Ærlig talt!

JanneJenta78

Forumet er livet
Lillegutt på drøye 3 år sitter og ser på NRK Super her..som jo skal være en barnevennlig kanal (og bør iallefall være det kl 9 på en lørdagsmorgen).

Så begynner "Rampete Robin"..noen sett det? Og der driver da hovedpersonen i serien og "svarer" bl.a. lillebroren sin med kommentarer som.."kjeften din da!!"

Ærlig talt er dette barnetv liksom??? Eller begynner jeg bare å bli sær, gammel mor??

Greit at ungen min mest sannsynlig vil lære slikt språk uansett, men ikke fra barnetv liksom!? Og på Boomerang gikk det Pusur, og programmet handlet om at han var for feit..wtf?? Hva slags verdier vil vi at barna skal få!

Skal de sende slikt på barnekanaler så bør de i det minste sette aldersgrenser på programmene! Kjenner jeg hisser meg opp her [:@]

det er nåkk ikkje bare du som erblitt  "gammel", her mange barnetv prog jeg har reagert på også.
språket i tegneseriane.
her prøver vi å lære kva som er rett og ikke rett å seie, og så blir dei på en måte mata med anna språk gjennom tv.
ikkje beste læremiddelet.

Jeg er ganske supernøye på hva de får se på tv. Cartoon får de ikke se på, eller, jentene på 8 oh 10 får se på alle barne kanaler, men gutten på 6 år får kun se disney, playhouse disney og boomerang (kommer ann på hva som er på boomerang da.. Disney XD og får han se noen ganger når det ikke er slosseprogram..

Vi fikk erfare at han så på slosseprogramog tok dette med i lek... Har og lest om barn som dreper barn i lek, fordi de gjør som i barne-tv...
Hvor er den fine barne-tv som var da vi var små??

Mummidalen, fraglene, tøydukke anna, sesam stasjon, borgen skole, bompibjørnene, bjørnen i det blå huset, my little pony, den gyldne hage, Astrid Lingrens barne-tv, alf, pinky, midt i smørøyet, skippy, gulars og alle disse gode, snille programmene [:)]

Alt skal væreså kult og tøft nå.. Nei, jeg liker Playhouse Disney best til de yngste her [:)]

jeg er helt enig, barnetv i dag er alt for voldsomt....[:@]

di minste kan værtfall ikke se...

er ufattelig at det er blitt sånn...

var ikke noe sånt da jeg var liten...

Har også reagert en del.. minien her får bare se barnetv for de minste som går fra halv seks til seks her. Hvis han skal se noe på morgenen så har jeg lastet ned diverste programmer som han får se på.. postman pat er en klar vinner. Ikke alt det tøyset på nrk super [:)]

ORIGINAL: April88

Sønnen min på 3 sier "dumme pappa" hele tiden nå. Det har han fra "Peppa gris" som går kl halv 6 om kvelden på programmet "Fantorangen"... Det sier grisen i hvert program...

Skrudde av Tven en kveld kl 19.00 da det begynte et program (tegneserie) om surfing på brett.
Ble helt sjokkert da dem presterte å si: "Slapp av Tøs!" også sier den såkalte tøsen; "Jeg dreper deg!"

Ja, blir litt sjokket over hva som er på Fantorangen noen ganger..en gang skulle denne Fantorangen si en regle..den gikk som følge:

"Erten og Knerten (jeg husker ikke navna nå, så fant på noen) de satt på en haug, og Erten han ønska at Knerten var dau!"

Hva er DET liksom?!?!?!?! På barnetv som skal være for de minste!! Nesten lyst å skrive en mail til de vet du...siden det tydligvis ikke er bare meg som reagerer.

ORIGINAL: *frk*

det er nåkk ikkje bare du som erblitt  "gammel", her mange barnetv prog jeg har reagert på også.
språket i tegneseriane.
her prøver vi å lære kva som er rett og ikke rett å seie, og så blir dei på en måte mata med anna språk gjennom tv.
ikkje beste læremiddelet.

er helt enig.. syntes barneteve i dag for det meste er ekstremt masette.. her vil jeg nok heller sette på gamle disney klassikere osv å kjøpe ting som bygg mester bobb, gnottene å sånne ting jeg selv så får jeg mener det man lærer på barnetv i dag er mye dorlig.. er det rart det finnes gale folk her i verden når de nå alt skal lære om vekt, frekts språkbruk osv på barne tv.. jeg må å være en "gammel" mor som 18 åring hvis dette ikke er feil å ha på barnetv..
syntes også at sånn som barnas supershow er et ekstremt MASSETE å gappete progrem.. man lærer unger at det er en innestemme å utestemme men det progremme føler jeg det BARe er gapin i jeg da [8D]

Vi har da ikke skaffet oss kanaler vi da, etter at vi flyttet i mars i fjor.. Kanskje litt rare, men er så utrolig mye dritt på tven.. Så driver å samler på disney filmene jeg da.. også Astrid lindgren filmene.. Så får vi se om vi skaffer oss kanaler etterhvert.. ikke noe jeg savner enda i allefall.. 

ORIGINAL: JanneJenta78

ORIGINAL: April88

Sønnen min på 3 sier "dumme pappa" hele tiden nå. Det har han fra "Peppa gris" som går kl halv 6 om kvelden på programmet "Fantorangen"... Det sier grisen i hvert program...

Skrudde av Tven en kveld kl 19.00 da det begynte et program (tegneserie) om surfing på brett.
Ble helt sjokkert da dem presterte å si: "Slapp av Tøs!" også sier den såkalte tøsen; "Jeg dreper deg!"

Ja, blir litt sjokket over hva som er på Fantorangen noen ganger..en gang skulle denne Fantorangen si en regle..den gikk som følge:

"Erten og Knerten (jeg husker ikke navna nå, så fant på noen) de satt på en haug, og Erten han ønska at Knerten var dau!"
Hva er DET liksom?!?!?!?! På barnetv som skal være for de minste!! Nesten lyst å skrive en mail til de vet du...siden det tydligvis ikke er bare meg som reagerer.

Den regla lærte jeg når jeg var liten, er jo en gammel regle, er ikke så ille.Hva med tuppen å lillemor da liksom? er mange andre fæle ting å[:)]
Men barntv som barnas supershow liker jeg dårlig, hvor de mener at barn og voksen skal ha det likt, eller at de syns det er greit at man lærer å blande mat og godteri sammen[8|] Er MYE rart på barntv,men var nå MYE rart når jeg var liten å.
Men er enig at ting bare skal være tøft og sånn nå, så her går det i timmy og drømme hagen, emil og plauhouse diney.

Back
Topp