Ødem 1, 2 og 3

Spire90

Gift med forumet
jentene i juni13
Det er slik at man rangerer ødem 1, 2 og 3 på svangerskapskontroller, er det ikke?
Jeg er litt nysgjerrig på dette altså.

Jeg har karpaltunnelsyndrom (mangler følelse i deler av høyrehånda, og noen ganger venstre også, vondt i hendene om natten osv), hovne føtter, anklene mine og leggen går i ett, så har ikke ankler lenger.

Føler jeg har så hovne føtter, ingen av mine vanlige sko passer og jeg måtte ha nye sko nå. Hvis jeg har på sokker, blir det dype merker i leggene.

Legen har satt ødem 1 på meg.

Så jeg lurer, dere som har hatt ødem, kan dere legge ut bilde av føttene/leggene og skrive hvilken grad dere har? Jeg er nysgjerrig på hvor store føtter folk med ødem 2 og 3 har :) Siden jeg bare har 1 og føler meg som den oppblåste, vannfylte dama, hehe.

Jeg synes det er veldig subjektivt hvor høy score du får på ødem...

<3 sønn nov 07 og ny spire på vei <3

Sist jeg var, på mandag, satte legen 2+ i ødemer. Ganske hovne , på foten og rundt anklene. Verst om kvelden, blir noe bedre i løpet av natta.

Sikkert forskjellig hva legene setter også. Så ser de om det plutselig er blitt verre, bl trykk.

Sikkert forskjellig hva legene setter også. Så ser de om det plutselig er blitt verre, bl trykk.
Verdig forskjellig. Jordmor skrev 2 på meg og legen 2+ det er hvor mange senkunder det tar før at huden retter seg igjen hvis du klemmer med tommelen på legge da jordmoren min. vet ikke om det stemmer. Max er 2+ så hun også.

Har ikke bilde på telefonen, siden det var forrige svangerskap.
Hadde 3 i ødem. Når noen dytta en finger mot leggen min ble det 1cm dype søkk som ble der lenge. Anklene var borte og føttene tre nummer større (i bredde og høyde)

Hadde bare 0-1 nå sist, og hadde da stort sett bare sokkemerker.

* på mobil *

Hadde 1 sist og man så merker etter sokkene og beina var hovne.. har ikke bilde.

E hadde så mye vann i føttene så e måtte bruke mannen sine sko og måtte kjøpe me støttestrømper. T vanlig bruka e 37 i sko men da måtte e bruke mannen sine som e str 43.

Back
Topp