Årets store test av barneseter - har testet oppblåsbart barnesete!

Helene Harefrøken

Forumet er livet
Den store Europeiske fellestesten av barneseter ble offentliggjort i går. Testorganet har denne gangen tatt for seg over 20 barneseter, hvorav et av disse, utrolig nok, er et oppblåsbart barnesete. Les mer om testen hos Sikring av barn i bil.

Mens jeg har deg her.. Hvilke beltestol er best når man ikke har iso fix? 

Sukk... Dette med bakovervendt kommer liksom aldri frem i lyset føler jeg. 

Labambie skrev:

man tester like mange bakovervendte seter som oppblåsbare

BlackBeauty skrev:

Labambie skrev:

man tester like mange bakovervendte seter som oppblåsbare

håpløst 

Det er vel opprinnelig laget til bruk i fly, tror jeg. 

Live2Learn skrev:

Cybex Solution X 2 kan sikkert være et godt alternativ. Når det er sagt er det flere av  setene med isofix som det er mulig å velge om du vil benytte det med isofix eller ikke.

Det som er litt ekstra dumt med  at Forbrukerrådet ikke lenger har tilgangen til detaljene på noen av testene er at vi ikke får vite poengsummen de forskjellige setene har fått i sidekollisjon og frontkollisjon. Det er nok de aller viktigste kriteriene for meg og det får jeg jo ikke frem på denne nye testen :(

*Meya* skrev:

Det er mye mulig, dog har jeg ikke sett dette nevnt noe sted, men det har uansett fått ECE-godkjenningen som bilbarneseter må ha for å selges i Europa så dette er et barnesete til bil.

Helene Harefrøken skrev:

*Meya* skrev:

Det er mye mulig, dog har jeg ikke sett dette nevnt noe sted, men det har uansett fått ECE-godkjenningen som bilbarneseter må ha for å selges i Europa så dette er et barnesete til bil.

Om du googler navnet på setet, kommer det opp ett svar fra Nybaktmamma, og der ligger en link til en tysk side, og sånn jeg forstår teksten på den tyske siden, så er det opprinnelig laget for fly. Får ikke linket fra telefonen :P

Skal gjør det, bare ikke nå. Er for trøtt ;)

Den oppblåsbare selges i flere norske butikker!

Cinnamon* skrev:
Den oppblåsbare selges i flere norske butikker!

DET er veldig skremmende!

Live2Learn skrev:

Isofix på beltestoler er "kun" for å holde setet på plass når ingen sitter i den. Beltestoler med isofix går vel stort sett an å brukes selv om det ikke er isofix i bilen da beltet uansett må holdes på plass på riktig måte over ungen.

Back
Topp