Ødem

Malina84

Glad i forumet
Dette er sikkert et kjempeteit spm, men det er sikkert mange her som vet. Hvordan ser man at man han ødem, Evt hvilken grad? Sist var jeg ikke plaget med det i det hele tatt, så har lingen erfaring med det. Men nå lurer jeg på om kroppen er full av vann, spesielt om kveldene. Skoene strammer, sokkene strammer og jeg ser rett og slett "pløsete" ut i ansiktet og hele kroppen.. Det blir hvite merker om jeg trykker på leggen/armene, men ikke groper.
 
Jeg ville spurt lege eller jordmor. 
Jeg tror legen min skrev 1 i ødem på slutten av forrige sv.skap, men det var ikke noe å bry seg om. Da var jeg bare bittelitt hoven i ben og hender på kveldene. 
 
D høres ut for meg at du kanskje begynner å få noe, men det kan også bare være tilfeldig at du føler deg sånn.. Kan jo hende det går over. Jeg har også følt at jeg har vært hoven i beina tidligere (når jeg ikke var gravid), men det har gått over :) 

Men for å si det på en annen måte, dersom du får skikkelige ødem vil du helt klart merke det! og da blir det tydelige groper  huden om du presser, som tar lang tid før går tilbake. 

Hilsen en som klemmer etter ødemer på mennesker stort sett hver dag på jobb ;) 
 
eg fekk beskjed om at dei kvite merka eg fekk når eg trykte var begynnelsen.. På slutten havna eg på 3, og groper i leggene der eg trykte!  ;-)
 
Back
Topp