Høres ut som det kanskje er mest psykisk ja. Tenker at så lenge du ikke spiser masse usunt må du prøve så godt du kan å legge vekk tankene om vekt akkurat nå når du er gravid. Da er det ikke noe du får gjort uansett. Hvis fysisk hard trening er forbudt, men du har ork, ville jeg vurdert trening ala yoga (trygge øvelser), basseng o.l. for å opprettholde noe av styrken. Da har du et godt utgangspunkt for å unngå belastningsskader, og kan lettere komme igang igjen etter fødsel hvertfall.
Jeg gikk opp fra 67 til litt over 100 kg sist, og legger på meg masse på lår og rumpe. Spiste ikke usunt, men ble lite bevegelse utenom jobb. Alt gikk av kjapt etter fødsel, så jeg stresser ikke like mye over kiloene som kommer nå, særlig ikke siden jeg vet at kostholdet er fint. Gravide er forskjellige, men å legge seg opp litt ekstra for amming bl.a er helt normalt, så du må prøve å ikke bli veldig stressa om noe legger seg utenom magen også. Men jeg skjønner at det kan være tøft når man har jobba så hardt for å gå ned i vekt før