Æsj...

¤Celti¤

Elsker forumet
Var på kontroll i dag og da sa legen til meg at jeg matte kutte ned på sukker og fet mat for ellers kunne jeg få et stort barn...Også måtte jeg begynne å spise sundt.Sundt?!?Hva er egentlig "sundt"?Jeg føler at jeg spiser normalt, men jeg sitter ikke akkurat å knasker gulrot hele dagen heller....
Og jeg som er såååååå godtesyk........Hvordan skal dette gå? Og siden jeg er litt overvektig så var sf-målet mitt litt mye...

Æsj... kjedelig!
Jeg har ikke fått noen beskjed fra legen (sf-målet etc har vært helt fint) men jeg MÅ virkelig skjerpe meg. I 1 trimester var jeg super-flink, mens i 2 trimester har jeg levd på sukker! *sukk*

Vet du - jeg skal skjerpe meg sammen med deg!
Vi kan jo prøve å heie litt på hverandre!

Sf-målet mitt var på 24 så det var jo langt over det grønne feltet.... Men jeg skjerper meg gjerne sammen med deg BflyW[:D]

Flott!
Da skjerper vi oss [:D] (ugh....)

Jeg blir med på skjærpingsen jeg også....
Mye god frukt i butikken(jeg er fruktoman) Når jeg har lyst på dessert f.eks lager jeg fruktsalat med mye eksotisk frukt ellers knasker jeg epler, pærer.....!!! Prøver ikke å spise noe med sukker i på hverdagene. PS: Kutt opp frukt og legg det på ett fat. Ha det i kjøleskap og med på jobb....

Vanskelig å kutte!! Har lyst på sjokolade hele tiden jeg..
Men igår så holdt jeg en stor melkesjokolade i mine lystne hender... stod der og tenkte....
Og vet dere... JEG LA DEN IFRA MEG!!! Wiiiihiii... det der var stort...for meg iallfall [:)]

Men kommer nok til å spise litt i helga likevel. Men sparte meg jo uansett for ganske mye sukker og kalorier ved å legge fra meg den sjokoladen!!!
Skal bli sterkere [:D]

Fantastisk smurfine!
Jeg skal i første omgang fokusere på å bli flinkere i hverdagen.... [:D]

Jeg må lære meg til å spise brød jeg.... så kanskje jeg ikke spiser så mye junk istede for brød-måltider.

Tror noe av problemet for meg er at gubben ikke spiser noen brødmåltider hjemme. Jeg har aldri vært glad i dag-gammelt brød, så når jeg er den eneste som skal spise (og bare noen få skiver om dagen) så blir brødet så fort for gammelt for meg.

Jeg har forsøt meg å fryse halve brødet - fryse skiver, kun ha halvstekte rundtykker etc (men det tar for lang tid, siden jeg aldri gidder å begynne å lage maten før jeg er halvdø av sult...)

MEN - får heller begynne å fryse halve brødet igjen, og godta at jeg kaster litt mye, egentlig OK brød.. om det er det som skal til!
Nam - leverpostei med agurk er jo godt! Det var det jeg endte med å spise hele påsken...

ORIGINAL: BflyW
Jeg har forsøt meg å fryse halve brødet - fryse skiver, kun ha halvstekte rundtykker etc (men det tar for lang tid, siden jeg aldri gidder å begynne å lage maten før jeg er halvdø av sult...)

Ikke lett når man ikke liker dag-gammelt brød !!
Men har du brødrister? Eller toastjern? Det er jo genialt om du fryser ned oppskåret brød.
Ei skive tar ikke lang tid å tine! Tar lenger tid å lage noe junk.

Selv spiser jeg brødskive når jeg hungrer på noe godt. men husk at noen ganger når man kjenner sulten, så kan det rett og slett være at man bare har for lite vann i kroppen. Kanskje lurt å drikke et glass vann når man kjenner sulten komme??

Back
Topp