Ødem (vann i kroppen)

Livets små under

Forelsket i forumet
Siden torsdag har jeg fått vann i bena (og noe i fingrene). Startet med litt, men synes det har blitt verre nå. Sitter bare å venter på at legekontoret skal åpne kl 09.00, slik at jeg (forhåpentlig vis) kan komme inn for en undersøkelse. Håper ikke dette er starten på Sv.forgiftning, men samtidig er det jo ett av tegnene.

Flere som opplever det samme?
 
Jeg har hatt masse vann i kroppen siden uke 20 ca. Har blitt mye verre nå i senere tid. Har hatt enn protein i urinen hele veien, men blodtrykket har vært fint hele veien så heldigvis ikke svangerskapsforgiftning. Skal på kontroll igjen i morgen så da blir det spennende å se.. Men det er sikkert greit å få sjekket det ut..
 
Har hatt 1-2 i ødem siden uke 21..men i det siste har det blitt mye værre, kjennes nesten ut som om at jeg ikke har plass i skinnet :p og fingrene stivner helt..

blir ok med jmkontroll på onsdag...

Det går nok godt skal du se :)
 


Skinnende Perle skrev:
Jeg har hatt masse vann i kroppen siden uke 20 ca. Har blitt mye verre nå i senere tid. Har hatt enn protein i urinen hele veien, men blodtrykket har vært fint hele veien så heldigvis ikke svangerskapsforgiftning. Skal på kontroll igjen i morgen så da blir det spennende å se.. Men det er sikkert greit å få sjekket det ut..



Ble du sykemld.på grunn av det?
Gikk inn på lommelegen.no for å lete litt etter symtomer osv, og da sto det:

"Hvis blodtrykket er under 140/90 mmHg og det ikke er for stor utskillelse av proteiner i urinen, kan du være hjemme hvis du ellers er i fin form. Ved blodtrykk over 140/90 mmHg eller ved mye proteiner i urinen, er sykehusinnleggelse ofte nødvendig"
 


Skinnende Perle skrev:
Jeg har hatt masse vann i kroppen siden uke 20 ca. Har blitt mye verre nå i senere tid. Har hatt enn protein i urinen hele veien, men blodtrykket har vært fint hele veien så heldigvis ikke svangerskapsforgiftning. Skal på kontroll igjen i morgen så da blir det spennende å se.. Men det er sikkert greit å få sjekket det ut..



Ble du sykemld.på grunn av det?
Gikk inn på lommelegen.no for å lete litt etter symtomer osv, og da sto det:

"Hvis blodtrykket er under 140/90 mmHg og det ikke er for stor utskillelse av proteiner i urinen, kan du være hjemme hvis du ellers er i fin form. Ved blodtrykk over 140/90 mmHg eller ved mye proteiner i urinen, er sykehusinnleggelse ofte nødvendig"
 


Sings skrev:
Har hatt 1-2 i ødem siden uke 21..men i det siste har det blitt mye værre, kjennes nesten ut som om at jeg ikke har plass i skinnet :p og fingrene stivner helt..

blir ok med jmkontroll på onsdag...

Det går nok godt skal du se :)


Ja, sikkert OK å komme på kontroll
 
Jeg har vann i kroppen et par ganger i uken. Noen ganger ingenting, noen ganger litt, noen ganger kjempemasse. Jeg trenger egentlig bare gå på vekten for å se hvor mye det er, for på det meste har jeg gått opp tre kg over natten, så gått ned igjen tre kg et par dager etterpå, sammen med at sokkemerkene har blitt sterkere og svakere igjen. Idag har jeg ikke vann i kroppen, men er mye mulig jeg har det i kveld eller imorgen. Litt frustrerende ;p
 
Jeg har hatt vann i kroppen siden tidlig i svangerskapet. Måtte ta av ringene mine i uke 7.. GLEDER meg til å bli kvitt vann i kroppen....
 
Jeg har plutselig fått mye vann den siste uken, særlig i føttene. I går måtte mannen massere tærne mine, for de var så sprengte og vonde. I dag har jeg lett frem støttestrømpene igjen, og håper det hjelper litt. Har blitt rundere i ansiktet også, noen mannen min syns er veldig morsomt å påpeke Men blodtrykket er fint, og jeg har ikke hatt proteiner i urinen tidligere iallefall, så satser på at det bare er en naturlig plage nå mot slutten av svangerskapet. Jeg fikk "akutt" SF forrige sv. skap, og da kom ødemene i løpet av noen dager og formen ble dårlig, så det er nok greit å få en sjekk :)
 
Har vert heldig så langt og ikke hatt  noe.. Haddeikke noe særlig sist heller, men med førstemann var det ille..... Så vet at dette er en fæl følelse, men forsvinner heldigvis raskt etter fødselen:)
 




"Hvis blodtrykket er under 140/90 mmHg og det ikke er for stor utskillelse av proteiner i urinen, kan du være hjemme hvis du ellers er i fin form. Ved blodtrykk over 140/90 mmHg eller ved mye proteiner i urinen, er sykehusinnleggelse ofte nødvendig"


Jeg har sf, når dette brått ble oppdaget ble jeg hastesendt til sykehuset, og innlagt noen dager, til det så ut til å være stabilt. Jeg er fullt sykemeldt, og må ta det helt med ro. Har høyere blodtrykk enn dette, men får allikevel være hjemme, siden det ser ut til - foreløpig -  å holde seg stabilt. Ligger på 3 i ødem, har proteiner i urinen, mye hodepine og kvalme, ser ofte prikker, og er konstant sliten.. Og er OFTE til sjekk på sykehuset - må følges opp skikkelig.
 


LykkeligMamma83 skrev:




"Hvis blodtrykket er under 140/90 mmHg og det ikke er for stor utskillelse av proteiner i urinen, kan du være hjemme hvis du ellers er i fin form. Ved blodtrykk over 140/90 mmHg eller ved mye proteiner i urinen, er sykehusinnleggelse ofte nødvendig"


Jeg har sf, når dette brått ble oppdaget ble jeg hastesendt til sykehuset, og innlagt noen dager, til det så ut til å være stabilt. Jeg er fullt sykemeldt, og må ta det helt med ro. Har høyere blodtrykk enn dette, men får allikevel være hjemme, siden det ser ut til - foreløpig -  å holde seg stabilt. Ligger på 3 i ødem, har proteiner i urinen, mye hodepine og kvalme, ser ofte prikker, og er konstant sliten.. Og er OFTE til sjekk på sykehuset - må følges opp skikkelig.

Disse prikkene du ser, hvordan er de? Jeg har liksom "stjerner" som flyter foran synet mitt noen ganger. Det holder aldri på lenge, kommer uten forvarsel kanskje en gang i uken eller noe. Må huske å spørre jordmor ved neste kontroll, men det er en hel uke til :(
 
Jeg føler med dere. Jeg har ikke vann i kroppen i det hele tatt, hadde ikke det sist heller. Så jeg føler meg heldig når jeg leser hvordan dere har det.

Håper det ikke er starten på sf da.
 


Mortania skrev:


LykkeligMamma83 skrev:




"Hvis blodtrykket er under 140/90 mmHg og det ikke er for stor utskillelse av proteiner i urinen, kan du være hjemme hvis du ellers er i fin form. Ved blodtrykk over 140/90 mmHg eller ved mye proteiner i urinen, er sykehusinnleggelse ofte nødvendig"


Jeg har sf, når dette brått ble oppdaget ble jeg hastesendt til sykehuset, og innlagt noen dager, til det så ut til å være stabilt. Jeg er fullt sykemeldt, og må ta det helt med ro. Har høyere blodtrykk enn dette, men får allikevel være hjemme, siden det ser ut til - foreløpig -  å holde seg stabilt. Ligger på 3 i ødem, har proteiner i urinen, mye hodepine og kvalme, ser ofte prikker, og er konstant sliten.. Og er OFTE til sjekk på sykehuset - må følges opp skikkelig.

Disse prikkene du ser, hvordan er de? Jeg har liksom "stjerner" som flyter foran synet mitt noen ganger. Det holder aldri på lenge, kommer uten forvarsel kanskje en gang i uken eller noe. Må huske å spørre jordmor ved neste kontroll, men det er en hel uke til :(


Det er som du sier, akkurat som "stjerner" som liksom flyter/flyr rundt som småfluer... Kan være litt ekkelt - jeg blir gjerne svimmel i tillegg når dette kommer. 
 
Fikk komme inn til kontroll hos JM i dag.
Fortsatt veldig lavt blodtrykk, så ikke SF.
Kan være jeg har fått så mye vann i kroppen av å
sitte stille (vært i konfirmasjon i helgen osv...)
JM tok noen prøver osv, og jeg må begynne på jerntabletter da
jernnivået mitt lå under det som er normalt nå.
 
Back
Topp