Ødemer

Kaffekanna

Elsker forumet
Junibollene 2023
Marsfiolene 2026 ♡
Uke 25 i morgen.

Fikk skikkelige ødemer idag, hatt på ikke stramme sokker litt opp leggen, og sittet en del med beina ned, men syntes det var litt vel mye med såpass ødem når sokkene egt var løse. På kontrollene hos jm har jeg hatt 0-1, 0-1 og 1 (sist uke), mens dette vil nok klassifiseres til iallefall 2. Hadde også proteiner 1+ forrige uke. Ikke så lett å ta bilde, men er ganske saftig. Heller ikke gått ned etter to timer med beina opp. Noen fler som sliter med ødemer såpass tidlig?

Glemte å si at jeg har normalt blodtrykk. 110/70

Vedlegg

• FBD3AE7E-8B9D-46E0-9729-1B6A6A41D462.jpeg
    FBD3AE7E-8B9D-46E0-9729-1B6A6A41D462.jpeg
    1,4 MB · Visninger: 51
Last edited:
Har du forsøkt med støttestrømper? Jeg blir fort hoven hvis jeg ikke bruker det.

Jeg har oppdaget at jeg lettere får ødem hvis jeg har drukket lite vann i kombinasjon med mye gåing i vonde sko og varme.
Nå vet jeg ikke noe om feks væske inntaket ditt, men kanskje mer væske kan være med å hjelpe?

Jeg har oppdaget at jeg lettere får ødem hvis jeg har drukket lite vann i kombinasjon med mye gåing i vonde sko og varme.
Nå vet jeg ikke noe om feks væske inntaket ditt, men kanskje mer væske kan være med å hjelpe?
Tror ikke jeg klarer å drikke mer, alltid hatt høyt vanninntak. Drikker kun vann, ikke melk, brus, saft, juice eller kaffe..

Back
Topp