Æ kan bake...

Krølla82

Forumet er livet
Jeg suger bigtime i alt som heter baking, men tenkte nå å prøve meg på ei julekake her...i oppskrifta står det rør smør og sukker hvitt...skal smøret være varmt eller kaldt? Jeg har driti meg ut så mange ganger på oppskrifter så når spør jeg før jeg gjør ei blemme.

Jeg har seff smelta smøret.[;)]
_________________________________________________________________________________________________

Jeg brukte det smelta smøret jeg...og det ble kaker av det. Godt smaker de også, selv om det ser ut som de er laget av en 3 åring...hehe...[8D]

Det bør være romtemperert... [:)] Også pisker du og pisker du til det ser ut som eggedosis omtrent.

ORIGINAL: Labambie

Det bør være romtemperert... [:)] Også pisker du og pisker du til det ser ut som eggedosis omtrent.

Ah...takk...hehe...jeg har skkurat smelta smøret så da lar jeg det stå litt fremme på benken...kryss fingrene for at jeg denne gangen klarer å få noe spiselig uten klumper ut av det jeg skal forsøke å mixe sammen...hehe...[8D]

Romtemperert som i varmet opp fra kjøleskapet, ikkje kjølt ned fra smeltet tilstand [:)]

ORIGINAL: Rimpro

jeg bakte det i går..

oppskrifta på www.tine.no .. den var driiiiiiit god! :D
slipper å ha romtemperert smør.. man bare smelter det å har i melk.. blander det tørre.. så det våte inn i det tørre..
å heve, i ovn å volla! :D

Ordla meg kanskje litt feil skal lage en type julekake...ikke julekake ala slik med rosiner i...hehe...Julemenner heter de vel tror jeg...sånne hvite pepperkakelignende menn...[:D]

ORIGINAL: Mammapostei!

Romtemperert som i varmet opp fra kjøleskapet, ikkje kjølt ned fra smeltet tilstand [:)]

Åh fillern...går det ikke ann å gjøre det på den måten? vet ikke om jeg har nok smør da...[8|]

Du må ikke smelte det først! Så det smøret du har nå kan du nok ikke bruke [:)]

ORIGINAL: stibli

Du må ikke smelte det først! Så det smøret du har nå kan du nok ikke bruke [:)]

Haha...jeg må le...fillern å...nei jeg er ingen baker...bør gi opp hele greia

[:D]

Back
Topp