Åssen har dere det?

Snart trebarns mamma

Flørter med forumet
Nå er prinsen vår 4 uker gammel. Lurer på åssen dere mødre har det? Føler at jeg i perioder blir veldig lei meg og begynner å gråte. kommer mest ut de dagene jeg er ekstra sliten. jeg elsker prinsen min. har ei jente på 5 fra før. men noen dager blir veldig slitsomme. vanskelig å beskrive akkurat åssen dt føles.

Kjenner følelsen! Blir spesielt frustrert midt på natta eller sent på kvelden når jeg selv har veldig lyst til å sove og prinsessa gråter og jeg enda ikke har klart å forstå HVORFOR hun gråter og dermed heller ikke hva jeg kan gjøre med det...
Har fortsatt folk rundt meg 24/7 (mannen og svigermor) og selv om det er godt å ha den praktiske hjelpa og litt avlastning, så gleder jeg meg til å få bli kjent med jenta mi på mine egne premisser uten masse velmenende råd...

Begynner å føle meg relativt vanlig igjen etter keisersnitt og heftig infeksjon. Merker da at jeg fortsatt har lav blodprosent og blir derfor fort sliten.
Snuppa er heldigvis veeeldig snill og rolig men stakkar får vondt i magen og jeg tipper det er av antibiotikaen som jeg må ta.
Det er fortsatt ingen rutine på ting, hun sover og pupper akkurat når det passer for hun. Nå er hun bare 3 uker gammel så sånn skal det få lov til å være en stund fremover før vi prøver å lage faste soverutiner.

Er enkelte gonger eg blir sprø ja... :) For halvanna år sida var eg singel (og hadde alltid vært det), arbeidsledig og uten baby. Var derfor vant til å være aleine og trivdes med å berre slappe av og styre med mitt. Så plutselig har eg mann, hus, full jobb og ein baby som krever sitt... Kjenner det litt på kroppen og humøret av og til ja... :) Har heldigvis ein mann som er heilt fantastisk til å avlaste. :)

Enig. Føler meg nesten hjelpeløs innimellom:p ingenting er bra nok, når frøken har vondt i magen. Og sambo er mye borte med jakt, noe jeg ikke liker, men han drar allikevel. Så føler meg utslitt, får ikke dusjet når jeg er hjemme alene engang:(

Men elsker frøkna over alt på jord og den nye tilværelsen som mamma:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Må si at jeg bare koser meg:-) Kan jo bli trøtt de nettene han sover dårlig. Men jeg har ikke vært lei eller trist en eneste dag. På dagene koser vi oss med en lang trilletur hver dag. Når han sover får jeg ordnet huset og ellers er det jo amming og kosing med den lille. Er veldig heldig å ha mannen hjemme om dagen også

Sent from my iPhone using BV Forum

Takk for svar jenter :) godt å se at dere også har det likt. her har lillegutt begynt å få veldig vondt i magen. begynner rundt 17-18 tida på kvelden. varer i flere timer. det er vondt å se han sånn :(

Takk for svar jenter :) godt å se at dere også har det likt. her har lillegutt begynt å få veldig vondt i magen. begynner rundt 17-18 tida på kvelden. varer i flere timer. det er vondt å se han sånn :(

Jenta mi har også begynt med det.. Begynner på ettermiddag/kvelden og gir seg igjen i sånn 9 - 10 tida på kvelden. Og så blir hun så utslitt at hun kun våkner for å få litt mat resten av natten.

Har du prøvd sukkervann? Det fungerer 9 av 10 ganger her!

Hei igjen. Det hørtes helt likt ut som her. her starter også magesmertene på ettermiddag/kveld og dt varer til 21-22 tida eller mer. prøvde sukkervann i kveld. det hjalp litt. koker du sukkervann hver gang? eller kan man koke en gang og bruke dt hele kvelden? må dt være lunkent når man gir det? er så usikker på de tingene. hvor mye gir du om gangen da og hvor ofte? nå ble mange spørsmål her :)

Hei igjen. Det hørtes helt likt ut som her. her starter også magesmertene på ettermiddag/kveld og dt varer til 21-22 tida eller mer. prøvde sukkervann i kveld. det hjalp litt. koker du sukkervann hver gang? eller kan man koke en gang og bruke dt hele kvelden? må dt være lunkent når man gir det? er så usikker på de tingene. hvor mye gir du om gangen da og hvor ofte? nå ble mange spørsmål her :)

Lager til og tar over i sterilt glass med lokk i kjøleskapet. Som det står på ammehjelpen så holder det i to døgn i kjøleskapet. Når jeg gir henne så tar jeg 2 ml i sprøyta og varmer opp med å holde rundt sprøyta. Skal ikke mye til før 2ml er varmt nok til å gi.
Gir 2ml, noen få dråper om gangen (kan se hvordan hun begynner å roe seg etter ca halve sprøyta er gitt). Gir 1 - 2 ganger om dagen (kun når massage/sykling med bena ikke virker og jeg er sikker på at det er smerte, ikke andre ting).

Lager til og tar over i sterilt glass med lokk i kjøleskapet. Som det står på ammehjelpen så holder det i to døgn i kjøleskapet. Når jeg gir henne så tar jeg 2 ml i sprøyta og varmer opp med å holde rundt sprøyta. Skal ikke mye til før 2ml er varmt nok til å gi.
Gir 2ml, noen få dråper om gangen (kan se hvordan hun begynner å roe seg etter ca halve sprøyta er gitt). Gir 1 - 2 ganger om dagen (kun når massage/sykling med bena ikke virker og jeg er sikker på at det er smerte, ikke andre ting).

tusen takk for tips. nå skal jeg prøve det og se åssen det går.

Back
Topp