Åssen mme bruker dere?

marri86

Glad i forumet
Jeg brukte Nan Ha1,men har nå gått over til Hipp pga at jenta mi ble fort sulten,slet med å få bæsjet etc.
Hun gulper kanskje litt mer av Hipp (men den lukter ingenting av gulpen).MEN hun er lengre mett. :) Før gikk det 2-3 timer så var hun sulten,nå kan det gå 4-5 timer.Og hun sover mer på dagen,som betyr at hun ikke lenger hylgriner av at hun er overtrøtt på kvelden.Herlig. :)

Hvor ofte bæsjer ditt barn som går på mme?Min sliter med å gå bare hver 3 dag,og da har vi brukt malt,stimulert åpningen etc...Er et slit.Men ser om Hipp gir noe forskjell der.

Vet helsesøster sier helst hver dag,max hver 3 dag.Men en jeg kjenner som har to unger som ble foret på mme,lot sine gå opptil en uke uten problem,og de er friske raske unger den dag i dag...Er nok mange meninger ute å gå.

Hva er og dine tips til å få fart på fordøyelsen?Hun er nå 7,5 uke gammel.
 
Jeg bruker Nan1 og jenta her bæsjer annenhver dag;) så lenge barnet ikke ser ut til å være plaget pga forstoppelse, så går det helt fint at hun bæsjer hver 3 dag;)
 
Takk for svar. :) Problemet var jo at vi måtte bruke stimulering,MASSE malt (og både vi og helsesøstra mistenker litt glutenallergi eller hvertfall at hun er sensitiv mot det)Og i beste fall kunne det gå 3 dager.. :(

Liten oppdatering.Hun har gått nesten 2 uker på HIPP.Og hun er en forandret unge.
På lørdag som var så kom den første bæsjebleia uten hjelp. :) Og hun har bæsjet 3 ganger til sålangt denne uka.
Det går lenger mellom hvert måltid og hun sover bedre og mer..
Herlig. :)
 
Så bra hipp ser ut til å funke litt bedre. Jeg har nå først begynt med mme, ho er 7 mnd og vi bruker nan, merker ikke noe på henne at hun får mme i stedet for morsmelk :)
 
Hei :) Jeg har brukt hipp hos begge jentene mine. Hos hun første måtte jeg ha mye malt ekstrakt i hver flaske, opp til en spiseskje i hver. Men med nr 2, så har jeg ikke trengt noe i melka. Hun bæsjer stort sett 1 gang i døgnet. Men hvis det ikke ser ut som om barnet ditt er plaget av forstoppelse, så er det vel bare normalt for jenta di at det går 3 dager i mellom ;) jeg har blitt fortalt på helsestasjon her at det er normalt å bæsje mellom flere ganger i døgnet, til å gå en uke mellom hver gang :) men jeg syns hipp er mye bedre for fordøyelsen enn nan, etter min erfaring :)
 
Har mest kjennskap til nan og collett men måtte ha malt i til begge to for man blir jo litt hardere i magen av mme..så bra at hipp funker for dere,da er det bare å fortsette da :)
 
:)
 
Her brukte vi nan først, men gikk fort over på hipp etter mange anbefalinger :) Siden har hun hatt avføring flere ganger om dagen :D Og ingen mageknip ;) Hun er nå 14 dager. Mater henne hver 2,5-3t :)
 
Bruker Nutramigen 2 Lipil her! Smaker PYTON men snuppa har ikke noe valg pga melkeproteinallergi:p

*Surfer mobilt*
 
Bruker hipp 2, men skal nå gå over til vanlig kumelk
 
Bruker Althera pga kumelkalergi og melkeproteinallerg
 
Hun får hipp om hun våkner tidlig om morgenen. Men drikker vanlig kumelk ellers =) Er 13 mnd nå =) Nan og småfolk osv likte hun ikke.
 
Jeg bruker hipp :) fungerer veldig fint . og har gjort det fra første stund. Hu er 4mnd nå. Får litt i underkant av 1ts malt 1 gang i døgnet. Og bæsjer alt fra 1-3 ganger om dagen. Stort sett 1 ;) ikke noe luft (avent flasker med anti kolikk system i tillegg). Veit ikke hva som gjør det, men den skal være mildere mot magen enn f.eks nan. Mi gulper en del, veit ikke om det kommer av mme eller ikke, for har ikke prøvd noe annet merke. Men gulper mest etter måltidet med malt..
 
I bruker nan og avent flasker. Vi har ikke brukt malt på over en uke. Hu får minifom for hu har den tendensen til å svelge luft. Men det har ikke noe med mme eller flaske. Hu gjorde det når jeg ammet hu også. Hu kan sove mellom tre og fire timer etter mat og i ni timer om natta. Trur det også har litt med hvor mye de spiser pr måltid. Jo mer hu spiser jo lengre sover hun og jo færre måltider er det i døgnet. Hu spiser fem ganger i døgnet.
 
Jeg brukte Nan Ha1,men har nå gått over til Hipp pga at jenta mi ble fort sulten,slet med å få bæsjet etc.
Hun gulper kanskje litt mer av Hipp (men den lukter ingenting av gulpen).MEN hun er lengre mett. :) Før gikk det 2-3 timer så var hun sulten,nå kan det gå 4-5 timer.Og hun sover mer på dagen,som betyr at hun ikke lenger hylgriner av at hun er overtrøtt på kvelden.Herlig. :)

Hvor ofte bæsjer ditt barn som går på mme?Min sliter med å gå bare hver 3 dag,og da har vi brukt malt,stimulert åpningen etc...Er et slit.Men ser om Hipp gir noe forskjell der.

Vet helsesøster sier helst hver dag,max hver 3 dag.Men en jeg kjenner som har to unger som ble foret på mme,lot sine gå opptil en uke uten problem,og de er friske raske unger den dag i dag...Er nok mange meninger ute å gå.

Hva er og dine tips til å få fart på fordøyelsen?Hun er nå 7,5 uke gammel.
Vi bruker hipp (4mnd) og vi har 1-3 bæsjebleier hver dag.
 
Her begynte vi med Nan og hadde en gutt som stod i bro og skrek hele døgnet. Bytta til Hipp, han ble bedre, fikk fin avføring og spiste bra. Men etter et par uker på den, så var vi tilbake der vi var på Nan, bro og skriking. Bytta til Nan Ha1, massiv bedring, men forstoppelse til tusen og enormt mye luft i magen. Ikke minst mørkegrønn avføring. Og nå etter snart to uker på den, så har magesmertene kommet tilbake igjen. Men nå tror jeg kanskje det er pga han er så hard og treg i magen. Prøver ut malt igjen nå i håp om at det skal fungere. Han tålte ikke malt for tre uker siden, men håper han tåler det nå
 
Back
Topp