Ødem etter fødsel

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Flere som har fått det? Jeg hadde ikke så mye som gravid, men har svulmet helt opp i føttene og fjeset spesielt, til dels enda mer i fingrene, etter at jeg fødte for to dager siden. Har spurt på føden og googlet og funnet ut at det er normalt, men håper det gir seg snart. :p
 
Flere som har fått det? Jeg hadde ikke så mye som gravid, men har svulmet helt opp i føttene og fjeset spesielt, til dels enda mer i fingrene, etter at jeg fødte for to dager siden. Har spurt på føden og googlet og funnet ut at det er normalt, men håper det gir seg snart. :p
Har du fått ??? :D Herreguuuuud !!!! Så artig :) Gratulere så uendelig masse :D
 
Husker at ei venninne av meg også fikk en del ødem etter fødsel.

Jordmoren min sa at man vanligvis tisser og svetter ekstra etter fødsel for å kvitte seg med overflødig væske.

Gratulere så mye! :D
 
Har du fått ??? :D Herreguuuuud !!!! Så artig :) Gratulere så uendelig masse :D

Takktakk! :) Ja, han kom i full fart da han endelig bestemte seg. :p så mye mas i forkant at jeg faktisk var på sykehuset da de ordentlige riene satte i gang, ble målt til 7 cm etter bare noen få rier. Men siden mannen hadde dratt hjem for natta gjorde ikke jordmor noe for å fremskynde før han var der, så de første riene kom rundt 00.30, og han ble født 5.10.
 
Husker at ei venninne av meg også fikk en del ødem etter fødsel.

Jordmoren min sa at man vanligvis tisser og svetter ekstra etter fødsel for å kvitte seg med overflødig væske.

Gratulere så mye! :D

Jeg glemmer jo av å gå på do for tida, for det kjennes nesten ikke at jeg må. :p
 
Har fått så mye vann i kroppen at jeg så vist får på meg sko. Hadde litt før jeg fikk, men nå er det ekstremt! Kan bare glemme å ha på meg ringene mine :)
 
Jeg hadde ødem før fødsel som ble enda verre etter fødsel, så ikke ut i ansiktet! Plutselig en dag (det tok vel en ukes tid) forsvant vannet, og da kjentes plutselig fingrene så beinete :p
 
Jeg hadde ikke noe vann i kroppen i graviditeten med førstemann, men etterpå så jeg ikke ut i ansiktet og på beina. Forsvant etter et par dager.
 
Flere som har fått det? Jeg hadde ikke så mye som gravid, men har svulmet helt opp i føttene og fjeset spesielt, til dels enda mer i fingrene, etter at jeg fødte for to dager siden. Har spurt på føden og googlet og funnet ut at det er normalt, men håper det gir seg snart. :p

Jeg fikk fryktelig tjukke legger og føtter etter fødsel! Føttene var så tjukke at det gjorde vondt! Det ga seg etter ca 6-7 dager :)
 
Jeg fikk fryktelig tjukke legger og føtter etter fødsel! Føttene var så tjukke at det gjorde vondt! Det ga seg etter ca 6-7 dager :)

Uff, høres ikke noe særlig ut!
Jeg føler at jeg er svampete over hele kroppen, egentlig. Til og med i nakken og på armene. Ekkelt, rett og slett.
 
Takktakk! :) Ja, han kom i full fart da han endelig bestemte seg. :p så mye mas i forkant at jeg faktisk var på sykehuset da de ordentlige riene satte i gang, ble målt til 7 cm etter bare noen få rier. Men siden mannen hadde dratt hjem for natta gjorde ikke jordmor noe for å fremskynde før han var der, så de første riene kom rundt 00.30, og han ble født 5.10.
Herlighet så fantastisk ! ❤:D
 
Akkurat snakket med jordmor om ødem, hadde ikke noe i graviditeten men nå er skikkelig hoven i kroppen og anklene ser ikke ut. Drikker mye vann, lite på do men svetter som bare det. Og jm sa at det er helt normalt hovne etter fødsel og at enkelte jenter får ikke sko på seg heller. Så det er vel normalt ;)
 
Gratulerer med baby! Jeg fikk det denne gangen. Syns det var så teit, ingenting når jeg var gravid men mye etterpå. Er ikke sikker på akkurat hvor lenge det varte men værst på dag 3-4 syns jeg også sakte bedring. Helt fin nå, men det er jo n også 15 dager siden.
 
Jeg hade 0-1 under hele svangerskapet, men etter fødselen fikk jeg veldig mye vann i kroppen. Kunde nesten ikke ha mine vanlige sokker fordi de strammet så mye over leggen!
Drikk mye vann og sitt mye med bena høyt så skal du se at det gir med seg på en uke :) Gratulerer med overstått fødsel!
 
Haha, skulle til å se etter akkurat denne tråden eller lage en om den ikke fantes. Fødte for nå snart to dager siden og i går så jeg plutselig at føttene så så hovne ut. Da kom jeg også på at ringen også har blitt så merkelig stram og skoene mine så små. Hadde lite ødem som gravid så dette er uvant. Men er ikke så hoven da. Blir fint når det går bort uansett. :) Godt at det er normalt.
 
Jeg hadde det de første dagene etter fødselen,når jeg hadde føttene mye nede.Når jeg fikk avlastet dem , var det noe bedre, jeg hadde lav blodprosent så det ble lite gåing pga det ,men når jeg først fikk den opp og fikk gått endel så ble føttene mer hovne,men det ordnet seg når jeg kom hjem og hadde føttene mer opp.
 
Er litt bedre i dag, men enda en del å gå på :p
 
Back
Topp