Övertidskontroll?

skvik

Flørter med forumet
Har fått tid för övertidskontroll på fredag, en vecka efter termin. Är det någon här som vart på det? Vad kan man förvänta sig, är det som en vanlig kontroll?

Jeg har fått overtidskontroll time den 24. januar på sykehuset. Da skal jeg først på ctg registrering kl 11. Og så har jeg time hos en lege der kl 11.30 for å å ta ultralyd og få en vaginal undersøkelse. Deretter skal vedkommende bestemme om jeg skal få ny time eller settes i gang :-)

Jeg var i går på overtidskontroll, 1 uke over termin. Da tok de en ctg registrering, også målte de fostervannsmengden på ul. Legen kjente også på livmorhalsen.
Jeg fikk ny time på fredag, og hvis ingenting har skjedd til da, så får jeg time for igangsetting.

Tack för svar! Har inte fått riktigt utförlig information från min jordmor känner jag, haha. Men skönt att ha en etapp att se fram emot!

Jeg var også på overtidskontroll. Tok med urinprøve for sikkerhets skyld, hadde ikke fått beskjed om det. Men det viste seg at de ville ha den. Så var det ultralyd for å se at babyen hadde det bra og en ctg-måling (tar minimum 20 min, jeg hadde med en bok). Babyen hadde det så bra i magen at det ikke var noen grunn til å sjekke modning av livmorhalsen med mindre jeg absolutt ville. Fikk ny time til kontroll og bestemming av igangsetting dersom ingenting skjedde, men det rakk jeg ikke :)

Masse lykke til [emoji4]

Ta med urinprøve ja! Det vil de helst ha! Også kan du be om å sjekke modning og stripping:) jeg var idag, og bedde om stripping

Jeg skal på fredag. Kjenner at jeg grugleder meg litt til det. Vil så gjerne ha henne ut nå. Er så sliten og redd for at ting ikke skal gå bra. Begge guttene mine er født til termin men begge bar ganske mye preg av at dem egentlig var ganske overtidige. Eldste lå på intensiv i 6 uker etter fødselen. Og jeg er redd for at dette skal skje igjen.

Jordmortime i morgen da så håper hun sjekker modenhet og stripper. Kanskje det får fart i sakene.

Jeg skal på fredag. Kjenner at jeg grugleder meg litt til det. Vil så gjerne ha henne ut nå. Er så sliten og redd for at ting ikke skal gå bra. Begge guttene mine er født til termin men begge bar ganske mye preg av at dem egentlig var ganske overtidige. Eldste lå på intensiv i 6 uker etter fødselen. Og jeg er redd for at dette skal skje igjen.

Jordmortime i morgen da så håper hun sjekker modenhet og stripper. Kanskje det får fart i sakene.

Förstår din rädsla. Jag har känt mig trygg inför förlossning fram tills igår typ. Blir paranoid av att gå över tiden. Försöker intala mig själv att det är dumt att ta ut sorger på förhand (komplikationer och liknande) men det är svårt.

Styrkekram till dig!

Förstår din rädsla. Jag har känt mig trygg inför förlossning fram tills igår typ. Blir paranoid av att gå över tiden. Försöker intala mig själv att det är dumt att ta ut sorger på förhand (komplikationer och liknande) men det är svårt.

Styrkekram till dig!

Takk for det. Føler meg bedre i dag. Jm sjekket og jeg var ganske moden og ca 2 cm. Strippet meg litt så nå håper jeg på at ting skal skje i løpet av natten. Hvis ikke så vil jeg kreve igangsettelse i morgen.

Back
Topp