Åse sykehus anyone?

Camillemi

Forelsket i forumet
Er det noen som har erfaringer fra Åse sykehus? huff.. har hørt litt smårusk fra andre som har født der. Siden jeg er førstegangsfødende så vet jeg liksom ikke heilt hva jeg går til.
Er det noen som har gode opplevelser derfra?Håper det!
 
Har bare hørt skryt fra Åse jeg..:)
Mitt nærmeste sykehus er Molde, og der er det iallfall mange rare historier ute og går, så jeg vurderer nesten å reise en time lenger til Åse!!
 
Høres bra ut! har bare hørt at de ikke gir deg den oppmerksomheten og hjelpen en trenger etter en har født. Men nå har jeg hørt at alle som føder etter 1.august i år ikke skal på sykehushotellet, men de skal være på fødeavdelingen. Det syns jeg høres betryggende ut for meg som førstegangsfødende.
 
Søsteren min fødte sine to barn på Åse, og ble godt behandlet i etterkant av fødselen. Hun likte seg iallfall der, og vi møtte noen av de hyggelige barnepleierne. Er sikkert noen som ikke er så koselige også, men slik er det uansett hvor man befinner seg.:p
Åse har en stor og fin fødeavdeling og dere har faktisk et sykehushotell like ved, så jeg misunner deg egentlig litt for at du skal føde der. Sikkert ingen babyboom i oktober, så da er det god plass der.;)
 
Jeg kjenner veldig mange som skal ha baby i juni! Da snakker jeg ikke om 5 stykker, jeg vet om 10-15 gravide. Har hørt at det er babyboomrekord for juni måned. Så da blir nok fødeavdelingen OVERFYLT!! Sånnsett tenker jeg det er greit å ha oktoberbarn :)

Det er bra du har gode erfaringer fra Åse :) Er ikke sikkert alle som jobber der er like greie, men håper flesteparten er det!
 
Det heter vel Ålesund sykehus nå :P 
Jeg fødte mi første der, og har bare skryt og komme med (nesten) .
Før fødselen starta skikkelig, ble vi stua inn på et ultralyd rom uten noen form for oppfølging. Det var 2 dager etter fullmåne og fullstendig kaos på fødeavdelinga. Men jeg synest det var godt å få være alene med min vonde kropp og bare ha min mann ved min side.
Da jeg fikk fødestue, var det folk hos meg hele tiden. Og under fødselen var de enestående, måtte ha hjelp til å holde føttene mine, da jeg fikk kraftig bekkenløsning under fødselen. Så hadde barnepleier på en side og ei anna dame på andre sida for å hjelpe meg og holde. Og ei dame mellom føttene.
De har lært en god "fødeteknikk" der, hvor de støtter opp om bekkene /underlivet og passer veldig på slik at du ikke skal revne, og er heller tidlig ute med saksa for å klippe. (sorry for ekle detaljer)  Men jeg glemmer ikke kommentaren til hun dama som var mellom føttene mine, da hun så meg i øynene å sa: " No e d ej å du!" Hjelpes meg tenkte jeg, men for ei dame :)))) 
Vi havna på barsellhotellet sist, og det var det beste som kunne hendt oss, da pappan fikk være hos oss hele tiden, og vi fikk ha besøk når  vi ville osv.
Eneste minuset var at en måtte be om hjelp selv, de kom ikke bare inn og masa på deg for alt mulig.. men det likte jeg veldig godt :)

Ble langt dette her.. Men Ålesund sykehus er BRA!!!!
 
Back
Topp