Åver i egen seng og amme slutt.

Unicorn momy

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
Marshmallows2021
Smånissene 2022
Her i hus har som noen ville sakt minste jenta vært litt bortskjemt.. Jeg syns de har vært trygt for min egen del og de har virket trykt for minste. Men til poenget så har minste jenta fått såve i vår seng egentlig fra fødselen av.. Hun har altid bare blitt sint når vi legger henne i egen seng og de har vært mye enklere i forhold til ammingen på natten at hun har vært i nærheten.. Men nå viser det seg at jeg er gravid i jenn og har temin i desember. Så ønsker jo helst at hun kunne flyttet åver i egen seng før neste kommer så vi ikke har to små barn i senga.. Så da lurer jeg litt på om de er noen som har gode tips til og gjøre åver gangen enklest mulig for lille og for oss som foreldre? :)
Og så tenker jeg litt på dette med ammeslutt.. Her bjynner de og bli litt skralt med melk i jenn (evig takknemlig for at de har vart så lenge) og bjynner og bli litt lei :sorry:
Tenker jo litt at i takt med flytting åver i egen seng og ny graviditet så ønsker jeg og å avvenne ammingen.
Så har dere noen gode tips på den fronten så mot tas di med stor takk :)

I forhold til egen seng så begynte vi med dette nå i januar, da mini var ca 1 år. Helt i starten var det eneste som funket at jeg la meg i sprinkelsenga med han:hilarious: Så gikk det gradvis over til at vi kunne ha en hånd på han mens vi laget hysje-lyder. Etter en stund med det kunne vi legge han ned, være ved siden av og lage hysje-lyder! Så fikk vi korona og da var vi tilbake til start med at han ble lagt i vår seng:oops: Nå begynner vi tilvenningen på nytt med egen seng og samme opplegg.. Vi hadde mye sykdom på rad, så den nærheten han trengte fikk han! Nå havner han i vår seng når vi legger oss da:happy: Vi har begynt prøvingen på nr 2 nå, så håper han er i egen seng innen ny baby, men hvis ikke blir det sånn at mannen må ta mini på natt når vi får en eventuelt ny liten en!

Yngste her var vel rundt to år, kanskje. Husker ikke helt :p men ville enten tatt det lenge før eller lenge etter fødsel, så ikke det blir samtidig som småsøsken kommer i hus.

vi satt i sengen eller på gulvet på rommet hans ganske lenge under overgangen, og tok ham inn i vår seng for litt kos kos når han sto opp. Flyttet oss gradvis ut på gangen. Han gikk rett over i juniorseng, lik som storebror, det hjalp tror jeg. Da kunne han også stå opp og gå og se hvor vi var hvis han våknet om natten.
Lykke til!

Yngste her var vel rundt to år, kanskje. Husker ikke helt :p men ville enten tatt det lenge før eller lenge etter fødsel, så ikke det blir samtidig som småsøsken kommer i hus.

vi satt i sengen eller på gulvet på rommet hans ganske lenge under overgangen, og tok ham inn i vår seng for litt kos kos når han sto opp. Flyttet oss gradvis ut på gangen. Han gikk rett over i juniorseng, lik som storebror, det hjalp tror jeg. Da kunne han også stå opp og gå og se hvor vi var hvis han våknet om natten.
Lykke til!
Ja er litt derfor jeg søker tips og råd nå ^^ har termin i desember så har litt tid på oss tik og få de til ^^

Back
Topp