ÆSJ! Flått!

Kameleon

Forelsket i forumet
Fant flere flåtter på katta nå[&:] Har litt småangst for slike dyr, syns de er forferdelig ekle[:'(]
Men, hvordan tar dere bort flåtten? Har lest at man ikke skal rive i dem, men bruke pinsett?

Det var noe med en fyrstikk man skulle ha noe på, og så gni den rundt flotten for at den skulle slippe tak og ta tak i fyrstikka. Da VET man at hodet ikke blir sittende igjenn.

Ikke at flott er noe JEG trenger å bekymre meg for, med mindre global oppvarming gjør at de sprer seg nordover. husj, håper ikke det.

ORIGINAL: Kameleon

Fant flere flåtter på katta nå[&:] Har litt småangst for slike dyr, syns de er forferdelig ekle[:'(]
Men, hvordan tar dere bort flåtten? Har lest at man ikke skal rive i dem, men bruke pinsett?

Bare ta tak helt inne ved huden klem rundt flåtten og napp den ut, de sitter drit hardt. Pass på at du får bort hele kroppen og hode, beina er det ikke så farlig med. vask området med klorhekedin etter på.

Katten min fikk flått forrige uke, jeg er livredd for å bli bitt av det.Gruer meg til å klippe plenen etterpå.[&:]

Sambo skulle dra innom apoteket når han kom hjem, så får han ta den av.[&:]
Katta er ute nå, så ikke flåtten hopper av innomhus (om det går an, hehe[:D]).
Æsj, og stakkars katt!

Det er veldig stor sjangs for at noe sitter igjen om man napper ut flåtten. Den skal aldri dras rett ut, men vris rundt... 360grader ca. Ettersom dette er ganske vanskelig har jeg egen flåttfjerner, som lett setter som baksiden på en hammer under flåtten for så å vri rundt. Det er viktig og også få med beina er min erfaring, ellers kan det bli veldig betent.

Men hvorfor ikke ringe vet og få resept på flåttmiddel? Så slipper du å pelle flått og pusen slipper å kunne bli syk.[:)]

ORIGINAL: TonjeJenta

Det er veldig stor sjangs for at noe sitter igjen om man napper ut flåtten. Den skal aldri dras rett ut, men vris rundt... 360grader ca. Ettersom dette er ganske vanskelig har jeg egen flåttfjerner, som lett setter som baksiden på en hammer under flåtten for så å vri rundt. Det er viktig og også få med beina er min erfaring, ellers kan det bli veldig betent.

Men hvorfor ikke ringe vet og få resept på flåttmiddel? Så slipper du å pelle flått og pusen slipper å kunne bli syk.[:)]

Finnes det eget flåttmiddel til katter, som funker? Har hørt om noen som brukte ett middel på katten for å slippe unna flåtten, men etter noen dager kom flåtten tilbake igjen.

ORIGINAL: Kameleon

ORIGINAL: TonjeJenta

Finnes det eget flåttmiddel til katter, som funker? Har hørt om noen som brukte ett middel på katten for å slippe unna flåtten, men etter noen dager kom flåtten tilbake igjen.

Jepp. Men kan ikke gi deg navnet på det før jeg kommer hjem. Fikk resept på det i går.
Holder en måned av gangen og skal dryppes i nakken. Mine katter har ikke fått flått enda, men ettersom hundene har er det vel helt sikkert bare snakk om tid.... og de kjenner jeg ikke så ofte over heller.. og jeg syns det er skikkelig æsj!

Back
Topp