Ødelagte/hullete klær

Askeladden

Forelsket i forumet
Vårspirene 2021
MayDay2021
Hei!

Har ett barn på snart to år, men opplever stadig at klær får hull, rakner i sømmer osv. selv om barnet ikke er så aktivt. Kjøper stort sett merker som Reflex, Voksi, Joha, Newbie, vossatassar osv. Hva gjør dere med hullete klær? Syr eller kaster? Tar dere vare på «hullete» klær til neste barn?

jeg har sydd det som kan sys, men usikker på om jeg tar vare på det til neste barn. Litt skuffet over kvaliteten, hadde hvertfall trodd at enkelte plagg skulle vare til ett barn.

Jeg er ikke så flink til å reklamere, kanskje jeg burde bli flinkere på det...

Jeg har en sønn på 11. Nå har han endelig ser siste året begynt å ikke få hull på knærne på alle buksene på et blunk.

Noe er lappet, men jeg ga opp. Han brydde seg ikke og gikk derfor med hullete bukser i mange år. Tidvis enda.

Det har ikke blitt arvet videre da.

Men at det rakner i sømmer er mer uvanlig

Har aldri opplevd hull på knærne, men opplevd at ulla rakner ved trykknappene. Dette reklamerte jeg på. Også reklamert på en regnbukse hvor de hadde bommet på sømmen.

Ull er vel ikke det mest slitesterke, det er her jeg som oftest opplever at det blir hull, rakner i sømmer osv.

Raknede sømmer ville jeg reklamert på.

Ikke ofte jeg faktisk opplever hull i klærne. Små hull reparerer jeg, om det er store hull gjenvinner jeg (minstemann arver ikke klær med hull). Om det blir hull med en gang, sømmer el som barnet ikke kan ha "skyld" i, så hadde jeg reklamert.

Har dårlig erfaring med Joha, har derfor sluttet å kjøpe dette merket. Små hull i ulla med en gang. Dyrekjøpt erfaring.

Voksi ull har jeg heller ikke så god erfaring med, men fikk meg ikke til å klage når jeg kjøpte plaggene på 70 % på nett. Sydde klærne istedenfor.

Kommer kun til å ta vare på hele klær til neste barn.

Har sydd de små hulen det går an att sy.
Raknede sømmer ville jeg reklamert på.

Last edited:
Sydd eller lappet. Eldste på 6.5 år har hull i kneet på nesten alle buksene sine. Så har gitt litt opp der. Hu bryr seg ikke om hullet og da gjør ikke jeg det heller. Ifølge Hu så var det bare å kjøpe nytt. Tok Hu med på handling med hennes egne penger, hu ble litt gjerrig av den handleturen.

Av ull så er det vossatassar jeg har vært mest fornøyd med.

Kappahl har bukser med forsterka knær. Varer mye lengre enn andre bukser.

Savner sånne gammeldagse vinterdresser som er gummierte på rumpe og knær. Klærne nå er liksom ikke laget for å vare. Kjøpte en Helly Hansen vinterbukse til poden på 7, og etter å ha brukt den 3-4 ganger er det nå høl på kneet.

Av ull så er det vossatassar jeg har vært mest fornøyd med.

Kappahl har bukser med forsterka knær. Varer mye lengre enn andre bukser.

Savner sånne gammeldagse vinterdresser som er gummierte på rumpe og knær. Klærne nå er liksom ikke laget for å vare. Kjøpte en Helly Hansen vinterbukse til poden på 7, og etter å ha brukt den 3-4 ganger er det nå høl på kneet.
I vinterbukse er jeg fornøyd med nameit sin. Min datter ødelegger det meste og har ødelagt en annen bukse men den fra nameit holder. Aldri opplevd å fått høl i noen av vinterklærne deres.

Jeg har en sønn på 11. Nå har han endelig ser siste året begynt å ikke få hull på knærne på alle buksene på et blunk.

Noe er lappet, men jeg ga opp. Han brydde seg ikke og gikk derfor med hullete bukser i mange år. Tidvis enda.

Det har ikke blitt arvet videre da.

Men at det rakner i sømmer er mer uvanlig
Godt å høre at det ikke bare er her ungen går med hullete knær! Jeg har gitt fullstendig opp :p

Back
Topp