Ødelegge sugeteknikk

Millamillo

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Er det noen som har opplevd at barnet ikke vil ta pupp når man har fått prøve flaske? Vil ikke at det skal skje, men pga sykdom må jeg prøve å få i henne litt vann, siden hun spiser lite. Har drevet med sprøyte til nå, men vil prøve flaske. . Men som sagt redd for at hun ikke vil ta pupp igjen etterpå..

Hmm, ok. Dette er sistemann så derfor vil jeg amme så lenge som mulig.. er bare 4 mnd.
Da fortsetter jeg med sprøyta, får i henne en del med den :)

Så lenge de har passert 2 uker blir de ikke sugeforvirret sa hs til oss. Det som kan skje er at hun ikke vil ha pupp fordi melka kommer raskere fra flaska, men da tror jeg det skal en del flaske til for at hun skal bli vant til det liksom.. Frøkna vår på 3 mnd har fått flaske noen ganger i uka helt fra start, og tar den fint, men foretrekker helt klart pupp.. ;-)

Jenta mi ble sugeforvirret av å få flaske bare en gang, så jeg hadde absolutt prøvd kopp. Hun var vel 3 måneder da.

Ok.. men ho bare kaster opp alt ho får i seg:( trodde det var bra igjen nå men.. noen her som har prøvd GEM collett på apoteket?

Ja, her ble det bare tull med amminga etter at flaska ble introdusert :(

Neste gang får ikke babyen flaske!!!

Ok.. men ho bare kaster opp alt ho får i seg:( trodde det var bra igjen nå men.. noen her som har prøvd GEM collett på apoteket?
Ville prøvd GEM da!!! Men forhør deg om det kan gies til så små barn ;)

Gi mm/vann på sprøyte men hyppig, mindre sjanse for oppkast da.

God bedring!

Ville prøvd GEM da!!! Men forhør deg om det kan gies til så små barn ;)

Gi mm/vann på sprøyte men hyppig, mindre sjanse for oppkast da.

God bedring!
Har tenkt å kjøpe det i morgen om det ikke gir seg. Hun ville ha mat nå (jeg ammer) og det har ikke kommet oppatt enda.. så det tennes et lite håp på at jenta mi skal bli frisk.

Har du prøvd GEM?

Ja min eldste foretrakk flaske. Husk å bruk så liten tut som mulig. Har du prøvd tutekopp?

Ja, det kan jo hende det.. men nå fikk ho mat for en halvtime siden å det har ikke kommet opp igjen. Så håpet er her!

Så lenge de har passert 2 uker blir de ikke sugeforvirret sa hs til oss. Det som kan skje er at hun ikke vil ha pupp fordi melka kommer raskere fra flaska, men da tror jeg det skal en del flaske til for at hun skal bli vant til det liksom.. Frøkna vår på 3 mnd har fått flaske noen ganger i uka helt fra start, og tar den fint, men foretrekker helt klart pupp.. ;-)
Her tok hun flaske når hun var et par uker gammel. Da hun var 2 mnd klarte hun plutselig ikke teknikken lenger. Sugeteknikk på pupp endret seg også fram og tilbake. Fikk stort dett bare pupp. Så det stemmer nok ikke for alle.

Har tenkt å kjøpe det i morgen om det ikke gir seg. Hun ville ha mat nå (jeg ammer) og det har ikke kommet oppatt enda.. så det tennes et lite håp på at jenta mi skal bli frisk.

Har du prøvd GEM?
Nei, har ikke hatt behov her. Men sønnen til venninna mi måtte få det etter en uke med omgangssyke. Det forhindrer dehydrering. ;)

Får håpe hun holde melka i magen sin nå da. Hver time med mat i magen hjelper på å holde henne hydrert! Det farligste er vel om de små får saltmangel, da blir de veldig slappe og bleke. Dersom det ikke gir seg og bleiene er tørre får du oppsøke lege ;)

God bedring!

Nei, har ikke hatt behov her. Men sønnen til venninna mi måtte få det etter en uke med omgangssyke. Det forhindrer dehydrering. ;)

Får håpe hun holde melka i magen sin nå da. Hver time med mat i magen hjelper på å holde henne hydrert! Det farligste er vel om de små får saltmangel, da blir de veldig slappe og bleke. Dersom det ikke gir seg og bleiene er tørre får du oppsøke lege ;)

God bedring!
Usj, så utrivelig!
Hun sover i senga si nå, ikke kasta opp igjen kveldsmaten heldigvis, hadde normal avføring i kveld også, ikke diaré. Så jeg tror hun er bedre:)

Her tok hun flaske når hun var et par uker gammel. Da hun var 2 mnd klarte hun plutselig ikke teknikken lenger. Sugeteknikk på pupp endret seg også fram og tilbake. Fikk stort dett bare pupp. Så det stemmer nok ikke for alle.
Nei, det er generelt ikke alltid slik at det helsesøster sier er riktig for alle :-) Men for oss funka det - snuppa veksla mellom pupp og brystskjold helt fra starten og senere både flaske og smokk, og det har vært problemfritt hele veien. Jeg vet det absolutt ikke er slik for alle, men deler bare min erfaring :-)

Måtte pumpe meg å gi flaske ganske tidlig pga jeg var så sprengt at han ikke fikk tak, men jeg kjøpte sånn medela calma tut som han selv måtte suge ut av for å få noe ut istedenfor de vanlige, han måtte få mm på flaske i en dag til hvert måltid og han ble ikke forvirret av det, han ble bare glad når han fikk puppen igjen og hadde like godt tak som før, så heldigvis gikk det greit for meg da :)

Her har det gått veldig fint egentlig. Sugeteknikken ble ikke ødelagt, men hender av og til at hun kaver litt med puppen og blir litt frustrert fordi det ikke kommer fort nok. Med flaska trenger hun liksom ikke å jobbe like hardt for å få ut melka :P

Back
Topp