Én er som ingen, to er som ti:)

Venternummer3

Juni12s tålmodige :)
VIP
Augustlykke 2015
MayDay2021
Dere som har 2 eller flere barn; stemmer dette? Vi venter (hvis alt går bra) nr 2 til sommeren, blir 3 års forskjell. Spent på hvordan det blir:)

Jeg lurer litt på en er som ingen, to er som ti, hva er da tre? :o Hihi
Jeg synes den største overgangen var fra 0 til 1, da vi fikk to så hadde vi allerede rutinene, alt var ikke nytt.
Eneste som er litt slitsomt med to er at ingen av de våkner likt på natten.. Jeg tror ikke vi har hatt en hel natt uten forstyrrelser på 6 år :)

Jeg lurer litt på en er som ingen, to er som ti, hva er da tre? :o Hihi
Jeg synes den største overgangen var fra 0 til 1, da vi fikk to så hadde vi allerede rutinene, alt var ikke nytt.
Eneste som er litt slitsomt med to er at ingen av de våkner likt på natten.. Jeg tror ikke vi har hatt en hel natt uten forstyrrelser på 6 år :)
Enig der.

Største omveltning var fra 0 til 1.

Man merker det så klart når nr to er nyfødt, men ikke så stor forskjell heller ;-)

Jeg har to barn. 2år og 2mnd mellom. Eldste er 3 år, yngste er snart 10 mnd. Jeg merker godt at jeg ikke har 10 barn. Største overgangen var 0-1. De leker med hverandre. Før måtte jeg ta den rollen selv. Syns det er deilig å se gleden de har av hverandre :D

Her stemmer det veldig godt nå når minste har blitt litt eldre (og mer plagsom for eldste ;) ).
Når han var liten var det sjelden noe problem bortsett fra at han ikke sov.

Syns kanskje det føltes litt sånn de første 4-5mnd, men etter det føles det heller som to :-) men en ting jeg føler er at når det bare er en av de hjemme føles det som ingen :-P

1 er 1 og 2 er 2!:)

Størst omveltning fra 0 til 1. Fra 1 til 2 var som 2. Var ikke noe problem i vårt hus hvertfall. Eldste var riktignok nesten 5 år når minsta kom. Og minsta sov tidlig rundt (2 mnd). Nå er de 8.5 år og 4 år og leker kjempebra sammen :)

Haha, det sier alltid samboeren min :P Vi venter nr 2 nå og jeg er også veldig spent på hvordan det blir. Lillegutt er rundt 3 og et halvt år når lillesøster kommer i februar :)

Ser ut som det utsagnet ikke stemmer heeelt med hva de fleste her erfarer da, heldigvis;) Bare nr 2 sover litt mer og gråter litt mindre enn storebror de første mnd så skal jeg ikke klage:) Han våknet i snitt 6-7 ggr per natt til han var 17 mnd. Og gråt døgnet rundt fra han ble født til han var 4 mnd pga låsninger :-/ Så overgangen fra 0-1 var definitivt stor for oss:P

Jeg er veldig spent selv på dette! Men at en er som ingen tror jeg ikke på, for jammen var det stor forskjell fra å ikke ha barn til man fikk førstemann :)

Kjenner jeg gruer meg til nr 2 kommer te sommern, frøkna er da 8,5 år og jeg må si jeg trudde jeg var ferdig med smått og skal nå starte på nytt og jeg som er ute av trening hehe Men men om nr bare blir halvparten så rolig som frøkna var som lita så skal jeg være fornøyd hehe :)

Ja det stemmer vel. Jeg merker at det var mye lettere å tilrettelegge dagen etter barnets behov når jeg bare hadde en enn nå med to. Kommer an på aldersforskjell og barna i seg selv. Tenker at to barn i lik alder med lik sovetid og behov for lek og aktivitet er lettere enn en liten og en stor. Men hvis eldste er mye større klarer h*n seg mye selv. Men overgangen fra 0-1 barn er uansett større enn fra 1-2 synes jeg.

Her var også overgangen fra 0-1 mest merkbar. Fra 1-2 og fra 2-3 var tungt de første månedene (jeg har hatt hatt to med kolikk). Nå er de 1år, 3,5år og 5,5år. Syns det går veldig bra :D

Har 3 barn, og syns overgangen fra 1-2 var størst (selv om det er 4,5 år mellom de). Det er 12,5mndr mellom de to yngste, det i seg selv er travelt nok. Jeg syns at når det allerede var 2 unger i hus ble det ikke så mye mer ekstra med en tredje. Travelt er det uansett :p

Ble veldig travelt da lillebror kom. Har egentlig vært en rolig tid mens vi bare hadde et barn, men etter lillebror kom har det gått i ett... Veldig stor overgang syns jeg. De første mnd sprang jeg mellom amming og aktivisering av storesøster, mens nå springer jeg etter en vill gutt på 18 mnd mens jeg skal hjelpe storesøster med lekser og underholde :p

Back
Topp