Èn gang i uka, eller...?

Millamillo

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Heisann!
Jeg lurer rett og slett på hvor mange ganger i uka folk har sex?

Samboeren og jeg har vært sammen i 10 år, og har to barn sammen. Det siste halvåret har det dabbet veldig av, heldig om jeg får èn gang i uka. Jeg er en del yngre enn han, og har mer behov enn han..

Så ja, da lurer jeg på hva som er "normalt", om det er jeg som må roe ned hormonene litt, eller om flertallet har sex flere ganger i uka ;)
 
Normalt sett utenom babyprøving så ligger det nok på mellom 2 og 4/5 ganger i uka. Ikke nødvendigvis samleie alle ganger men en god blanding av mye. Vi har hatt det veldig fint sammen fra dag en og har det fremdeles fantastisk sammen etter strax 2 år. Vi er flinke til å ta vare på kjærligheten i hverdagen med kyss, klemmer, stryke på, holde rundt, gjøre små ting for hverandre osv og det tror jeg har mye å si for nærheten vi deler i sexlivet også.
 
Her er frekvensen innmari lav for tiden, årsak baby som sover veldig dårlig :p og 4-åring i tillegg. Så det er lite overskudd. Men husker sist at det kom tilbake til mer normalt nivå da ungen var rundt 1,5 år. Som for oss var 1-4 ganger per uke. Vi har også vært sammen i 10 år.
 
Typ 1 gang i måneden maks for tiden :p Men før jeg ble gravid 1-2 ganger i uken. Vært sammen 8 år, ett barn + ett i magen.
 
Spørs, i 2 uker kan det være annenhver dag, en annen mnd kan det være 1 gang
 
Normalt sett utenom babyprøving så ligger det nok på mellom 2 og 4/5 ganger i uka. Ikke nødvendigvis samleie alle ganger men en god blanding av mye. Vi har hatt det veldig fint sammen fra dag en og har det fremdeles fantastisk sammen etter strax 2 år. Vi er flinke til å ta vare på kjærligheten i hverdagen med kyss, klemmer, stryke på, holde rundt, gjøre små ting for hverandre osv og det tror jeg har mye å si for nærheten vi deler i sexlivet også.
2 år er fortsatt startfasen, da hadde vi sex annenhver dag MINST. Nå etter 12 år er det ikke det samme :hilarious:
 
Jeg og samboeren min har ikke hatt sex på over et år. Kjærligheten mellom oss har vokst seg sterkere de siste årene etter at vi fikk barn og vi planlegger å gifte oss. Så at man ikke har sex hver uke trenger ikke bety at forholdet er dårlig. Begge følte en del på at vi burde ha sex oftere enn vi hadde tidligere i forholdet vårt, men nå etter ti år og to barn er vi helt avslappet i forhold til det og tenker at det er flaks at vi er like lite opptatt av sex. Jeg tror ikke vi er ekstremt spesielle, men at samfunnet/kulturen vi lever i er så sexfiksert at folk nesten synes det er litt flaut hvis de ikke har like sterk sexdrift i voksen alder som da de var unge så derfor hører man ikke så mange fortelle at de sjeldent har sex.
 
Gjennom hele forholdet vårt (6 år) har ikke vi hatt sex så veldig ofte. Har vært alt mellom en gang i uken til en gang i måneden i gjennomsnitt, til sjeldnere. For meg er sex og kjærlighet helt forskjellige ting. Mannen min liker litt mer fysisk kontakt enn jeg gjør, men jeg gir han det mye på andre måter. Vi har det kjempefint med det. Nå skal vi prøve å få barn, så håper vi ikke blir veldig slitne av det :smiley-ashamed004
 
Holdt på å si, det er "godt" å høre at det er flere som ikke har sex så ofte, da er det ikke noe "unormalt" med vårt forhold. Vi har vært gjennom en veldig vond periode også, og prøver enda å komme oss fra det. Men vi har det jo veldig bra, samarbeider bra med barn og gårdsdrift, ligger på sofaen sammen hver kveld og stryker på hverandre, så ja, vi har det jo bra, men jeg kjenner at jeg kanskje trenger mer sex enn han :love2 Men han sier jo at det bare er å "ta for seg", så da er det vel bare å gjøre det, da :wacky:
 
Holdt på å si, det er "godt" å høre at det er flere som ikke har sex så ofte, da er det ikke noe "unormalt" med vårt forhold. Vi har vært gjennom en veldig vond periode også, og prøver enda å komme oss fra det. Men vi har det jo veldig bra, samarbeider bra med barn og gårdsdrift, ligger på sofaen sammen hver kveld og stryker på hverandre, så ja, vi har det jo bra, men jeg kjenner at jeg kanskje trenger mer sex enn han :love2 Men han sier jo at det bare er å "ta for seg", så da er det vel bare å gjøre det, da :wacky:
Ja ta for deg om du har behov og det er greit for han. Iblant dropper jeg bare t skjorta og stiller meg foran min så er det i gang. :p men mennesker har forskjellige behov for sex og nærhet.
 
Hadde sikkert 5-6 ganger i uka de 2-3 første årene, men etter mini kom i 2020 har det vært labert. Noen uker kan vi ha et par ganger, men så blir det plutselig et par uker til neste gang.

Er 3 barn i huset. En 13 åring som legger seg sent og en 1 åring som våkner i tide og utide, i tillegg til en 9 åring. I tillegg jobber han skift og en del natt, så vanskelig å finne luker. Og når det endelig fins en luke så føler jeg ofte at jeg gjør det fordi vi må og ikke fordi vi vil.

Har også en fjerde på vei, så det tar ser vel ikke akkurat opp i nærmeste fremtid
 
Ca 0,2 eller deromkring. Forsøker å ihvertfall holde det innafor månentlig, men er nok ikke helt der.
Begge vil nok mer, men tid, prioriteringer osv strekker ikke helt til.
 
Vi har vært sammen i 10år, og her blir det mellom 2 og 5 ganger i uken, varierer etter hvor slitne vi er:angelic: Prøver å finne den lille ekstra gnisten slik at det ikke skal føles som 'rutine':joyful:
 
Kan være du bare må ta litt mer initiativ, eller evt stille behovet selv? ;)

Her kunne det nok godt vært oftere, men.. tid, lyst, anledning og alt det der...
Klistremerkebaby på snart 7mnd, så..... Ja, en stund siden sist, gitt :p Klart baby er litt unntakstilstand, men før det også, kunne fort gå godt over ei uke altså.

Så, vil ikke si at ukentlig er så lavt. Men du skal jo ikke behøve "roe hormonene" likevel, da :) Så, om han sier at du bare skal "ta deg for", så ville jeg absolutt forsøkt å ta litt hardere initiativ iallefall! :D
 
Snart 6 år sammen og to små barn. Har sex akt i fra 1-5 ganger i uken.. prøver å holde det på minst tre ganger men ikke alltid det er overskudd. «Før i tia» hadde vi sex en gang til dagen, kanskje også flere. Men ting endrer seg. Så lenge en er enige og har det bra så er det ingen fasit:D
 
Back
Topp