Ødem

Tutti94

Flørter med forumet
Hei! Er uke 36+2 nå, og har skjønt at ødem er veldig vanlig, så jeg har ikke tenkt så mye over det. Det står likevel at man skal ta kontakt med legen dersom hevelsen ikke er symmetrisk. Min venstrefot har vært littegrann mer hoven enn høyrefot, men det er marginal forskjell. Hvor symmetrisk skal hevelsen være da? :smiley-ashamed004 Er det egentlig dumt av meg å vente til det blir større forskjeller?

Hei! Er uke 36+2 nå, og har skjønt at ødem er veldig vanlig, så jeg har ikke tenkt så mye over det. Det står likevel at man skal ta kontakt med legen dersom hevelsen ikke er symmetrisk. Min venstrefot har vært littegrann mer hoven enn høyrefot, men det er marginal forskjell. Hvor symmetrisk skal hevelsen være da? :smiley-ashamed004 Er det egentlig dumt av meg å vente til det blir større forskjeller?
Ødemer nå på slutten, spesielt i denne varmen er dessverre ikke unormalt nei:smiley-ashamed004
Om det er marginal forskjell, det er ikke forskjell på rødhet, varme eller smerter så går det helt fint! Men greit å følge med på det ikke blir større forskjell, og skulle noen av av de andre tingene jeg nevner dukke opp så må du kontakte lege med engang ❤️

Last edited:
Du skal følge med på tegn til blodpropp som kan oppstå om du ser slik usymetri, da har du gjerne smerter, stram hud, gjerne rød hud i beinet som har blodpropp, føler du at det kan være blodpropp skal du heller oppsøke lege en gang for mye enn for lite.

Når det er sagt så har jeg hatt ganske stor forskjell i ødemer, hos meg har høyre for vært betydelig mer hoven enn venstre, jeg har også hatt hevelse i høyre arm/hånd, men ikke i venstre. Jeg var dog med legen den 16 pga jeg følte meg så dårlig i tillegg til hevelsene. Legen mente at det ikke var helt unormalt at det kunne være litt usymmetriske hevelser.

Back
Topp