Ærlig talt!!!

*Huldra*

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Ja dette blir en utblåsning til de grader. Nå er jeg fly forbanna!! Og litt lei meg. De siste dagene nå så har jeg kjent denne graviditeten ganske hardt på kroppen. Det er skikkelig TUNGT! Og grunnen til at det sikkert er så tungt er jo også at jeg er stappafull av hormoner.

Etter en lang dag i går med skole og gravidsvømming, skulle jeg ta bussen hjem. Og den var stappfull med sittende sprek skoleungdom og voksne mennesker. Jeg står midt i midtgangen, og sliter med å holde meg oppe pga bekkenet skrek hele denne halvtimes lange turen. Ikke en eneste person spør om jeg er interessert i å sitte. Ikke en eneste. Og jo, du ser veldig godt at jeg er gravid, for det statueres i neste eksempel. Jeg holdt på å begynne å gråte, egentlig mest over at hva er det for en verden vi lever i.? Jeg reiser meg selv alltid for andre som er gravide eller eldre.

Så i dag, 27+6, gikk jeg hjem etter å ha levert guttene, hvor jeg blir møtt av ei som lurer om jeg gjør det jeg kan for å starte fødselen(?)!! 12 F**** uker igjen og folk tror jeg er fødeklar.. Hver dag jeg trør ut den døren så blir jeg lei meg pga en eller annen situasjon med kommentarer eller lignende. Så fra nå av tror jeg ikke jeg gidder gå ut mer, med mindre det er nødvendig. Er egentlig invitert i en bursdag hos en god venninne, men da jeg forstod at det ble med flere enn bare mine andre venninner så sa jeg at jeg rett å slett ikke orker, for jeg vil ikke vise meg til andre kjent folk, for da utsetter jeg meg bare for masse kommentarer jeg vet jeg er drittlei av å høre.
 
For en dårlig holdning blant de på bussen da! Man reiser seg for gamle og gravide o.l. det trodde jeg de fleste var opplærte til! Vet det er enkelt og si det, men hvis du våger og spør om å få noens plass så har du all rett til å gjøre det!

Håper du klarer å overse disse kommentarene slik at du slipper å holde deg hjemme så mye helt til desember. Forstår godt at det er sårende, og jeg kjenner selv at jeg tar veldig til meg kommentarer angående graviditeten og magen. Sender deg er klem. Mange tenker så altfor lite på hva de sier! :(
 
Kjenner til det med bussen.. Helt forferdeligt å måtte stå så lenge og alle bare ser dumt på deg!! Fikk bekkenlåsning sist eg tok buss.. :(

Kjedelig at du ska få sånne kommentarer! Men godt å få blåst ut en plass ;) det sies jo at en får stor mage fortere for hvert svskap?


Sent from my iPad using BV Forum
 
Uff så leit, sender en stor trøsteklem.
Håper de siste ukene går super fort for deg!
 
Føler med deg! ❤️


Termin 22 Desmeber 2014
Venter Gutt

Bruker App
 
Huff, høres ikke gøy ut. Jeg husker forrige gang jeg var gravid og var 7-8 måneder på vei. Jeg skulle på et slags kurs på jobben og der satt det ca 50 folk (unge)på stoler og noen på gulvet. Ikke en eneste tilbød meg en stol så jeg satt der i et par timer på gulvet jeg. Har aldri fått hjelp på bussen med barnevognen heller. Folk ser bare seg selv, er helt tragisk hvordan det har blitt
 
Sender en klem og støtter opp om dine teorier. Virker avogtil som om det bare er andre gravide som skjønner hva vi går gjennom.

Jeg hadde en lignende opplevelse på bussen hvor jeg ble totalt oversett av voksne, oppegående mennesker, mens to 11-12 åringer gav meg plassen sin når de skjønte at ingen av de andre kom til å gjøre det. Hadde dårlig samvittighet for å ta plassen til barna, men de insisterte at de kunne sitte på fanget til hverandre og dermed frigi en plass. :)

Sent from my GT-S5830i using BV Forum mobile app
 
Huff. Fine vakker du <3

Men jenter ang bussen. Ber dere ikke folk om å flytte seg?
1 det er ikke forsvarlig å stå som gravid.
2 Vi skal ha prioritet på lik linje med handikappede, svaksynte og de som reiser med små barn.

På bussen her er det minst 4 reserverte plasser og det koster meg ikke en kalori å be folk flytte seg. Jeg klarer faktisk ikke å stå og trenger å sitte.
 
Var i London forrige helg, der fikk jeg faktisk komme først i kassa bare for at jeg var gravid :) skal sies at det var en time før stengetid på Primark og køa var laaang:) men utrolig hyggelig da, følte meg veldig spesiell, hihi :) sånne tilstander får vi nok aldri her i Norge...
Synes det er helt utrolig at folk ikke reiser seg for eldre, gravide, barn og folk med krykker f.eks. Men jeg mener faktisk også at bussjåføren har ett ansvar. Hadde jeg vært bussjåfør hadde jeg ikke nølt med å gi beskjed i speakeren. Har dessverre kun opplevd det en gang og da var det ei dame som kjørte.
Det er så mye egoistiske folk at jeg lurer på hvordan verden skal bestå framover. Jeg skal gjøre alt jeg kan for at mine barn ikke er en av de som ikke reiser seg eller ikke hjelper folk rundt seg!
 
Sender over en god klem til deg! :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Huff. Fine vakker du <3

Men jenter ang bussen. Ber dere ikke folk om å flytte seg?
1 det er ikke forsvarlig å stå som gravid.
2 Vi skal ha prioritet på lik linje med handikappede, svaksynte og de som reiser med små barn.

På bussen her er det minst 4 reserverte plasser og det koster meg ikke en kalori å be folk flytte seg. Jeg klarer faktisk ikke å stå og trenger å sitte.

I mitt tilfelle måtte eg stå å holde fast barnevogna m frøkna mi i helt fremme med sjåføren i bussen for d var en sånn svære rullestol bak i midten :) men eg tar buss sånn 1 gang i skuddåret omtrent :p


Sent from my iPad using BV Forum
 
Sender deg en klem;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Huff av meg :(

Kjenner meg igjen i det du forteller om bussen. Sånn er det på t-banen også, og på t-banestasjonen (benkene der). Har måttet segne sammen på en lav steinkant (10cm over bakken) og sitte der fordi folk ikke gidder reise seg. Enig at man kan spørre om å få sitte selv, men jeg får meg ikke til å gjøre det, tør ikke. En gang jeg satt på t-banen med kjempevondt i bekkenet kom det en sur kommentar fra en relativt sprek dame i sekstiårene mens hun skulte bort på meg: "Jasså ja, ungdommen sitter og slapper av mens vi eldre må stå." Jeg ignorerte henne, men skulle ønske jeg hadde hatt guts til å si at jeg er gravid.

Når det gjelder kommentarer fra folk er tipset mitt å prøve å ignorere det, og ikke ta det ille opp. Vanskelig når man er gravid, men ;)
 
Huff av meg :(

Kjenner meg igjen i det du forteller om bussen. Sånn er det på t-banen også, og på t-banestasjonen (benkene der). Har måttet segne sammen på en lav steinkant (10cm over bakken) og sitte der fordi folk ikke gidder reise seg. Enig at man kan spørre om å få sitte selv, men jeg får meg ikke til å gjøre det, tør ikke. En gang jeg satt på t-banen med kjempevondt i bekkenet kom det en sur kommentar fra en relativt sprek dame i sekstiårene mens hun skulte bort på meg: "Jasså ja, ungdommen sitter og slapper av mens vi eldre må stå." Jeg ignorerte henne, men skulle ønske jeg hadde hatt guts til å si at jeg er gravid.

Når det gjelder kommentarer fra folk er tipset mitt å prøve å ignorere det, og ikke ta det ille opp. Vanskelig når man er gravid, men ;)
Jeg hadde klikka! Respekt for eldre eller ikke. Det er så mange som sliter med alvorlige sykdommer som kanskje ikke ser syk ut, men likevel har behov. Og sånne kommentarer gjør meg harm! Gaaah! :(
 
Arg! Tok bussen i dag , hele bussen var fylt opp med sprek men lat ungdom , ingen som flyttet seg en milimeter ..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp