Æh, hva er dette??

Tiriltoppen

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Julikulene 2020
image.jpeg Jeg har oppdaget at jeg har begynt å få et type utslett på armen i det siste! Det klør ikke, men har aldri hatt det før heller..noen som har vært borti det før? Skal til legen på torsdag og skal så klart spørre han også, men jeg kjenner jeg ble litt bekymret nå :p

Kan det være ringorm?
Det smitter typisk fra dyr eller fra hud til hud på mennesker.

Kan det være ringorm?
Det smitter typisk fra dyr eller fra hud til hud på mennesker.

jeg syns også det kan ligne på det sånn utseendemessig. Men jeg har hatt det før og da var det mer tydelige rød ringer, og jeg kunne kjenne det utenpå huden. Men disse går liksom jevnt med huden.. Ikke har jeg vært i kontakt med dyr heller. Hmm..

Kan se ut som det er soppinfeksjon i huden. Mannen får sånn fra tid til annen (særlig i perioder hvor han spiser mye mat med gjær i), og har fått en salve av legen som han skal smøre daglig med når han får det. Husker ikke hva den heter i farta! Det er i allefall ikke farlig, og ikke så uvanlig heller:)

jeg syns også det kan ligne på det sånn utseendemessig. Men jeg har hatt det før og da var det mer tydelige rød ringer, og jeg kunne kjenne det utenpå huden. Men disse går liksom jevnt med huden.. Ikke har jeg vært i kontakt med dyr heller. Hmm..

Hmmm, da aner jeg ikke hva det kan være. Men som du sier, jeg ville nå hørt med legen for sikkerhetsskyld:-)

Kan se ut som det er soppinfeksjon i huden. Mannen får sånn fra tid til annen (særlig i perioder hvor han spiser mye mat med gjær i), og har fått en salve av legen som han skal smøre daglig med når han får det. Husker ikke hva den heter i farta! Det er i allefall ikke farlig, og ikke så uvanlig heller:)

Hmm ja.. og det er kun i huden man ser det? Det klør ikke hos han eller? Jeg får ta det opp med legen og håper jeg får noe å smøre på! :)

Hmmm, da aner jeg ikke hva det kan være. Men som du sier, jeg ville nå hørt med legen for sikkerhetsskyld:)

Jepp, det skal jeg! Er bare tankene som flyr over til hudkreft og alle sånne skumle ting..:smiley-ashamed008

Mye rart som skjer i kroppen under graviditet. Fikk utslett under begge armene for litt siden, legen sier det er helt ufarlig og at det kan ha med hovne kjertler å gjøre. Syntes ditt utslett så ut som elveblest, men om det ikke klør, så vet jeg ikke. Uansett er det sikkert helt normalt. Som legen min sier "Det meste er normalt i graviditet" :)

Mye rart som skjer i kroppen under graviditet. Fikk utslett under begge armene for litt siden, legen sier det er helt ufarlig og at det kan ha med hovne kjertler å gjøre. Syntes ditt utslett så ut som elveblest, men om det ikke klør, så vet jeg ikke. Uansett er det sikkert helt normalt. Som legen min sier "Det meste er normalt i graviditet" :)

Ja, jeg har jo lest om både pigmentforandringer og svangerskapsutslett.. Det er ikke elveblest hvertfall, for da har jeg pleid å få små blemmer som klør noe helt inn i granskævven!! :p

Jeg har noe som ser helt likt ut, bare at jeg har det under puppene. Fikk det forrige gang jeg var gravid og. Legen mente det var en type sopp, som kom pga fuktighet eller noe sånt. Jeg har jo bare store pupper når jeg er gravid/ammer! Hehe..
Merker ikke at jeg har det der, så tar ikke noe for det. Men bruker talkpulver for å holde det mest mulig tørt :)

Jeg har fått sånne på begge sider av halsen hatt det helt fra ganske tidlig i svangerskapet og det er nå i det siste bare det hender seg det kan klø litt, legen har sett på det og sier det er helt ufarlig og at det kan oppstå i svangerskapet :-) han ville ikke gi meg noe for det før det eventuelt ble værre så fått beskjed om å smøre det med fet hudkrem bare!

Funnet ut av det? Jeg hadde slik, var ringorm. Var helt harmløst og klødde ikke, men ringene ble større uten behandling. Ble smurt med canestensalve og det gikk bort. Ringorm er sopp:)

Back
Topp