Øke sjangsene for graviditet

Jente26

Betatt av forumet
Hei alle sammen :)

Er det noen her som vil fortelle hva de gjør for å øke sjansen for å bli gravid? :)
 
Last edited:
Hei alle sammen :)

Er det noen her som vil fortelle hva de gjør for å øke sjansen for å bli gravid? :)

Gått ned noen kilo (ikke aktuelt for alle såklart), spiser sunt og variert, særlig de riktige fettsyrene er viktig, som avokado og olivenolje. Holde seg i aktivitet.
Bruker EL-tester og temping for å fastslå nøyaktig tidspunkt for EL. Viktig å bli kjent med sin egen syklus.

Også er det jo alt det som omhandler assistert befruktning da.. Hormoner osv..
 
Gått ned noen kilo (ikke aktuelt for alle såklart), spiser sunt og variert, særlig de riktige fettsyrene er viktig, som avokado og olivenolje. Holde seg i aktivitet.
Bruker EL-tester og temping for å fastslå nøyaktig tidspunkt for EL. Viktig å bli kjent med sin egen syklus.

Også er det jo alt det som omhandler assistert befruktning da.. Hormoner osv..

Har du prøvd å bli gravid lenge? :)

Hva slags EL tester bruker du?
 
Har du prøvd å bli gravid lenge? :)

Hva slags EL tester bruker du?

Uff, altfor lenge. Snart fire år...:( Har blitt gravid fire ganger i løpet av denne tiden, men sliter med at jeg mister i tillegg...

Hvor lenge har du prøvd?

Mine favorittester er OneStep (rosa pakke) fra Ebay. Billig og veldig bra.
 
Cbfm fertilitetsmonitor for å kartlegge syklusen :) ellers dra til legen for å sjekke at alt er i orden med tanke på hormoner og slikt. Sædprøve. Osv...
 
Uff, altfor lenge. Snart fire år...:( Har blitt gravid fire ganger i løpet av denne tiden, men sliter med at jeg mister i tillegg...

Hvor lenge har du prøvd?

Mine favorittester er OneStep (rosa pakke) fra Ebay. Billig og veldig bra.

Såpass lenge også ja :( Har du noen barn fra før da?
Huff, det er trist da.. Også flere ganger :(

Vi har prøvd siden mars 2015.. Aldri vært gravid før.. Man blir jo litt utålmodig da.. :/

Okei :) Kun prøvd CB sine jeg. Bra, men dyrt :p
 
Såpass lenge også ja :( Har du noen barn fra før da?
Huff, det er trist da.. Også flere ganger :(

Vi har prøvd siden mars 2015.. Aldri vært gravid før.. Man blir jo litt utålmodig da.. :/

Okei :) Kun prøvd CB sine jeg. Bra, men dyrt :p

Ingen fra før heller dessverre...
Vi vet i alle fall at det er mulig å bli gravid i tillegg til at vi får god hjelp, så er bare å håpe at fremtiden vil gi et bedre og varig svangerskap.

Har dere blitt utredet?

CB sine er ikke jeg så glad i egentlig. Er som du sier veldig dyre... Jeg har kort LH-topp og må teste 2-3 ganger om dagen for å fange opp EL, da blir det fort litt stiv pris med CB :p
 
Ingen fra før heller dessverre...
Vi vet i alle fall at det er mulig å bli gravid i tillegg til at vi får god hjelp, så er bare å håpe at fremtiden vil gi et bedre og varig svangerskap.

Har dere blitt utredet?

CB sine er ikke jeg så glad i egentlig. Er som du sier veldig dyre... Jeg har kort LH-topp og må teste 2-3 ganger om dagen for å fange opp EL, da blir det fort litt stiv pris med CB :p

Ja det er jo sant.. Neste gang blir nok bedre :) <3

Vi er blitt utredet, jeg med lap og mannen med sædprøve som var fin. Også vært å tatt blodprøver som tilsier at jeg har EL. Sykehuset sender inn søknad til ivf, men håper vi klarer å bli gravide i mellomtiden på egenhånd :) Lange ventelister har jeg hørt.
Er dere utredet da?

Jeg skjønner :p Får se om jeg også prøver annen type etterhvert :) (Eller håpe på at jeg slipper å teste mer og at vi er heldige nå etter lap) :)
 
Ja det er jo sant.. Neste gang blir nok bedre :) <3

Vi er blitt utredet, jeg med lap og mannen med sædprøve som var fin. Også vært å tatt blodprøver som tilsier at jeg har EL. Sykehuset sender inn søknad til ivf, men håper vi klarer å bli gravide i mellomtiden på egenhånd :) Lange ventelister har jeg hørt.
Er dere utredet da?

Jeg skjønner :p Får se om jeg også prøver annen type etterhvert :) (Eller håpe på at jeg slipper å teste mer og at vi er heldige nå etter lap) :)

Vi er utredet i alle retninger og de finner ingenting, så helt uforklarlig egentlig..

Vi har allerede hatt et IVF og et fryseforsøk. Ble gravid på ferskforsøket (som en av de fire gangene). IVF er nok løsningen for oss, men håper for deres del at det går av seg selv før dere kommer så langt for det er tøft altså!

Masse lykke til!
 
Vi er utredet i alle retninger og de finner ingenting, så helt uforklarlig egentlig..

Vi har allerede hatt et IVF og et fryseforsøk. Ble gravid på ferskforsøket (som en av de fire gangene). IVF er nok løsningen for oss, men håper for deres del at det går av seg selv før dere kommer så langt for det er tøft altså!

Masse lykke til!

Frustrerende.. Men på en annen måte bra! :)

Okei, ja det tror jeg på! Gruer meg veldig til det hvis det blir slik at vi må igang med det.. Men hva gjør man ikke når ønsket er så stort <3

Det håper jeg også! Tusen takk for det :)

Masse lykke til, til dere også! Ønsker deg ett langt og godt svangerskap med en lykkelig avsluttning <3
 
Ivf :p Prøvde hauevis med kjerringråd før vi havnet her.. sjekk mannens svømmere om dere sliter ;)

Du er i gang med ivf nå eller?

Har vært til lap for noen uker siden, tatt blodprøver som viser at jeg har EL og mannen har levert sædprøve som er fin.

Kjerringråd ja, har prøvd litt jeg også :p Var å kjøpte meg grapefruktjuice og salvie te i går :p Prøvd det? :p
 
Kan jeg spørre om hvordan fertilitetsmonitor er i forhold til EL tester? :)

Det fungerer på samme måte som el tester i grunn,men den sier ifra når du har høy fruktbarhet og maks. Jeg syntes det var kjekt. Men om dere har prøvd lenge og du vet når du har el osv så er det vel ikke vits. Vi brukte fertilitetsmonitor i noen måneder. Nå har vi holdt på med ivf i et år og vi har alltid sex rundt el.
 
Det fungerer på samme måte som el tester i grunn,men den sier ifra når du har høy fruktbarhet og maks. Jeg syntes det var kjekt. Men om dere har prøvd lenge og du vet når du har el osv så er det vel ikke vits. Vi brukte fertilitetsmonitor i noen måneder. Nå har vi holdt på med ivf i et år og vi har alltid sex rundt el.

Okei, skjønner. Leste litt om det nå :)
Blir jo litt som cb sine eggløsningstester med dobbel hormonindikator? Den viser jo også høy og maks, og man lærer jo kroppen litt å kjenne på en måte.

Vet ca når jeg har EL, men bruker EL tester for å være helt sikker. Ikke hver syklus men innimellom, siden mine sykluser varierer litt.

Okei, så spennende! Masse lykke til! :)
 
Ser du skriver at du har mistet 4 ganger, har du tatt blodprøve?? Så på livestream med "jordmorsiri " tror jeg hun kaller seg.. ? Hun sa det kunne være lurt og ta blodprøve, som viste hva du trenger.. ( kommer ikke på hva det kalles) lykke til
 
Vi har nå brukt 5 år på søskenforsøk inkl. 2 runder med ivf. Jeg har fått positiv test 2 ganger, men de endte i spontanabort. Den ene gangen gikk jeg på d-vitaminer. Jeg har også fått påvist lavt jernlager. Tenkte at det derfor var verdt å ta både jern og d-vitamin... første forsøk etter at jeg begynte med det satt spiren. Er 8+2 nå. D-vitaminmangel kan gjøre det vanskelig å bli gravid så pass på å ha gode verdier :)
 
Back
Topp