca. de første 12 ukene. så gikk de mangen uker uten at jeg la på meg et gramm[:D]  Nå er jeg snart 26 uker, og har lagt på meg 9 kg.
Så de går bare en vei. (Huff....,kan bli interesnat)
Jeg ble også lett trøtt og slapp, mest lyst å sove. Men nå er de full fres, jobber hver dag. Og om ettermiddag / kveld, jobber jeg i hagen, og den er ikke liten......... FORMEN ER TOPP[;)]

Veldig forskjellig fra person til person ja. La på meg ca 4 kg de første 10 ukene begge gangene, så ikke noe på mange uker, deretter ca 4 kg på 1 mnd rundt uke 21, og uke 30. Tilsammen 14 kg. I begynnelsen var jeg også veldig matsyk, men har roet seg nå. Lykke til videre

Det er helt indiviuelt ang vektøkningen i svangerskapet, så ikke sammenlign deg selv med andre!

For min egen del har jeg slitt med kraftig bekkenløsning hele svangerskapet og derfor har det vært begrenset med bevegelighet og trim.
Første trimester gikk jeg ned 3 kilo, og nå 12 dager til termin har jeg lagt på meg 14 kilo totalt

Denne tråden kunne like gjerne vært startet av meg... og jeg ble veldig lettet når jeg leste svarene deres jenter!!! [;)] Akkurat det jeg trengte å høre... Merker at magen har vokst litt, og jeg har jo en vanvittig apetitt, så det er ikke så rart. Har vært så trøtt at jeg ikke har orket å gå den daglige turen jeg hadde lovet meg selv... [8|] Så da sier det seg jo selv at man går opp litt i vekt.

Men om en stund "skal" jo magen komme, og da gleder jeg meg til å vise den fram! [:)]

Halloen....
Jeg har Ikkje nødvendigvis spist såh kjempemye mat, Men har vel egentlig lagt ganske godt på meg hele tiden for det... [:D]

jeg har lakt på meg 4 kilo til nå, og er ganske glad i mat for tiden.

Jeg var nesten konstant sulten i første trimester og ble kvalm hvis jeg ikke spiste med det samme jeg ble sulten. Du må bare passe på at det du spiser ikke er fetende. For meg gikk det mye i yoghurt, knekkebrød, gulrøtter og frukt. Spiste mange små måltider, og reduserte hovedmåltidene (orket ikke spise så mye). Jeg bodde også i sofaen, men la ikke på meg noe før i femte måned. Lykke til!

Jeg var også lik de 3 første månedene, var helt utslitt og sovnet på sofaen noen ganger om dagen. Trener som regel 3-4 ganger i uken, men dïsse månedene ble det mest trening på å sofe på sofaen.
Er nå 14 uker og føler meg mye mer i form, trener regelmessig og sovner ikke på sofaen lenger, kvalmen er nesten også over. Nå er det bare å vente på at magen vokser.

Tusen takk for mange svar! Får bare se hvordan kroppen min utvikler seg nå framover!! [:D] Uansett er alt dette nye spennende!![:)]

Back
Topp