Øøøøh, what? Økte matpenger i bhg...

Kjenne at eg drite i om eg må betala 200 eller 500 i mat i mnd for snuppene, er heller i inderlig glad for at de har kokk i bhg som tryller fram det ene måltidet etter det andre. De lager sunne smoothier, pannekaker, grovbakst osv.
I tillegg får de frokost hver dag. Suppe en gang i uken, middag en gang i uken. Frukt+skiver på ettermiddagen.

Tør ikke tenke på kor dyr den maten hadde blitt skulle eg sendt med hver eneste brødsmule fra hjemme:)


så heldige dere er. her lager vi maten. samtidig som vi passer på en gruppe barn.
 
Betaler 300 kr i mnd. Alle måltider inkl. Og de lager ofte ting fra bunnen av. De hadde for ikke lenge siden kurs om sunn bakst :) Da steg vi 100 kr nylig ;) Gjør meg ingenting :)
 
Hvor i landet holder du til? Jeg synes det var dyrt. Burde hvertfall fått alle måltidene. Privat bhg?
Jobber selv som pedleder i bhg. Oslo kommune.
Her betaler barna 106kr. Får lunsj hver dag, 1 måltid i uka varmmåltid. Har med frokost og ettermiddagsmat+ frukt
 
Syns ikke det høres ille ut jeg.. Del 300 kr på antall måltider så ser du at det blir ikke mye pr dag.
Vi betaler også 300 kr og her får de et hovedmåltid pr dag pluss frukt.
 
Skjønner du reagerer på det, synes 300,- var mye for det de tilbyr. I guttens barnehage får de alle måltider til 250,- og det inkluderer 3 brødmåltider til dagen (medregnet frokost), grønnsaker/frukt, yoghurt og middag en gang i uka.
 
Vi betaler 250 kr i matpenger, da får han frukt + brødmåltid hver dag. Han har melkeallergi så han får all mat tilpasset.

Men hos oss får de varmmat/middag 3 - 4 ganger i uken

Kjempevariert i tillegg, dette er noe jeg kommer på i farta :)

thaisupper
lapskaus
polarpizza
lasagne
fikseboller
fiskesupper
fiskepinner

Synes 250 kr for dette er ganske lite jeg da! Så jeg venter på at prisen snart øker :)
 
Her betaler vi 450kr per barn. Da er det 3 kokker som lagee mat fra bunn av hver dag. Med ferske råvarer. Ikke fryst fra butikk. Henter grønnsaker osv på bondegård( store barn får bli med) de henter fisk fra fiskemannen og kjøtt fra slakteren. Det er varm mat hver dag og de får mellommåltid kl11. Og frukt. Er de sultene kl 15 får de brødskiver. Melk og drikke får de. Bursdagssamling 1 gang i mnd med forskjellige ting :)
De har egen kantine :)
 
Back
Topp