Åssen er det med formen deres? :-)

• Trådstarter Trådstarter ☆ Camilla ☆
  • Opprettet Opprettet

☆ Camilla ☆

Guest
Her har kvalmen og svimmelheten kommet for fult, skulle nok ikke slippe unna nei som jeg gjorde i starten
er nå 32+0. Så nå skal det bli veldig godt å få lillebror i løpet av april. :-)

Tar gjerne imot noen tips mot kvalmen. :-P

Åssen står det til med dere da?

Jeg har også begynt å få tilbake litt av kvalmen, men det går litt i bølger... Mest når jeg er sulten... Ellers liker jeg å si at formen ikke er så ille, men merker at jeg blir mer og mer sliten og har veldig mye vondt i bekkenet. Nyter likevel å være gravid da det har vært veldig etterlengtet, men gleder meg selvfølgelig til lille kommer også :)

Har hatt ein god periode lenge nå. Bortsett fra at eg er trøtt og sliten. Har mye Halsbrann Og nå har eg fått vann i kroppen.. Gifte ringen passa best på lillefingeren i dag. Så den får være av til babyen er ute.. Eller så føles det ut som babyen stanger seg ut selv. Så sitter mye stille.. Føler det er veldig ubehagelig i det området :p eller så skal det lite til før bekkenet gjør vondt. Men klarer mer nå en før uke 20.. Kiropraktoren har redda med.. Nå er det litt mer min feil når eg har gjort for "mye".. Lei av og pisse 30 ganger til dagen og flere ganger på natta.. Godt det ikkje er så mangen uker igjenn :)

Har ingen gode tips mot kvalmen, jeg spiste hele tiden og drakk te. Gjerne noe friskt som ingefærte med sitron. Og unngikk for alt i verden å bli sulten. Men det er jo mange som foretrekker å ikke spise når de er kvalme. Ser den!

Er 32+0 i dag, selv. Har begynt å bli vanskelig å gå da jeg har fått så fryktelig vondt i skambeinet og øverst på innsiden av låret. Men ellers fin.

Her har og symfysedelen av bekkenet begynt å tulle seg. Har hatt vondt i ledda bak heile svangerskapet (og før, sidan eg gjekk gravid med eldste i 2005), men huskar at det blei vondt framme mot slutten av forrige svangerskap og. I tillegg slit eg med masse skjærande smerter i livorområdet (frå hufsa og opp til navlen) ved nær sagt all aktivitet. Ein 10 minutts tur på matbutikken er nok til at eg ikkje klarer å gå pga smertene. Så eg føler meg ganske begrensa no om dagen... Godt eg ikkje har noko særlig med oppgåver utanfor huset no om dagen (kjører jentungen på teaterøving og svømmekurs, men då kan eg sitte fint i ro og vente til ho er ferdig). Masse kynnere ved aktivitet og, så både lege om jm har sagt eg må unngå stress og unødvendig aktivitet. Husarbeidet må mannen ta seg av.

Men det er på ein måte litt "godt" å vere litt plaga og, fordi eg no har passert 30 veker og har hatt tidvis store problem med å føle meg klar for baby igjen. Eg VIL det jo, men føler meg ikkje klar i det heile tatt. Men når kroppen er vond og ting føles vanskelig som gravid blir det lettare å "godta" at det snart kjem baby i hus. Det er vel gjerne berre sånn kropp og sinn er innretta, at ein blir så lei av å vere gravid og ha vondt at overgangen til ny baby ikkje føles like vanskelig...

Last edited:
Begynner å bli veldig sliten og dårlig form. Masse kynnere og press nedover. Så føler jeg må på do hele tiden. Og at jeg blir fort andpusten . Ser frem til å føle meg i bedre og lettere form

Formen er elendig :sorry: vondt i skambeinet på hver side, så vondt å løfte beina for høyt opp. halsbrann innimellom. hadde blitt bedre med å være uggen etter mat, men blitt verre igjen nå. Tett nese på natten, fått svangerskapsdiabetes, masse kynnere og nedpress, noen av kynnerene er vonde. Sover også kjempe dårlig om natten, vondt å ligge og må tisse masse. Er drittlei og vil bli ferdig. Nei nå ble det mye klaging:joyful:

Jeg blir kvalm hvis jeg er veldig trøtt eller sliten. Typisk på kvelden etter en veldig lang dag.

Men ellers så har jeg ikke for mye å klage på. Får vondt i rygg og bekken om jeg gjør altfor mye eller går veldig mye. Klarer å holde det i sjakk med å ta det litt rolig. Får også lett kynnere som gjør vondt, men det er mest på jobb eller ved veldig mye aktivitet. Så de begrenser jeg med sykemelding og hvile.

Generelt synes jeg det går veldig fint, kunne vært verre. ;) :P

Enda to måneder igjen så jeg nekter å erklære meg for lei helt enda. :P

Her er formen litt opp og ned. Går greit så lenge jeg ikke gjør noe, men dersom jeg er på jobb, går tur eller rydder (vi gjør oss klar til å flytte) begynner jeg å kjenne det i bekkenet.

Ellers er det tett nese, åreknuter, til tider vond rygg, og kvalme/sure oppstøt viss jeg ikke har spist på en stund

Jeg kan på ingen måte klage over formen min, den er egentlig veldig bra :) i dag er jeg 33+4, jobber fullt enda og satser på å være i jobb til permisjonsstart i uke 10. Jeg hadde en bekkenlåsning som kiropraktor heldigvis fikk fiksa, og har netter jeg sover dårligere enn andre, men skal absolutt ikke klage! Fungerer som før, alt er bare litt tyngre. Tar hensyn til kroppens signaler, og har rolige dager der det er behov for det. Jeg har aldri vært gravid før, og syns det å gå gravid er veldig koselig - men utålmodig som jeg er, så gleder jeg meg veldig til lillegutt kommer! Tiden går fort og sent på samme tid :p

Kullsyre hjelper meg på kvalme :)

Bekkenet mitt er begynt å slå seg mer vrang, og har mye vann i kroppen! Blir fort sliten av å gjøre ting. Men ellers er formen bra :)

Formen har vært litt stusslig, fordi jeg har vært en del forskjøla med vond hals samt hatt en real omgang med spysjuke.. Men det er jo ikke direkte knytta til graviditeten da :) Nå er jeg frisk igjen og føler meg i god form :) bekkenet fungerer bra nå etter at jeg gikk ned til 50% sykemelding :) Begynt å få litt halsbrann, men det er ikke mye, hjelper med lovehearts! Bortsett fra at det begynner å bli tungt er jeg fysisk sett i god form. Heller værre psykisk, men håper det går seg til :)

Jeg kan egentlig ikke klage på formen , heldivis:-)
men jeg er lei, og lei og lei av å ha vondt og være passiv ifh til barna... Jwg sliter med bekkenet, og får derfor ikke gjort så mye. Blir tilskuer på aktiviteter ifh barna, og sliter veldig med dette...
Sliter også med motivasjonen til den siste delen, og ser nå bare frem til tettere kontroller og slikt den siste tiden, slik at det er litt turer hjemmefra som fyller opp dagene mine:-) har ikke så mange jeg kan treffe på dagtid heller, så blir derfor mye alene og kjeder meg på dagtid. Og ettersom jeg må være i ro så blir dagene langsomme....
gleder meg også veldig på vinterferie med barna og sambo neste uke nå:-) Selv om jeg blir passiv, så skal vi da allefall kose oss litt sammen:-)

Godt at vi ikke har så veldig lenge igjen nå. ☺ Kanskje vi er heldige å får en fin slutt helt på slutten avsvangerskapet uten noen plager.

Back
Topp