Åse sjukehus:-)

Havets fru

Forelsket i forumet
MAI 2013
Vi begynner visst å bli en del jenter som skal føde på Åse! Spennende:-)
Har dere erfaring med å føde der fra før?
 
nei dette er førstemann, så har ingen erfaringer :) jeg har termin 16 okt. 24 år :)
 
nei dette er førstemann, så har ingen erfaringer :) jeg har termin 16 okt. 24 år :)
 
Ja dette er andre mann .
Fødte vår keiser 17 oktober 2008 på Åse sykehus , fødselen ente i katastrofesnitt v 8 cm åpning . Hjertelyden til den lille sank drastisk og jeg blødde masse mista tilsammen 2 L blod (halvparten av alt blodet i kroppen). JM handla raskt og jeg fikk full narkose å gutten vår kom tilverden ca 20 min etter ks ble bestemt. Vill si vi har god erfaring og fikk god hjelp men klart noen av JM og helsepersonnellet som jobbet der var jo "sure" men det kann man jo treffe på andre plasser også........Vill helst til Åse ikke Volda men blir det på Natta å det ikke er ferje tiljengelig så må vi til Volda
 
Oj, det hørtes ikke ut som en god fødsel Sylvia80.. Men det var godt å lese at alt er bra med han nå!
Håper det blir fødsel på dagtid for deg Hobbit! :-)
Jeg har hørt så mye forskjellig om Åse sjukehus, at jeg nesten blir litt nervøs:P 
Men hvordan syntes dere behandlingen dere fikk på sjukehuset var? Utenom selve fødselen..

Er selv førstegangsfødene, 21 år:-)
 
Jeg ble nøye oppfulgt gjennom hele svangerskapet og gikk på alle kontroller der, og har ingenting å klage på det. Under fødselen som var langvarig, kasta jeg ut en sur vikar som himla med øynene til meg (ikke alltid en fordel å føde under sommerferieavviklingen) Ellers gikk alt veldig treigt.. men tror nok det ville gått mer som smurt om det hadde vært utenfor sommerferien, vil tro rutinene fungerer bedre da.  Håper jeg hvert fall.. Men vet at der er mange som har dårlige erfaringer der dessverre. På barsel fikk jeg heller ikke noe god behandling, men så ut som de som hadde barna der hos seg, hadde det bedre da. Vi som hadde barna på neo. intensiv ble liksom ignorert. Den ene gangen på 5 dager jeg lå der fikk jeg nesten kjeft da jeg ringte på.. så det gjorde jeg ikke flere ganger... Håper på en bedre opplevelse denne gangen, men da også med KS selvfølgelig.
 
Jeg skal ha nr 2, fikk ei jente på Åse for snart 2 år siden.
Hadde en helt normal fødsel, og synes de som jobber der var flotte. Traff ikke på noen som jeg oppfattet som negative heldigvis. Fikk god hjelp og oppfølging, selv om det var midt i sommer-rushet!
 
Fikk ein gut for litt over eit år siden.. Eg var på Åse og eg var kjempefornøgd.. skal dit denne gangen også..
 
Godt å høre at dere har hatt gode opplevelser med Åse også! :-) 
Krysser fingrene på like fødsler som min mor.. Hun har hatt korte og greie fødsler. Med meg merket hun ikke at hun hadde rier heller(førstemann).. (Født 10 min etter hun kom på sjukehuset) Så da var det full fart med blålys.. :-) 
 
Spennende å høre de forskjellige erfaringene. tror kanskje at mye kommer ann på hvordan fødselen blir, men de menneskene man har rundt seg spiller så absolutt en stor rolle når en ligger og har vondt emoticon
Jeg har en svigerinne som har født to ganger de siste årene, og hun har hatt gode opplevelser begge gangene. Selv om fødselen har vart både 12 og 14 timer.
 
Back
Topp