Ææhh! Må bare få ut litt frustrasjon...

Ja, det har jeg skikkelige lyst til! Tror det blir en samtale av dette oppstyret etterhvert, får håpe utleieren ser alt vi gjør for å begrense lydene og tidene :)

De har uansett ikke lov til å kaste dere ut pga normale lyder fra små barn.

Hvis mannen er så sensitiv så får han flytte
 
Det kan være VELDIG lytt i leiligheter med dårlig isolering. Har selv bodd under småbarnsforeldre før jeg fikk barn og holdt på å klikke fullstendig. De var ikke spesielt bråkete, men hver gang en lekebil kjørte over gulvet hørtes det ut som jagerfly i min leilighet under og gråt om natta ble rimelig plagsomt. Nå skjønte jeg at det ikke var de over sin skyld og så jeg lagde ikke noe bråk av det. Men når jeg flyttet inn i ny leilighet var jeg veldig påpasselig med å spørre både eier og styret om isolasjon mellom etasjer og hvor lytt det var.
 
Dere trives og har bhg plass. Jeg hadde snakket med huseier, og så sendt naboen en noenlunde sånn melding:
"Vi har dessverre utsatt både oss selv og datteren vår for å gå på nåler, uten at det har hjulpet. For fremtiden vil vi følge hovedstadens støyforskrift, og unngå unødvendig støy mellom kl.23-07. Hvis du ikke kan leve med lydnivået som naturlig nok følger det å bo i blokk er enebolig å anbefale. Du trenger ikke å svare på denne sms. Vi kommer ikke til å besvare fremtidige henvendelser fra deg. Kontakt politiet ved sjenerende støy, evt kan du såklart prøve huseier. Mvh familien "

Dere kan blokkere om du vil, men slutt i hvert fall å gi noen form for respons (!)

Jeg hadde aldri gitt meg. Hadde ignorert surpompen, uansett hva han lirer av seg.
Men, jeg er sta, og ekstremt opptatt av hva som er lov og rett. Dere har rett, og skal absolutt ikke leve som munker i trance. Det kan ikke være sunt for barnet heller! Hun kan jo bli helt forstyrret av å hysjes ned for normal adferd. Jeg blir helt dårlig altså. ❤
 
Dere trives og har bhg plass. Jeg hadde snakket med huseier, og så sendt naboen en noenlunde sånn melding:
"Vi har dessverre utsatt både oss selv og datteren vår for å gå på nåler, uten at det har hjulpet. For fremtiden vil vi følge hovedstadens støyforskrift, og unngå unødvendig støy mellom kl.23-07. Hvis du ikke kan leve med lydnivået som naturlig nok følger det å bo i blokk er enebolig å anbefale. Du trenger ikke å svare på denne sms. Vi kommer ikke til å besvare fremtidige henvendelser fra deg. Kontakt politiet ved sjenerende støy, evt kan du såklart prøve huseier. Mvh familien "

Dere kan blokkere om du vil, men slutt i hvert fall å gi noen form for respons (!)

Jeg hadde aldri gitt meg. Hadde ignorert surpompen, uansett hva han lirer av seg.
Men, jeg er sta, og ekstremt opptatt av hva som er lov og rett. Dere har rett, og skal absolutt ikke leve som munker i trance. Det kan ikke være sunt for barnet heller! Hun kan jo bli helt forstyrret av å hysjes ned for normal adferd. Jeg blir helt dårlig altså. ❤
Tror vi skal gå for noe slikt ja. Låner den teksten jeg når han skriver igjen ;)

Jeg er egentlig ganske sta og opptatt av hva som er lov og rett til vanlig men har vært litt usikker på hvilke rettigheter vi har med tanke på hvordan vi bor. Vi bor i utleiers hus men den har to utleie leiligheter over seg der nabo bør i midten og vi på toppen skjønner du.
Vi skal flytte etterhvert, men det var egentlig ikke planen med det første. Hadde vi bodd i blokk eller lignende hadde jeg ikke gitt meg i det heletatt hehe
 
Last edited:
Tror vi skal gå for noe slikt ja. Låner den teksten jeg når han skriver igjen ;)

Jeg er egentlig ganske sta og opptatt av hva som er lov og rett til vanlig men har vært litt usikker på hvilke rettigheter vi har med tanke på hvordan vi bor. Vi bør i utleiers hus men den har to utleie leiligheter over seg der nabo bør i midten og vi på toppen. Vi skal flytte etterhvert, men det var egentlig ikke planen med det første. Hadde vi bodd i blokk eller lignende hadde jeg ikke gitt meg i det heletatt hehe
Dere har vel strengt tatt rett til å drive med totalrenovering fra kl.07-23 :joyful:
Og har i hvert fall ikke færre rettigheter enn en annen som leier. Eventuelle husregler er det opp til huseieren å sette, men jeg tviler på at en utleier vil nedføre forbud mot lekebiler på gulvet i kontrakten sin :smug: En dansende 1 åring som hopper rundt til Baby Shark en gang iblant er også HELT innafor!

Vi har leieboere under oss, uten lydisolasjon mellon etasjene. Så vårt nabohensyn består i forsøk på å unngå støvsuging og 2 åringens elefant-tunge-hopping før kl9 :hilarious: Ellers vet jo alle som flytter inn at de bor under noen, og det virker som alle er forberedt på at det da er liv i etasjen over..

Stå på krava sier nå jeg :D
 
Tror vi skal gå for noe slikt ja. Låner den teksten jeg når han skriver igjen ;)

Jeg er egentlig ganske sta og opptatt av hva som er lov og rett til vanlig men har vært litt usikker på hvilke rettigheter vi har med tanke på hvordan vi bor. Vi bor i utleiers hus men den har to utleie leiligheter over seg der nabo bør i midten og vi på toppen skjønner du.
Vi skal flytte etterhvert, men det var egentlig ikke planen med det første. Hadde vi bodd i blokk eller lignende hadde jeg ikke gitt meg i det heletatt hehe

Uansett hvordan dere bor har dere lov til å leve et normalt liv. Husker pappa hadde en sånn en i etasjen under, som kom opp og banket på for "alt". Vi ungene var bare hos pappa annenhver helg, men hadde fyren på døra flere ganger hver dag fordi vi bråkte sånn (en gang hadde vi til alt overmål sovnet når han kom opp for å be pappa roe ned de jækla ungene). Han tålte rett og slett ikke at vi var i leiligheten, det var visst ensbetydende med at det var bråkete.
 
Uansett hvordan dere bor har dere lov til å leve et normalt liv. Husker pappa hadde en sånn en i etasjen under, som kom opp og banket på for "alt". Vi ungene var bare hos pappa annenhver helg, men hadde fyren på døra flere ganger hver dag fordi vi bråkte sånn (en gang hadde vi til alt overmål sovnet når han kom opp for å be pappa roe ned de jækla ungene). Han tålte rett og slett ikke at vi var i leiligheten, det var visst ensbetydende med at det var bråkete.
Ja, alt som er normale lyder mener jeg også er innenfor og selvfølgelig til normale tider av døgnet. Vi har listet oss over gulvene her så lenge jeg kan huske men det gjør ikke en ettåring :hilarious:

Noen velger å bo under/mellom masse folk og likevel krever at naboene skal bo som om de ikke eksisterer...
 
Dere har vel strengt tatt rett til å drive med totalrenovering fra kl.07-23 :joyful:
Og har i hvert fall ikke færre rettigheter enn en annen som leier. Eventuelle husregler er det opp til huseieren å sette, men jeg tviler på at en utleier vil nedføre forbud mot lekebiler på gulvet i kontrakten sin :smug: En dansende 1 åring som hopper rundt til Baby Shark en gang iblant er også HELT innafor!

Vi har leieboere under oss, uten lydisolasjon mellon etasjene. Så vårt nabohensyn består i forsøk på å unngå støvsuging og 2 åringens elefant-tunge-hopping før kl9 :hilarious: Ellers vet jo alle som flytter inn at de bor under noen, og det virker som alle er forberedt på at det da er liv i etasjen over..

Stå på krava sier nå jeg :D
Ja, det er vel kanskje sant det:joyful:


Konen til han vi leier av (vi leier jo av begge forsåvid) er helsesøster og elsker disse små så når jeg tok det opp for et års tid siden at jo eldre lille ble jo mer lyder og annerledes lyder blir det jo så lo hun bare og sa at 'sånn er det' og at 'det er koselig det 'så jeg tror ikke de vi leier av ser 'bråket' på samme måte som naboen under. Vi får ta en samtale med dem om det blir mer "alvorlig" konflikt med han

Normale lyder fra oss alle sammen til normale tider av døgnet som du skriver må han tåle mener jeg også.
Vi har levd som normalt i disse dagene, det vil si at vi har ikke laget vegg til vegg teppe av madrasser og/eller holdt lille unna både gulv og leker mens hun har fått streng beskjed om å ikke oppføre seg som en ettåring slik som han oppfordret oss til å gjøre sist melding, så jeg er ganske sikker på at han ikke er veldig fornøyd med innsatsen:rolleyes:
 
Last edited:
Vi fekk klage frå ho som bodde OVER oss så vi budde i leilighet, spesielt etter at vi fekk hund (det var før vi fekk barn). Heilt nytt bygg var det også med god isolering.

Ho meinte at vaskemaskinen vår lagde så mykje lyd når den sentrifugere, den kunne umulig være rett kalibrert. Og etter vi fekk hund hendte det at vi måtte skyte oss over golvet for å ta frå han ting han tygde på osv. Så trampa vi viss forferdelig mykje.

Ho sa det berre når vi traff ho ute, så det var ikkje plagsomt på noko vis. Men mannen min fekk litt nok, så han nevnte ein gong at vi høyere godt at ho hadde ungane hos seg den helga. Då meinte ho at såpass måtte vi tåle av lyd frå dei over oss.

No bur vi i einebolig på landet og et godt nøgd med det.
 
Man må regne med bråk når man noe under. Husker vi hadde en leieboer i huset vi bodde i når jeg var ca 15 år. De sendte mld til mamma om masse bråk og banket i taket sitt med en kost når gikk fra stua til kjøkkenet for å lage meg mat. Jeg er stille når jeg går og skremt vettet av mange pga det. Noen bare klager for å klage trur jeg. Har bodd i kjeller leilighet med barn over, der bråkete det fra 05-01 så kan si jeg var glad vi bodde der kort, men klagde aldri på bråket til dem.
 
* OPPDATERING FOR DE SPESIELT INTERESSERTE *

Nå blir det samtale mellom etasjene og utleier. Jajah... :rolleyes:
 
* OPPDATERING FOR DE SPESIELT INTERESSERTE *

Nå blir det samtale mellom etasjene og utleier. Jajah... :rolleyes:

oy, lykke til! Hold oss oppdatert da :happy

Ps, Hva har skjedd som gjør at det blir slik da? Er det han under som har klaget?:wideyed:
 
Takk for det! Får se når det blir avtalt et møte. Har ikke hørt noe mer etter kveldens meldinger.

Tenker som så at det er han som har et ønske å få slippe å høre en ettåring som har fått totalt frie tøyler til å gå på gulvet i sin egen leilighet av alle steder på dagen, da får han ta kontakt med dem:confused005
 
Last edited:
oy, lykke til! Hold oss oppdatert da :happy

Ps, Hva har skjedd som gjør at det blir slik da? Er det han under som har klaget?:wideyed:
Takk! Får se når det blir avtalt. Tenker at det er han som har mest på hjertet så da får han ta kontakt med dem.

Ja, det har gått en stund siden sist men i kveld etter å vært ute hele dagen fikk vi plutselig en melding igjen:facepalm:
 
Last edited:
Takk! Får se når det blir avtalt. Tenker at det er han som har mest på hjertet så da får han ta kontakt med dem.

Ja, det har gått en stund siden sist men i kveld etter å vært ute hele dagen fikk vi plutselig en melding igjen:facepalm:
Det går helt sikkert bra for dere, huseierne høres jo ut som folk :) Skulle gjerne vært flue på veggen, må jo være en nokså rar kombinasjon av mindre begavet og aggressiv anlagt han der som ikke tåler at folk lever der de bor :bag:

Lykke til! ❤
 
Det går helt sikkert bra for dere, huseierne høres jo ut som folk :) Skulle gjerne vært flue på veggen, må jo være en nokså rar kombinasjon av mindre begavet og aggressiv anlagt han der som ikke tåler at folk lever der de bor :bag:

Lykke til! ❤
Ja, håper på det. Det blir spennende å se de neste dagene. Hele situasjonen har gått fra "forståelig" for et halvt års tid siden da det var snakk om lyder vi gjorde noe med slik som jeg allerede skrevet men nå har det blitt helt absurd, hun får ikke en gang får lov til å gå over gulvet på dagen for det er en
UTEaktivitet.... :bored:

Han er visstnok butikksjef, det var tydelig i gårsdagens meldinger at han skrev til oss som om vi var hans ansatte.

Jeg tror han rett og slett ikke ønsker å få påminnelse på at han ikke bor i enebolig i ingenmannsland. Hadde ikke forundret meg om han hadde funnet noe å klage på da også som at han hørte gresset gro:facepalm:

Takk skal du ha! :Heartred
 
Last edited:
Det er så dritt å ikke kunne bo normalt. Vi får rett og slett ikke gjort mye mer :wtf:

Har akkurat fått barnehageplass og det er ikke så lett å finne ny leilighet midt i disse dager med korona heller... Vi får se etter enebolig tror jeg.
Eller be naboen om å flytte. Si at slik er livet med barn, dere viser så mye hensyn dere kan, det er tepper overalt osv. Skriv ned alle tiltakene dere har gjort i en melding til han. Og så avslutter du med at om dette ikke er godt nok, så burde han vurdere muligheten for å flytte til en toppetasje/enebolig.
 
Eller be naboen om å flytte. Si at slik er livet med barn, dere viser så mye hensyn dere kan, det er tepper overalt osv. Skriv ned alle tiltakene dere har gjort i en melding til han. Og så avslutter du med at om dette ikke er godt nok, så burde han vurdere muligheten for å flytte til en toppetasje/enebolig.
GJORT :thumleft Det var ikke godt nok så det skal avtales et møte mellom etasjene og utleier i løpet av de neste dagene.
 
Eller gi han en liten smakebit på hvordan det kunne vært om dere ikke viste hensyn. Etter hver sure melding kan dere svare med «ettersom støydemping ikke hjalp, kjører vi nå litt normalnivå på aktivitet en times tid.». Og så ta vekk tepper og gi henne sprettball.
 
Back
Topp