Æsj altså.... Dette er kjipt....

Silje1982

Forumet er livet
Ja, jeg vet ikke helt hvordan jeg skal klare dagene.... Mannen min reiser offshore på onsdag og da skal jeg være alene IGJEN med småripsa mine. Problemet er bare det at kvalmen har kommet snikende. Foreløpig spyr jeg ikke, men ligger over doskålen og brekker meg. Og er kvalm HELE dagen[:'(] Det resulterer i ikke så altfor lang lunte og gjør det utrolig vanskelig å lage mat[:'(] Hva søren skal jeg gjøre for at dagene mine skal bli enklere disse dagene min kjære skal være borte? Han er vel borte en ukes tid og det kommer til å bli så sinnsykt tøfft.

Uff, det der hørtes ikke kjekt ut!! [:'(]
Da jeg var hos legen sist fortalte han om noen piller som du får kjøpt reseptfritt på apoteket. De hjelper mot kvalme og heter POSTAFEN. Kanskje verdt et forsøk? (Kan tas av gravide)
Håper dagene mannen er borte fyker avgårde [:)]

ORIGINAL: miss_piggy

Da jeg var hos legen sist fortalte han om noen piller som du får kjøpt reseptfritt på apoteket. De hjelper mot kvalme og heter POSTAFEN. Kanskje verdt et forsøk? (Kan tas av gravide)

Takk for tips miss_piggy[:)][:)] Hvis det er skikkelig ille så skal jeg kjøpe dem i helgen[:)] Til den tid så får jeg bare prøve og holde kvalmen i sjakk[:)] Blir veldig sliten og ha det slik som nå.....

Var på apoteket i går og skulle kjøpe postafen..men da ble jeg fortalt at det skulle jeg ikke ta, men heller ta en an reisesyketablett som heter Marzine. Legen min sa i dag at man heller burde få sykemelding enn å ty til tabletter, da de ikke er nok testet ut... Men at de med ekstrem svangerskapskvalme kunne bruke de eller noen andre reseptbelagte midler slik at de fikk i seg noe næring...
Så her sitter jeg med sykmelding i 1 uke.. Men bedre det enn å putte ting i kroppen som man ikke vet om skader den lille eller ikke!! [:)]
Uff, situasjonen din høres ikke noe kjekk ut...[:'(] Håper kvalmen roer seg...[:)] Dersom ikke det går, så få deg en sykmelding! Ta vare på deg selv og den lille, og de andre små [;)]

Får man ikke tak i slike bil syke bånd? Mener det er mange som har snakket om det. Husker ikke hva det heter da^^.

Du får ha god bedring;) Håper det ikke blir for ille, spesiellt ikke mens gubben er borte!

Stooooooor kleeeeeeeeem!

ORIGINAL: Jaybird

Får man ikke tak i slike bil syke bånd? Mener det er mange som har snakket om det. Husker ikke hva det heter da^^.

Du får ha god bedring;) Håper det ikke blir for ille, spesiellt ikke mens gubben er borte!

Stooooooor kleeeeeeeeem!

searibbond?

Bare sender en trøsteklem til dere som sliter med kvalme... Føler med veldig heldig!
Masse god bedring!!!

ORIGINAL: turteldue

ORIGINAL: Jaybird

Stooooooor kleeeeeeeeem!

searibbond?

Ja, sikkert[:D]

Takk for mange svar jenter[:)] Jeg håper at kvalmen ikke blir for ekstrem mens min kjære er borte[:)] I dag var jeg dårlig mot ettermiddagen på jobb, men nå i kveld er det ikke så gale. Kjenner at jeg ikke er i super form, men ikke så gale som i går. Bank i bordet[:)] Men syns nå veldig synd på meg. Mannen ringte i ettermiddag og sa han måtte på kurs og ikke kom hjem før i kveld, i tillegg til at han var borte hele sist helg og reiser offshore i morgen så ja... Merker at jeg er ei hormonbombe[:@][8D] Må bare krysse fingrene for ekstremt snille barn og at kvalmen kommer når barna har lagt seg. Er jo livredd for å ikke kjenne noen symptomer også[8D] Ja, jeg er ikke enkel å forstå[8D][:D]

Gullvinge: Ja, jeg kunne jo prøvd meg på det, men er redd for at moren min ville ha gjennomskuet meg da[:)] Så tør ikke ta den sjansen[8D][:)]

Jenter: Dere kan få Afripan (vist jeg skrev rett) av legen.
Kvalmedempende piller.

De fikk jeg sist jeg gikk gravid å[;)]

Vil bare ønske deg god bedring - håper kvalmen ikke blir altfor ille mens du er aleine [;)]

ORIGINAL: Sienna3

Var på apoteket i går og skulle kjøpe postafen..men da ble jeg fortalt at det skulle jeg ikke ta, men heller ta en an reisesyketablett som heter Marzine. Legen min sa i dag at man heller burde få sykemelding enn å ty til tabletter, da de ikke er nok testet ut... Men at de med ekstrem svangerskapskvalme kunne bruke de eller noen andre reseptbelagte midler slik at de fikk i seg noe næring...
Så her sitter jeg med sykmelding i 1 uke.. Men bedre det enn å putte ting i kroppen som man ikke vet om skader den lille eller ikke!! [:)]
Uff, situasjonen din høres ikke noe kjekk ut...[:'(] Håper kvalmen roer seg...[:)] Dersom ikke det går, så få deg en sykmelding! Ta vare på deg selv og den lille, og de andre små [;)]

Uff nei om de ikke er testet ut nok så hadde jeg nok ikke tatt sjangsen altså! Hvertfall ikke så tidlig i svangerskapet, er jo nå alt "lages" [:)]

Satser på at uken ikke blir så fæl, prøverpånummer3! Som du sier så er det jo litt greit å ha symptomer også da [8D]

Takk søte snupper[:)][:)][:)] Og ja, jeg er enig i at det er litt for skummelt å prøve noe mot kvalmen i og med at det ikke er nok testet. Så vi jenter får bare holde ut og håpe på at det går over når vi passerer 12 uker[:)] Det kommer noe godt utav alle lidelsene[8D][:D]

Det heter seaband. kjøpte det idag, og det FUNGERER!!!! helt fantastisk! :D

ORIGINAL: prøverpånummer3

Takk for mange svar jenter[:)] Jeg håper at kvalmen ikke blir for ekstrem mens min kjære er borte[:)] I dag var jeg dårlig mot ettermiddagen på jobb, men nå i kveld er det ikke så gale. Kjenner at jeg ikke er i super form, men ikke så gale som i går. Bank i bordet[:)] Men syns nå veldig synd på meg. Mannen ringte i ettermiddag og sa han måtte på kurs og ikke kom hjem før i kveld, i tillegg til at han var borte hele sist helg og reiser offshore i morgen så ja... Merker at jeg er ei hormonbombe[:@][8D] Må bare krysse fingrene for ekstremt snille barn og at kvalmen kommer når barna har lagt seg. Er jo livredd for å ikke kjenne noen symptomer også[8D] Ja, jeg er ikke enkel å forstå[8D][:D]

Gullvinge: Ja, jeg kunne jo prøvd meg på det, men er redd for at moren min ville ha gjennomskuet meg da[:)] Så tør ikke ta den sjansen[8D][:)]

Back
Topp