Århundrets mest negative tråd

Kal-El

Forumet er livet
..og den skal omhandle menneskeheten, hva som er galt med oss, kom gjerne med eksempler, artikler, videoer, bilder m.m. Alt det mørkeste, ondeste, mest forferdelige om oss mennesker kan legges ut her. Kom gjerne med egne tanker/meninger om det dere legger ut.

Mitt bidrag (som er lagt ut før i andre tråder):

Pelsindustri: Advarsel, scenene i videoen linken fører til er ekstremt skremmende/grafiske og man vil aldri få bildene ut av hodet (anbefaler allikevel å se den): http://animalsaviors.org/furfarm.html

Kjøttindustri: Advarsel, moderate til sterke scener: http://www.nettavisen.no/nyheter/article2768600.ece

Min kommentar blir vel at det er noe alvorlig galt med oss mennesker som rase/art/sivilisasjon med tanke på pelsindustrien og kjøttindustrien. En ting er at vi skal konsumere / spise kjøtt m.m greit nok, men en annen ting er hvordan vi gjør dette og hvordan vi oppnår dette. Det er ikke bare på pelsfarmer dette skjer, men også i kjøttindustrien, hvor dyr plages levende, tortureres, mishandles og går rundt med brukne ben, åpne sår, lever et liv fra fødsel til død hvor de aldri har en eneste kvadratmeter for seg selv privat, alltid sammentrengt med tusenvis av andre, dvs. livet deres er ren tortur, skremsel og mareritt til den dagen de dør.

Når man ser bl.a videoen fra kjøttindustrien, så er det ikke så rart nye farligere virusformasjoner av allerede kjente ufarlige/milde virus oppstår, slik som sanitetsforholdene er 100% fraværende på bl.a grisefarmer. Grisene blir proppet fulle av antibiotika dagen lang fra de blir født, slik at de kan gå rundt med store åpne sår i åresvis uten å få behandling og allikevel overleve, noe som fører til hyppig virusmutasjon og hyppig blanding av virus på tvers av arter.

Rent personlig er jeg ikke i mot det å spise kjøtt, men jeg er i mot måten kjøttet skaffes på. (ergo er jeg en hykler siden jeg spiser det allikevel).
Jeg er heller ikke i mot pelsbruk for de som trenger det (noe som ekskluderer hele den vestlige moderne verden), men igjen så er jeg i mot måten pels skaffes på. I mine øyne burde pels kun komme fra dyr som blir spist, og kun fra spiselige dyr som blir jaktet på eller som lever fritt før de dør.

Finnes det noen alternativer til det å spise kjøtt fra slike farmer? Er økologisk noe bedre, får dyrene virkelig fritt ved økologisk bruk? Noen som vet?

Griser har også spolorm hele livet. Har infeksjonen først kommet i et grisefjøs, er den så og si umulig å bli kvitt, så de får en sprøyte når de bir født for å bremse det til de blir store nok for å slaktes.. [:'(] Og det du har nevnt pluss dette, er bare en av maaaaaange grunner til at jeg ikke spiser svinekjøtt.

ORIGINAL: Prisilla

Jeg går ikke inn på linkene dine, da det aner meg hva den om pelsindustri handler om. Så en dokumentar på tv2 for mange år siden hvor noen hadde gått inn i en pelsfarm i kina (elns?), med spycam. Der flådde de dyrene levende [:(][:(][:(][:(] Disse bildene har jeg ALDRI ALDRI ALDRI fått ut av hodet. Meldte meg inn i flere organisasjoner som driver med dyrevelferd og dyrevern.

Jeg skjønner meg ikke på slike mennesker. Drap, tortur, vold etc...Er dette noe som finnes i oss alle? Er det nok at en mentalt frisk person kan utføre slike handlinger etter å ha vert i ett visst miljø i en viss tid? Hva er det som får enkelte til å ville gjøre noen andre så vondt?

En annen ting, i kveld har jeg sett schindlers liste (har sett den før også), å blir sittende med en klump i halsen. Tenk at for bare 70 år siden, så var verden slik! Flere av nazistene dreper andres familie rett forran øynene på de etterlatte, så ler de av det. Jeg fatter det ikke! Hva feiler det enkelte mennesker??

Edit: ser dere diskuterer Kal-El`s bidrag her. Følte meg litt usaklig i forhold til hva dere diskuterer med å dra inn film og greier [8D] Men jeg slengte bare ut det jeg mener er det mørkeste, mest forferdelige ett menneske kan gjøre.

Godt poeng. I dag er det dog mye værre enn hva nazistene drev med. Nazistene holdt seg stort sett til å drepe (skyte/gasse) jødene - ille nok ja, men de holdt seg for god til å voldta 5-åringer, drepe foreldrene for så å tvinge barna til å bli soldater (ofte ved å tvinge dem til å skyte sine egne foreldre først), voldta alle kvinner hos motstanderen og gjøre dem til gangbang-koner for gjerne 30-40 soldater av gangen. 15.000 dør årlig i Afrika pga. misjonering/biskoper som tjener penger på å drive med "djevelutdrivelse" / eksorsime, som består i å helle kokende vann og/eller syre i ansiktet på barna, evt. brenne dem/drukne dem, dvs. foreldrene selv betaler for å få sin egen unge drept foran ansiktet på dem, fordi det da jager vekk demoner/onde ånder som foreldrene ofte tror er årsaken til f.eks familiens dårlige økonomi m.m.

Det er mye "snadder" å velge i mellom i den mørkeste bunnen av menneskeheten.

Videoen du så på TV2 er den samme som første linken i tråden, eneste forskjellen er at den i linken er usensurert.

ORIGINAL: Prisilla

ORIGINAL: Kal-El
15.000 dør årlig i Afrika pga. misjonering/biskoper som tjener penger på å drive med "djevelutdrivelse" / eksorsime, som består i å helle kokende vann og/eller syre i ansiktet på barna, evt. brenne dem/drukne dem, dvs. foreldrene selv betaler for å få sin egen unge drept foran ansiktet på dem, fordi det da jager vekk demoner/onde ånder som foreldrene ofte tror er årsaken til f.eks familiens dårlige økonomi m.m.

Hva skal man si til sånt da???!! [:(]  

Beklager, det var 1000, men 15000 som blir anklaget årlig (men dette er bare i Nigeria alene, og kun i to av statene deres, tallet for hele Afrika er mye høyere).
Artikkel: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=569143

og en til: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=179409

Back
Topp