Økedøgn og avføring

Astra87

Forelsket i forumet
Lillemann er 16 dager i dag, og har hengt mer i puppen enn vanlig. Veide på mandag og hadde da gått opp 500 gram på 10 dager. Har pleid å ha avføring i hver bleie, men nå har det plutselig ikke vært noe på et døgn! Med dårlig ammeerfaring fra før så blir jo jeg redd at det "plutselig" er tomt, men han tisser masse da. Flere som har erfart at babyen plutselig ikke har avføring mtp økedøgn?
 
Har ikke hatt avføring på 4 dager her, og lille har steinhard mage og masse luft og sover knapt nok. Mer som vi har hatt unntakstilstand i heimen siden.
 
Har ikke hatt avføring på 4 dager her, og lille har steinhard mage og masse luft og sover knapt nok. Mer som vi har hatt unntakstilstand i heimen siden.
Uffda, mm eller mme?
 
Jeg ammer og lille her har avføring maks 2ganger i uken, avogtil går det 8 dager uten men hs sa det var helt normalt og så lenge hun ikke hadde tegn til vondt i magen så var det bra :D
 
Når man ammer er det like vanlig med en bæsjebleie i uka eller flere for dag :)
Trodde det skulle være daglig fram til 6ukers alder...? Men det varierer vel veldig.
 
mm, så det kan jo derfor gå mange dager, men skulle ønske det kom noe snart for hun har ordentlig vondt i magen. Hun har vanligvis hatt bæsjebleie hver dag.
Han plages tydeligvis her og...
 
Hadde ikke bekymret meg hvis lille har flere tunge tissebleier daglig :) Avføring kan variere, det er vanlig.
 
Trodde det skulle være daglig fram til 6ukers alder...? Men det varierer vel veldig.
Min begynte å bæsje annenhver dag allerede fra da han var 4 dager gammel. Da han var tre uker gikk frekvensen enda mer ned, og nå varierer det fra tre dager til en uke mellom. Han blir 6 uker om to dager. Tissebleier er det viktig å følge med på, for det skal det være mye av :)
 
Trodde det skulle være daglig fram til 6ukers alder...? Men det varierer vel veldig.
Ifølge artikkelen postet av moderator:

"Vanlig morsmelkbæsj

Etter to-tre uker får de fleste morsmelksernærte babyer den vanlige morsmelkbæsjen som er gul, salveaktig og som lukter behagelig surt. Konsistensen kan variere og bæsjen kan se ”frøaktig” ut. Gjennomsnittsbabyen har mellom 1 og 4 bæsjebleier hver dag, men her er det veldig store variasjoner og bæsj i hver bleie er like normalt som bæsjebleie en gang i uken."

:)
 
Takk alle, da blir jeg litt mer beroliget. Tissebleier er det nok av så satser jeg på at alt er greit. Skal dra å veie i morgen :)
 
Lille begynte å få vondt i magen da hun gikk 1,5uke uten, kjøpte fennikel-te og dagen etterpå hadde hun avføring :) Da drakk jeg en kopp, og hun fikk en liten tskjei. Leste det råde her inne, og fikk samme råde på sunkost. Nå er hun ikke plagt med vondt i mage, jeg drikker en kopp hver kveld:)
 
Vært å veid, 150 gram opp på 3 dager. Så da vet jeg at det ikke er pga for lite mat hvertfall :)
 
Back
Topp