Økedøgn..

Volven

Cute but psycho! Things even out..
September 2012
Har tidenes økedøgn på gang. Han har vært på puppen annenhver time, dag som natt, i 3 dager nå.. Jeg er helt på felgen! :gen113 Vet ikke helt om jeg skal prøve gi litt mme i tillegg eller om jeg skal introdusere litt grøt hvis han ikke roer seg snart, for dette blir i overkant mye, kjenner jeg. :eek: Råd mottas med takk!
 
Uff det høres slitsomt ut.
Jeg tror jeg personlig ville vært forsiktig med å gi noe annet enn morsmelk ved mistanke om økedøgn da det er babyens måte å holde produksjonen oppe på.
Kanskje se an litt til for å se om det endrer seg?
 
Hadde sett ann noen dager til, for jeg evt ville gitt han noe annet. Tar litt tid og få opp melka! Anbefaler en kopp ammete hver dag. Det øker mengden min i tillegg til at Emmeth ammer på natta og jeg pumper meg minst hver 3 time:) Skjønner godt du blir sliten, heldigvis bare noen dager det er sånn:)
 
Takk for råd, jenter! :) Greit med erfarne mammaer som har peiling på hva de driver med! ;) Skal på helsestasjon om 2 uker, så tenker å spørre der hvis han har lagt litt lite på seg denne gangen også. Han hadde ikke lagt på seg så mye sist, men han hadde ikke vokst så mye i lengden heller da, så det kan skyldes det. Det går jo litt i rykk og napp det der. Han har heldigvis roet seg litt ned på hyppigheten nå, så jeg tror det verste er over :)
 
GOdt det har roet seg. Det er veldig slitsomt når det holder på!
Ikke alle babyer vokser så fort heller, men hvis det går over lengre tid og babyen virker veldig sulten ville jeg vurdert mer mat =)
 
Hermine har spist 4-5 ganger hver natt i tre UKER nå, så nå har jeg gitt opp fullamming til 6 måneder og starter tilvenning på velling laga med mm. Er desperat etter søvn nå!

Sent from my ST25i using BV Forum
 
Skjønner godt at du er sliten ja! :eek: Jeg måtte ha meg en lur midt på dagen bare etter 3 dager.. :oops:
Asle ser heldigvis ut til å ha roet seg litt nå :) Var oppe for første gang i 3-tiden i natt, men da holdt han på så lenge at jeg rakk å våkne ordentlig, så nå sitter jeg her og soser på forumet :p Burde virkelig ha sovet i stedet, men er lys våken.
 
Kjedelig å ikke få sove igjen da.............. Håper du fikk sove etterhvert :)
 
Fikk sove igjen i 6-tiden. Og heldigvis har jeg verdens beste kjæreste, så han tok Asle med seg og skiftet på ham etter matingen i 8-tiden :) Jeg fikk sove skikkelig lenge i dag! :D
 
Hermine har spist 4-5 ganger hver natt i tre UKER nå, så nå har jeg gitt opp fullamming til 6 måneder og starter tilvenning på velling laga med mm. Er desperat etter søvn nå!

Sent from my ST25i using BV Forum

Huff det høres veldig slitsomt ut ja, jeg synes det er pyton bare hun våkner to ganger om natten.
Håper du får deg noe søvn snart, man blir helt tullerusk uten.
Det er ikke for ingenting at det er en gammel tortur metode å frata folk søvnen ved å vekke dem hele tiden :smiley-angry026
 
merker at tålmodigheta er lik null på natta nå, så hvis hun krever "noe mer" enn mat, altså at hun fortsetter å sutre eller lignende så får jeg totalt hetta...så da må pappan overta! Heldigvis har han fri helt til 7.januar og tåler endel nattevåk fram til da, satser på at hun er tilvendt på velling til da slik at vi får litt bedre nattesøvn! Nå er jeg blitt forkjøla i tillegg, og hun kvepper til hver gang jeg hoster :( Kjempeskøy jul!
 
Huffda! :( Håper det går seg til så Hermine sover i lengre strekk og du får hentet deg inn! Man blir smågal av å ikke får sove, og når du i tillegg er syk også, så blir det jo enda verre. God bedring!!
 
Håper dere får bedre netter snart!
Høres veldig slitsomt ut...
 
Har hatt en helt syk ammenatt i natt jeg.. 6 amminger... jeg som er vant med 1-3....
 
Den er slitsom! :eek: Du har min fulle og hele sympati!
Håper du får det roligere i natt!
 
Masse amming i natt også. Googlet litt i morges og leste at økedøgn rundt 3 mnd alder oppleves gjerne som ekstra krevende for mammaen...
 
Uff, er så slitsomt m de økedøgnene:( Emmeth har puppa i hele natt han også, men veit ikke om det er økedøgn! Måtte alle babyene våre sove godt i natt:)
 
Back
Topp