Økedøgn

"Minst 10-12 ganger" . Snork. Vi har mer sånn 24 (en gang i timen). Sukk, det er hardt arbeid å amme! Håper det holdt nå for noen dager igjen.
 
Ja en gang i timen her nå også [emoji28][emoji85] hjelpes. Ikke på natta da... heldigvis. "Bare" hver 3 time da.
 
Jeg ammet 18-19 ganger pr dag.... 1 time pr gang.. Hele døgnet igjennom.

Men dette var ikke økedøgn da, her fikk ikke baby nok melk og hang da i puppen i desperasjon :(

Men jeg lurer litt på hvordan jeg skal få med meg økedøgn nå som hun får tillegg??
 
Står at man bare skal legge de til så ofte de vil de døgna. [emoji85] og ikke bruke tillegg. Sette bort alt annet av planer og rigge seg til i godstolen og bare amme [emoji28][emoji23][emoji85] for å sende signaler til kroppen om å produsere mer melk. Jeg slutta iallfall med den ene flaska med mme og ammer veeeldig ofte [emoji28][emoji85]
 
Jeg er litt usikker på om lille her har økedøgn eller ikke
Noen ganger våkner han selv og vil ha mat, for det meste bare klynker han og uffer seg. Her er vekkerklokken på for nå vekke ham minimum hver fjerde time, men hjelper lite når a mor er så trøtt at hun ikke reagerer..
Er vel litt spesielt med en litt liten, litt prematur baby, så tro meste jeg har vært oppi er 8 ganger på et døgn.
 
Føler vi har hatt økeuke nå... men hun spiser mer intensivt, mye spising 3-4 timer i strekk, så sover hun noen timer og gjentar det hele, døgnet gjennom.

Det er slitsomt, og jeg blir veldig usikker på om hun spiser så ofte fordi jeg ikke har nok melk, så jeg veide henne i dag, og hun har lagt på seg 240 gram på 6 dager, hurra! Ubeskrivelig godt for en mamma som aldri hadde nok melk sist.
 
Jeg ammet 18-19 ganger pr dag.... 1 time pr gang.. Hele døgnet igjennom.

Men dette var ikke økedøgn da, her fikk ikke baby nok melk og hang da i puppen i desperasjon :(

Men jeg lurer litt på hvordan jeg skal få med meg økedøgn nå som hun får tillegg??
De er som regel flinke til å gi beskjed når de er ekstra sultne også når de får flaske. Kan jo også følge litt med på vekta, og anbefalingen om å drikke 15% av kroppsvekta (synes jeg å huske at det var).
 
Back
Topp