Årh!! Forb.... svigermor!!!

CasiopeiA

Forelsket i forumet
Ja, dere skjønner kanskje hva denne tråden går ut på?

Svigermor sitter barnevakt her av og til når samboer er på jobb, spiller poker eller er ute med kompiser. Her en dag kom hun like før leggetid og jeg spurte om hun vile bade 2-åringen vår. Det viste seg at han ikke ville bade men hun "tvang" ham og han satt i badekaret og grein fordi han ikke ville bade. Jeg stakk hodet inn på badet og sa at han ikke trengte å bade hvis ikke han ville.

Det ble tydeligvis veldig galt og nå er det helt villt her!
Jeg må da få lov til å si ifra, eller kan jeg ikke det? Svigermor føler seg såra og at ikke jeg stoler på måten hun passer sønnen vår på. 

What to do?? 

Bra gjort! Fortsett med å si ifra. Jeg vet hvordan du har det og er ikke flink til å si ifra selv. Det er ditt barn, og du som bestemmer. Så ikke føl på det. Men hvis du synes det er vanskelig er hun jo et menneske hun også. Sett deg ned med henne og fortell om situasjonen. Det kan hjelpe. Men noen vil alltid takle det dårlig å få krititt.

Så lenge du sa det på en skikkelig måte så får hun jo bare tåle at du sier i fra. Det er ditt barn og du som bestemmer og her hørtes det bare ut som om du kom med en beskjed. Men det er vel litt typisk svigermødre å være litt furtne om de blir sagt i mot? ;) er ellers enig med hun over; snakk med henne om det fortsetter sånn, en må jo få si i fra uten at det dermed er sagt at du ikke stoler på henne!

Høres ut som min svigermor jo. Vi må jo ha lov til å si ifra, spesielt siden det er våre unger og da er det faktisk vi som vet best . Selv om jeg har store problemer med å si ifra til min svigermor, så har det vært et par hendelser der jeg har sett meg nødt til å si ifra, spesielt nå siden jeg er gravid. De gangene har hun blitt sur, men da har jeg også bare gitt henne tid til å komme over det. Når hun har kommet over det pleier hun å ta kontakt, da later hun som ingenting og jeg henger meg på den. Masse lykke til.

Nå har jeg snakket med henne og hun har tydeligvis bare bestemt seg for å være såra... Jeg føler jeg har brukt nok energi på dette nå så hun får heller få litt tid til å komme over det;)

CasiopeiA skrev:
Ja, dere skjønner kanskje hva denne tråden går ut på?

Svigermor sitter barnevakt her av og til når samboer er på jobb, spiller poker eller er ute med kompiser. Her en dag kom hun like før leggetid og jeg spurte om hun vile bade 2-åringen vår. Det viste seg at han ikke ville bade men hun "tvang" ham og han satt i badekaret og grein fordi han ikke ville bade. Jeg stakk hodet inn på badet og sa at han ikke trengte å bade hvis ikke han ville.

Det ble tydeligvis veldig galt og nå er det helt villt her!
Jeg må da få lov til å si ifra, eller kan jeg ikke det? Svigermor føler seg såra og at ikke jeg stoler på måten hun passer sønnen vår på. 

What to do?? 

Kanskje hun tenkte at siden du hadde spurt om hun kunne bade han, så måtte han vel bades...

Det er uansett ikke enkelt med svigermødre, håper dere finner ut av det

Back
Topp