Øh... evigheter siden lille hadde avføring

Dansejente

Elsker forumet
August 2018
Januarlykke 2020
noen andre som har det sånn?
Nå et det 2,5 uker siden sist vi hadde ei bleie med avføring på mini.
Han spiser godt, og har godt våte bleier altså. Men jeg er jo vandt til å skifte sånne skikkelige bleier ved omtrent hvert stell fra han kom til verden :rolleyes: så jeg blir litt satt ut av at det ikke kommer noe.
Spurte HS på 4mnd kontrollen og fikk beskjed om at det var helt normalt at det kunne gå 2 uker uten så lenge han bare får morsmelk. Har også fått ørsmå smaksprøver av sviskepure. Men kun litt på fingeren.
Begynner jo å lure likevel, så derfor spør jeg her :shy:
 
Så lenge han ikke har noe ubehag og det kommer luft ut, så er det vel egentlig ikke så mye å bekymre seg over. Men skjønner at du lurer :) svisker holder vel heller magen i gang enn å skape forstoppelse, så tror ikke den har noe negativ effekt hvertfall :)
 
Så lenge han ikke har noe ubehag og det kommer luft ut, så er det vel egentlig ikke så mye å bekymre seg over. Men skjønner at du lurer :) svisker holder vel heller magen i gang enn å skape forstoppelse, så tror ikke den har noe negativ effekt hvertfall :)
Jada det kommer luft. I lange baner. Og ikke akkurat luktfri :oops:
Får prøve ikke å bekymre meg da. Han smiler stort sett hele tiden. Er bare sutrete når han er trøtt og trenger en hvil. I alle fall enn så lenge :)
 
Jada det kommer luft. I lange baner. Og ikke akkurat luktfri :oops:
Får prøve ikke å bekymre meg da. Han smiler stort sett hele tiden. Er bare sutrete når han er trøtt og trenger en hvil. I alle fall enn så lenge :)
Prompen her stinker, og hun bæsjer hver dag :yuck: verst om jeg spiser sjokolade :hilarious:
Kan se for meg en 14 dagers fjert da :hungover:
 
Leah hadde det ofte før. Hun begynte dog å plages etter en ukes tid så måtte gi klyster en gang. Men farlig er det ikke på morsmelk.
 
Prompen her stinker, og hun bæsjer hver dag :yuck: verst om jeg spiser sjokolade :hilarious:
Kan se for meg en 14 dagers fjert da :hungover:
De er ikke gode for å si det sånn. Fjertene altså :confused:
 
Leah hadde det ofte før. Hun begynte dog å plages etter en ukes tid så måtte gi klyster en gang. Men farlig er det ikke på morsmelk.
Du har nok rett. Får få tak i klyster om han plutselig sko plages :)
 
Du har nok rett. Og sikkert når det passer mindre bra :rolleyes:

Mmhmm. Nå har aldri Ullungen gått så lenge uten avføring, men den ene gangen hun gikk rekordlange 4 dager ...jau, da bæsjet hun på vei ned kirkegulvet i dåpen sin!
 
Har det kommet noe bæsj? :pompus:
Kom plutselig på at både bilstol og newborn setet er jo supre dostoler :hilarious:
 
Har det kommet noe bæsj? :pompus:
Kom plutselig på at både bilstol og newborn setet er jo supre dostoler :hilarious:
Nei, fortsatt ikke :(
Har satt han en del i newborn seter og vippestolen... kanskje jeg skal prøve bilstolen litt mer også.
Har stappet i gutten sviskemos og sviskesaft. Så langt uten effekt.
Fortsatt smilende og glad gut da :happy: og er sikkert værst for meg også dette her :oops:
 
Nei, fortsatt ikke :(
Har satt han en del i newborn seter og vippestolen... kanskje jeg skal prøve bilstolen litt mer også.
Har stappet i gutten sviskemos og sviskesaft. Så langt uten effekt.
Fortsatt smilende og glad gut da :happy: og er sikkert værst for meg også dette her :oops:
Nevøen min gikk 3uker uten avføring da han kun ble ammet, så er ikke helt uvanlig (dette var tredje unge hos søstera mi, og hun ble selv litt bekymret):)
Går han fint opp i vekt?
Sniker fra desember 2017:D
 
Nei, fortsatt ikke :(
Har satt han en del i newborn seter og vippestolen... kanskje jeg skal prøve bilstolen litt mer også.
Har stappet i gutten sviskemos og sviskesaft. Så langt uten effekt.
Fortsatt smilende og glad gut da :happy: og er sikkert værst for meg også dette her :oops:
Kan jo være at den lille kroppen bruker opp det meste av morsmelken som næring også, at det rett og slett ikke er så mye ekstra til bæsj igjen? Sålenge han fortsatt er blid og fin så er det jo greit :) men ville kanskje hørt med helsesøster eller fastlege om det ikke kommer ut noe snart siden det har gått så lenge :santa
 
Nevøen min gikk 3uker uten avføring da han kun ble ammet, så er ikke helt uvanlig (dette var tredje unge hos søstera mi, og hun ble selv litt bekymret):)
Går han fint opp i vekt?
Sniker fra desember 2017:D

Har ikke vært og veid siden vi hadde 4 mnd kontrollen. Men da hadde han gått greit opp. Skal snart på 5 mnd kontroll så får ny vekt da :)
Siden det ikke har hjulpet med svisker, sykling osv så tar vi en tur til legen i dag. Grei å sjekke at alt er normalt siden neste uke har mange røde dager :)
 
Kan jo være at den lille kroppen bruker opp det meste av morsmelken som næring også, at det rett og slett ikke er så mye ekstra til bæsj igjen? Sålenge han fortsatt er blid og fin så er det jo greit :) men ville kanskje hørt med helsesøster eller fastlege om det ikke kommer ut noe snart siden det har gått så lenge :santa

Den tanken har slått meg også. Men nå som jeg har dyttet i han sviske i både mos og saft versjon så burde jo noe ha skjedd. Og Joda han er blid og fornøyd han. Men trykker noe veldig innimellom uten resultat :rolleyes:
Så vi tar en tur til legen i ettermiddag. Greit å sjekke opp i nå før jula setter inn :happy:
 
Hvor lenge siden er det nå? :)
 
Har ikke vært og veid siden vi hadde 4 mnd kontrollen. Men da hadde han gått greit opp. Skal snart på 5 mnd kontroll så får ny vekt da :)
Siden det ikke har hjulpet med svisker, sykling osv så tar vi en tur til legen i dag. Grei å sjekke at alt er normalt siden neste uke har mange røde dager :)
Like greit å gjøre det, ja :) (minsten her strevde med forstoppelse og det var heeelt forferdelig:()
 
Back
Topp