Æ blir gal.. omgangssyke..om og om igjen..

hmm..håpe2018

Elsker forumet
Novemberlykke 2018
Det føles ut som om det var nettopp sist jeg drev å vaska og styrte..
Mellomste jenta på 10 år har sikker hatt omgangssyke eller oppkast 5-6 ganger i år.. siste for 1 mnd siden.
Skjønner ikke hvor det kommer fra.. sist gang ble hele familien syk, men før det så har det liksom bare vært henne ,og hun klager ofte over vondt i magen.. nesten hver dag. Har vært ho legen for å ta blodprøver om det er noe hun ikke tåler. Men.. åhh.. hater dette...
Samboeren min var syk 1juledag, men mellomste hadde dratt til sin far lille lille julaften, altså 3-4 dage før han ble syk, så kom de tilbake for 2 dager siden, altså egentlig 2 dager etter han var smittefarlig.. kan det være han som er smitten eller er det noe annet ??
Oppfører matvare allergi seg slik??
 
Nei, det er nok vanlig omgangssyke.
Det er veldig vanlig at enkelte barn blir smittet ofte, og da må man bare være enda mer påpasselig med håndhygiene, og lære barna å være det samme. :)

Magevondten kan være noe annet, og hos barn manifesterer ofte alle andre plager seg som magevondt.
 
Husk at når man først har vært syk en gang tar det tid før immunforsvaret er tilbake til sitt normale jeg... Gode klemmer herfra i denne sykdomsperioden :)
 
Back
Topp