Årets kjipeste dag...

Marrylou

Forumet er livet
Julibaluba 2017
It's gonna be May 2019
...er nyttårsaften for meg og flere av mine venner! Ingen av mine venner synes noe om nyttårsaften uten at vi egentlig kan sette fingeren på hvorfor. Flere?

Er det en dag som er full av forventninger til det nye året og fulle av skuffelser for det gamle? Hvorfor er det mange som blir sentimentale?
 
Det er jo ikke så rart om man bruker dagen til å reflektere over året som har gått. Men om man alltid er veldig skuffet over det gamle og har store forventninger til det nye må man kanskje justere forventningene sine :)
 
For min del er det en dag fylt med refleksjoner og tilbakeblikk på både det som var bra og det som var mindre bra i året som gikk. Men mest er det en dag med håp og drømmer for det nye året. Det gikk mange år der ønsket mitt for det nye året, var at det skulle bli bedre en det forrige. Det var i den tøffeste delen av mitt liv hvor flere kjente og kjære mistet livet hvert år. Likevel syns jeg dagen i seg selv er flott.
Nå er livet mer stabilt, og drømmene mine i stor grad oppfylt, nå ønsker jeg bare at 2019 føyer seg inn i rekken av gode år :)

Håper dere klarer å snu fokus, tenk på håp og drømmer for det nye året, alt som lan oppleves, se og nytes.
 
Jeg tenker egentlig ikke så mye på året som er gått. Tenker mer på hva som skal skje den neste måneden :p
 
Det er ikke en viktig dag for meg.

Men håper det blir det for barna etterhvert.
 
For meg er det i grunnen en vanlig dag.

Jeg reflekterer ikke så mye over hverken det som har vært eller det som kommer.
 
Jeg har alltid synes dagen er skikkelig kos. Kan hjelpe at det for meg alltid har vært en skikkelig familiedag. Har feiret med venner et par ganger, men selv da er det familiepreg over feiringen :p Akkurat sånn jeg liker det. Mange andre dager der jeg reflekterer over livet, akkurat nyttårsaften er for meg en dag for kos og hygge :)
 
Det har nok med forventninger å gjøre, som med alle andre dager.
Vi gjør ikke opp regnskap for året som har gått, og prøver å se fremover heller enn bakover. Det er som når man skal "begynne et nytt og bedre liv," og venter til en gitt dag for å gjøre det. Det er jo bare å legge ekstra press på seg selv, fremfor å begynne når som helst. :)
 
For oss er det god middag og fyrverkeri. Ellers en ganske vanlig dag.

Tenker ikke noe på det som har vært. Men håper det nye året kan bli bra
 
For meg er det en negativ dag fordi jeg er ensom... Dvs., jeg har jo mann og barn, men sånn som i kveld når jeg er alene hjemme er det ingen som inviterer meg med eller som jeg føler jeg kan invitere meg til...
 
Normal dag her også (pluss en del bråk).
 
Jeg hadde en periode da jeg var yngre hvor jeg ikke likte nyttårsaften. Mest fordi jeg følte det var "enden på jula", som jeg hadde gledet meg sånn til :)
 
For meg er det en dag hvor jeg reflekterer ovdr det som har vært og det vi ønsker fot det nye året, vi koser iss med brettspill, film og pskkelek og venner/familie
 
Back
Topp