Økedøgn, men nekter å suge.

gravidsol

April 13 FTW :D
Lillegullet er sutrete som bare juling for tiden og virker som at ho trenger et økedøgn med masse pupping. Problemet er det at ho virker ikke interessert i å suge. Ho suger noen minutter, men så blir ho lei og sutringen starter igjen. Ho har ikke feber, får ikke tenner, sover godt. Hva kan det være?

Ammer du henne kun? Kanskje hun ikke får i seg nok mat? De må jo gjerne suge en liten stund før melka kommer skikkelig i gang, å kanskje du ikke har så mye melk hun trenger akkurat nå. Noen spesiell tid på dagen/kvelden hun er mest sur?
Jeg måtte stoppe ammingen bare etter lille min var 1 mnd fordi melka mi gravids forsvant. Kanskje du kan prøve å gi litt tillegg når lille blir lei av å suge for å se om dette hjelper? :-)

Ammer fullt. Har prøvd å gi tillegg, men ho vil ikke suge der heller. Ho er generelt sutrete hele dagen lang. Sover natten igjennom. Sikkert fordi ho er utslitt.

Er det veldig lenge hun har vært sånn?
Jeg tenkte at det kanskje kunne være noe du har spist og som har gjort at melken smaker annerledes?
Det tar jo gjerne 3-4 dager etter det du har spist er helt ute av systemet igjen hørte jeg et sted...

mi har no hatt en periode der ho har vært sånn og, er grådig frustrerende blir jo så bekymret for at ho ikke får i seg nok mat. men no har eg begynt å ligge med ho på sofaen og av en eller annen merkelig grunn så tar ho puppen mye bedre da og kan ligge lenge.

Har vært sånn i 3 eller 4 dager, men eg har ikke spist noe annet enn det eg pleier å spise.

min har vært sånn i dag... la seg og sovna som vanlig, men føler liksom ikke han har fått i seg så mye mat i dag.. har hatt ett par måltider hvor han har spist normalt da.. han har fått vaksine i dag, så kan hende det har noe med saken å gjøre her i huset da.. håper det gir seg, og at han spiser normalt i natt og i morgen!

våkna med et hyl etter å ha sovet en halvtime, og da spiste ha helt som normalt plutselig... ikke så greit å forstå seg på de små bestandig..

Ho vil fortsatt ikke gi meg et økedøgn. Så eg har begynt å delamme. Får begge puppene og litt mme i tillegg etterpå sånn at ho faktisk klarer å bli mett.

Back
Topp