Øke melkeproduksjon, trenger råd

mayaen80

Juni12s multitasker
Mailykke <3
VIP
Himmelbarn
Noen som har gode tips til hva jeg kan gjøre for å øke melkeproduksjonen? Jeg legger til ofte, i tillegg til at jeg pumper meg. Har fått nesespray av legen og jeg drikker ammete. Vesla er ikke fornøyd og jeg er nødt til å gi mme i tillegg. Når jeg pumper får jeg kun ut 20 ml. Noen som har noen gode tips?
 
Bytte ammete type ? den funka for meg, den ifra helios i løsvekt var som å drikke vann for meg, mens den i poser fra kloster, hjalp nesten på dagen !

Du vet sikkert at pumping ikke er noe fasit på hvor mye det er i brystet, siden det er forskjell på teknikken? Altså kan du ha mye mer enn du får ut !

Også kan det jo hende hun har et økedøgn, og da ville jeg unngått å bruke mme, og heller latt henne henge i puppen hele dagen, det er absolutt det beste for å øke produksjonen.
Det lønner det seg å amme/pumpe på kvelden for da er muligheten for å øke produksjonen mest.

Lykke til !
 
Bruker ammeteen i løsvekt fra kloster.
 
Jeg ville ikke heller brukt mme.
La henne ligge til puppen heller, og ville byttet pupp når hun har logget 30-40 min på en pupp. og bytt gjerne ammestilling underveis, om puppen er hard kan du gjerne varme puppen, og stryke lett før du gir puppen til barnet. Står masse gode tips på ammehjelpen.
 
Når jeg legger henne til slipper hun puppen etter 10 min. Prøvd flere ganger å bytte stillinger, bytte sider osv, men blir bare skrik.
 
Tenkt på å få sjekket om hun kan ha noen låsninger eller noe som gjør at hun ikke vil drikke lengre?

Vi hadde vår sønn til osteopat når han var 5 dager gammel, og fant da en låsning i nakken.
 
har du prøvd å "melke" litt før du gir henne puppen? kan hende det tar litt tid før det kommer melk, åsså gir hun opp? du kan også stryke på puppen mens hun spiser for å få mer melk.
 
Når du skal finne ut hvor mye hun får i seg, så dra til helsestasjonen og ta en veing rett før og rett etter amming. Da får du et mer nøyaktig tall enn når du pumper. Og det kan være STOR forskjell!

Har ingen gode tips. Jeg jobber med det samme. Legger henne til ofte. Dvs, hun krever selv.
 
jeg har slitt med det samme med alle mine tre, og alle har fått mme.

nå koseammer vi av og til.

Det jeg fikk av tips når jeg var på ammehjelpen var:
-bruk nesesprayen
-fikk tablettkur med afipran (har som bivirkning at den øker melkeprod)
-pump så ofte som mulig etter amming, helst også om natten
-bruk smokk, hvis det kan roe istedenfor å gi mme
-drikk ammete
-ta akupunktur
-sørg for nok søvn, mat og drikke
-legg til ofte

Når det er sagt var de tydelige på at det faktisk er noen av oss som genetisk ikke klarer å få nok melk. De regnet med at det gjaldt meg i og med at jeg har hatt problemer med alle tre, og har prøvd såpass mye for å øke produksjonen. De som jobbet på ammehjelpen var opptatt av at det viktigste var at at både baby og mamma hadde det bra!

Masse lykke til!
 


lilletitti skrev:
jeg har slitt med det samme med alle mine tre, og alle har fått mme.

nå koseammer vi av og til.

Det jeg fikk av tips når jeg var på ammehjelpen var:
-bruk nesesprayen
-fikk tablettkur med afipran (har som bivirkning at den øker melkeprod)
-pump så ofte som mulig etter amming, helst også om natten
-bruk smokk, hvis det kan roe istedenfor å gi mme
-drikk ammete
-ta akupunktur
-sørg for nok søvn, mat og drikke
-legg til ofte

Når det er sagt var de tydelige på at det faktisk er noen av oss som genetisk ikke klarer å få nok melk. De regnet med at det gjaldt meg i og med at jeg har hatt problemer med alle tre, og har prøvd såpass mye for å øke produksjonen. De som jobbet på ammehjelpen var opptatt av at det viktigste var at at både baby og mamma hadde det bra!

Masse lykke til!



Føler liksom jeg gjør det jeg kan. Blir egentlig bare stresset, for hun roer seg ikke etter jeg har ammet henne. Ingen av de to søstrene mine hadde melk, og heller ikke mamma hadde nok melk i sine svangerskap. Merker jeg er sliten
 
Har du prøvd å ringe ammehjelpen?

Mange flinke og hjelpsomme damer der. Fikk gode råd der da jeg slet litt i begynnelsen.
 
Back
Topp