Øke produksjonen

Lovebelly

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Aprilbarna`15
Hvordan øker jeg melkeproduksjpnen mest mulig effektivt? Vil det bli bedre med å amme hver time, eller er det ikke hensiktsmessig å amme SÅ ofte? Og hvor fort vil jeg merke at det har økt?
 
Min har hatt noen økedager og da spiser han i perioder hver time og kanskje oftere. Merker økningen da dagen etter.
 
Vi hadde problemer med at lille ikke gikk opp I vekt. Fikk beskjed om å amme annen hver time i to døgn. Det var effektivt.
 
Ammehjelpen er super! :)
http://ammehjelpen.no/artikkel/7/Lite-melk

Scroll nesten helt ned på siden så ser du en liste over hva som kan hjelpe og hva som kan hemme melkeproduksjonen.

Min helsesøster anbefalte ikke å amme hver time, forresten. Det hadde ikke noe for seg og babyen kom ikke til å få skikkelig sultfølelse.
 
God råde er å spise godt, drikk masse og helst drikk varm.
Eks varm te med melk , varmt saft. Etc...
Når du ammer la h"n suge puppe til den er tom før du bytter.
 
Hvordan øker jeg melkeproduksjpnen mest mulig effektivt? Vil det bli bedre med å amme hver time, eller er det ikke hensiktsmessig å amme SÅ ofte? Og hvor fort vil jeg merke at det har økt?

Hei, jeg vil ikke anbefale å pumpe som mange andre her. For min del fører det å pumpe kun til stress noe som igjen går kraftig ut over melkemengden.
Stol på at du har nok melk og slapp av når du ammer. Jeg pleier å ligge å amme så ofte det lar seg gjøre. Ellers så kan du f.eks se på tv el.lign som får tankene over på noe annet enn selv ammingen. Da fungerer utdrivningsrefleksen mye bedre :)
Du kan også la babyen sove ved brystet. De suger også i søvne og dette gir signaler om at melkeproduksjonen bør økes.

Jeg tror cluet ved amming er ikke stress, spis sunt og drikk mye vann :)
 
Jeg fikk produksjonen voldsomt opp med å pumpe etter amming :) Endte med overproduksjon her, så her jobbes det med å få produksjonen ned igjen :p
 
Og for å gjøre pumpingen/ammingen mindre vond tok jeg oxytocin nesespray, da kunne jeg ha pumpen på en svakere styrke og melken kom lett likevel :)
 
Back
Topp