Øke melkeproduksjonen

Kisskine

Glad i forumet
Augustmødrene 2014
Hva kan man gjøre for å øke melkeproduksjonen? Nytter ikke å legge mini til puppen, da hun ikke er interessert i å suge når hun ikke er sulten. Prøvde å pumpe nå i kveld og ut kom det bare 20ml(!!!!!).. Ikke rart hun er sulten på kvelden:/
 
Har det samme problemet.. Blir vel å pumpe mye da, men jeg får ikke helt til teknikken.
Ammete kan vel fungere til en viss grad.
 
Spis masse mandel og lag deg burghul og drikk masse melk da alle disse hjelper for å øke melken ImageUploadedByBV Forum1412709766.080339.jpgImageUploadedByBV Forum1412709777.262552.jpg
 
Har det samme problemet.. Blir vel å pumpe mye da, men jeg får ikke helt til teknikken.
Ammete kan vel fungere til en viss grad.
Jeg sliter med å få tid til pumping på dagtid fordi ungen min KUN sover i bæresele og sjal, så der går jeg da... med henne på meg stort sett hele dagen....:/
 
Jeg sliter med å få tid til pumping på dagtid fordi ungen min KUN sover i bæresele og sjal, så der går jeg da... med henne på meg stort sett hele dagen....:/
Ser den.. Selv har jeg begynt å gi litt mme da jeg ikke får til pumpingen.. Gir 150-200ml hver dag. Som regel etter amming.
 
Jeg drikker munkholm og mye vann:) Jeg gikk over til å håndmelke istedet for å bruke dobbelpumpa. Kommer fortere og mer og jeg synes det et lettere å bare ta 5-10 min oftere :) Dette er jo veldig individuelt, kanskje er pumpe bedre for deg, håper du finner noe som fungerer for deg:)
 
Jeg synes også håndpumping er myyyyye lettere :)
 
I utgangspunktet skal det jo regulere seg selv ifht hvor ofte hun er sulten. Pg hvis det ikke er så mye i et måltid vil det ikke så lenge til sulten er der igjen = hyppig amming = økt produksjon. Men gi fra begge bryst i alle fall? Det du får ut når du pumper er ikke sammenlignbart med det baby får ut. Jeg får ut 100 ml når jeg pumper men vet at han spiser mye mer enn det til hvert måltid. Babyen er bedre enn pumpa til å få ut melka :)

Synes jeg fikk litt mindre melk av ammete jeg, men kan ha vært innbilning.
 
I utgangspunktet skal det jo regulere seg selv ifht hvor ofte hun er sulten. Pg hvis det ikke er så mye i et måltid vil det ikke så lenge til sulten er der igjen = hyppig amming = økt produksjon. Men gi fra begge bryst i alle fall? Det du får ut når du pumper er ikke sammenlignbart med det baby får ut. Jeg får ut 100 ml når jeg pumper men vet at han spiser mye mer enn det til hvert måltid. Babyen er bedre enn pumpa til å få ut melka :)

Synes jeg fikk litt mindre melk av ammete jeg, men kan ha vært innbilning.
Problemet mitt er at på kveldene hvor jeg har lite melk blir lille så sint og frustrert på puppen at hun ikke vil suge en gang. Og da stimuleres det vel ikke til mer produksjon?
 
Problemet mitt er at på kveldene hvor jeg har lite melk blir lille så sint og frustrert på puppen at hun ikke vil suge en gang. Og da stimuleres det vel ikke til mer produksjon?
Prøvd å håndmelke frem til utdrivningen begynner, da renner det jo bare ut og da kan det hende hu tar tak! Det gjør mini her de gangene det er lite melk på kveld :) også pleier jeg å gå med henne til hun roer seg å tar tak :) hjelper ofte med litt bevegelse :)
 
Problemet mitt er at på kveldene hvor jeg har lite melk blir lille så sint og frustrert på puppen at hun ikke vil suge en gang. Og da stimuleres det vel ikke til mer produksjon?
Er du sikker på at h'n egentlig er sulten da? For når min lille blir sånn så er han enten trøtt eller må rape, og blir fly forbanna når jeg kommer med puppen :p
 
Er du sikker på at h'n egentlig er sulten da? For når min lille blir sånn så er han enten trøtt eller må rape, og blir fly forbanna når jeg kommer med puppen :p
Du har nok rett at hun ikke er sulten. Det er iallefall det jeg må gå ut fra, er bare redd hun ikke får nok mat siden hun stort sett er veldig urolig. Hun blir liksom ikke i "matkoma" etter et måltid (på dagtid/kveld) sånn som jeg ser mange andre babyer blir.. Men jeg kan jo ikke tvinge puppen på henne heller..
 
Back
Topp