Æsj så lenge...

Lambi

Betatt av forumet
Ringte legen på fredag og fortalte at jeg var blitt gravid igjen. At jeg var litt engstelig ang jobb, stress og alt sånn siden jeg mistet i januar. hun forsto det og sykemeldte meg i to uker. Legen ville jeg sku komme til time etter de to ukene. Da jeg sku ordne time senere fikk jeg beskjed om at første ledige time var... 29 MAI!!! Jeg hadde håpet på litt oppfølging denne gangen, men neida... da er jeg 11 uker på vei alt da jo... :/ Vet jeg kan bestille privat da, men ikke helt hvor. Må til oslo kanskje jeg da. 
Ble litt skuffa over legekontoret mitt. De har tydeligvis mange passienter :(

Sånn, da var det ute!!! :p

Så kjedelig da! Håper du hvertfall kan få tettere oppfølging når du bare kommer i gang med legetimene. Det er ikke lettere å få time hos jordmor?

Så minner du meg på at jeg burde kanskje ta kontakt med legekontoret mitt og ordne time! Er jo plustselig over 7 uker på vei nå, og her er det også fullt hos legen, så heldig om jeg kan få om 5 uker. Så her tror jeg det blir jordmor heller! Eneste som er kjipt med det er at dem på legekontoret ser at jeg er gravid da 8) Liten plass, så da er det ute med en gang :P

Jordmor ja... det kan jeg prøve :) 

Lodviss skrev:
Så kjedelig da! Håper du hvertfall kan få tettere oppfølging når du bare kommer i gang med legetimene. Det er ikke lettere å få time hos jordmor?

Så minner du meg på at jeg burde kanskje ta kontakt med legekontoret mitt og ordne time! Er jo plustselig over 7 uker på vei nå, og her er det også fullt hos legen, så heldig om jeg kan få om 5 uker. Så her tror jeg det blir jordmor heller! PEneste som er kjipt med det er at dem på legekontoret ser at jeg er gravid da 8) Liten plass, så da er det ute med en gang :

Skjer det går du rett videre me det for de har ikke lov uansett å si noe. Vår gamle fysio snakka om oss te sønnen som jeg i den tiden jobba me. Har aldri holdt noe hemmelig me det men ska komma fra meg ikke henne. Så jeg ringte kommunen og de anbefalte jeg gikk videre me saken. Jeg orka ikke si det var så mye me han men ba om at hu aldri satt sine bein i mitt hus igjen. Hu hadde lagt seg langflat og innrømma det.

Angående legetime så er det dessverre sånn at du får ikke så mye bedre oppfølging før du har mista 3 ganger. Første gangs gravide er det normalt oppte 50% nesten mister eller så er det 2 og 3. Er veldig trist ska vær sånn for en er redd hele tiden.

Selv har jeg hatt en MA og 3 SA som jeg vet om, sønnen min hadde jeg en del blødning me så jeg går på do i et for å se om jeg blør pga mens smerter ;-) Ring å hør om jordmor kan ta deg inn litt før. 

Er ganske kjipt å måtte vente til 29 mai uansett, fordi jeg vet at jeg får ul hos fastlegen min. Men men... jeg ringer jordmor i mårra jeg. Så får jeg se.

Back
Topp