Æsj, tom for hundemat... Kattemat OK?

gutt09jente11

Forumet er livet
Æsj, oppdaget i kveld at vi har blitt tom for hundemat i påska :O Hmm..

Er det greit at hunden får kattemat i kveld og evt. i morgen tidlig?

Kattene spiser mat fra Royal Canin, og hunden har mat ra Royal Canin..

Det hadde jeg gjort :)

Hunden til foreldrene mine mister pelsen sin dersom den spiser kattemat.. Men vet ikke om det gjelder alle hunder? Og kattene der spiser jo friskis(?) , så er kanskje annerledes..

hadde hatt null problem med å gjøre det hvis hunden ikke blir dårlig i magen av annet for da. hundene her har spist royal canin kattemat mange ganger uten ta skade av det.

Har gjort det selv uten problem :) Men nå har jeg hunder som overlever uten spesial for og merkelige ting.. Virker som om mange hunder er veldig sarte

Hunden til foreldrene mine mister pelsen sin dersom den spiser kattemat.. Men vet ikke om det gjelder alle hunder? Og kattene der spiser jo friskis(?) , så er kanskje annerledes..

katter har heller ikke godt av friskies/ fra dagligvaremat. er som mc donnaldsmat hver dag. mistet en katt pga den drittmaten.

katter har heller ikke godt av friskies/ fra dagligvaremat. er som mc donnaldsmat hver dag. mistet en katt pga den drittmaten.

Nei, pusen min får ikke friskies.. Men jeg kan jo ikke bestemme hva de gjør :P

Hunden din kan fint vente med mat til i morgen. Evnt kok ris.

Jeg ga henne kattemat jeg, hun har fått annen type hundemat enn hva hun er vant med hos mine foreldre, og har aldri reagert. Aldri sett henne dårlig i magen, så satser på det går fint.

Hvorfor ikke brødskiver med leverpostei? Man skal helst ikke gi kattemat til hund og omvendt.

Æsj, oppdaget i kveld at vi har blitt tom for hundemat i påska :O Hmm..

Er det greit at hunden får kattemat i kveld og evt. i morgen tidlig?

Kattene spiser mat fra Royal Canin, og hunden har mat ra Royal Canin..

Det er ingen fare å gi hunden kattemat i en kort periode. Men de må ikke få det over lengre tid, det er fordi det er alt for mye proteiner i (skikkelig) kattemat og for hunder kan det gi skader på lever og nyrer. Katter er rene kjøttetere og trenger mye proteiner, det er derfor katter som spiser "billig" mat røyter mer, det er for lite kjøtt og fett i foret. Hehe, ble en liten tale det her:p

Jeg gir forresten heller ei brødskive eller ris hvis det et tomt for mat, men som det ble nevnt over her er det null problem for en hund å gå uten mat en stund;)

Har hørt at det IKKE er bra og at de helst ikke skal ha i seg noe kattemat. Hvorfor vet jeg ikke.

Må vel gå bra?

Sent from my HTC Sensation Z710e using BV Forum

Det er ingen fare å gi hunden kattemat i en kort periode. Men de må ikke få det over lengre tid, det er fordi det er alt for mye proteiner i (skikkelig) kattemat og for hunder kan det gi skader på lever og nyrer. Katter er rene kjøttetere og trenger mye proteiner, det er derfor katter som spiser "billig" mat røyter mer, det er for lite kjøtt og fett i foret. Hehe, ble en liten tale det her:p

Jeg gir forresten heller ei brødskive eller ris hvis det et tomt for mat, men som det ble nevnt over her er det null problem for en hund å gå uten mat en stund;)

for mye proteiner? jeg råforer mine hunder etter prey mod. dvs 80% rått kjøtt, 10 % bein og 10 % innmat (alt rått) hunder er kjøttetere dem å på lik linje med katten. hunder har ikke brukt for grønnsaker, mais, korn osv.

Back
Topp