Årets julekalender på NRK - Snøfall

Bkno3405162

Andre møte med forumet
Noen som vet hvilken aldersgruppe årets julekalender er myntet på? Serien får strålende kritikker men det dras paralleller til Narnia og Harry Potter.

Mener jeg har lest at Selma, hovedpersonen, er 9 år?

Det et hun, men det angis fra NRK aldergrense "tilatt for alle". Den kan vel muligens likevel være litt skummel for de yngste utfra det jeg leser, men vi ser alltid sånn tv sammen med dem. Og med et trygt fang går det bra :-)

Tenker å se det med fireåringen. Hun sier fort ifra om ting blir skummelt og da kan vi skru over på noe annet.

Tenker å se det med fireåringen. Hun sier fort ifra om ting blir skummelt og da kan vi skru over på noe annet.
Jeg tenker det samme. Vi får sitte å se det sammen med vår fireåring og skru av hvis hun synes det virker skummelt (eller at vi synes det er for skummelt for henne) ☺️

Gleder meg til å se den. Syntes Julekongen var helt super når den kom :)

Den så ikke vi, for begge gangene hadde jeg inntrykk av at vesla var litt for liten. Så vi har sett andre kalendere på dvd de årene den gikk :) men neste gang den går ser vi den nok sammen.

Spent på om barna er syns det er gøy. Vi har sett lite julekalender på tv.

Litt tidvis sarte her også men blitt en del tøffere i løpet av det siste året (mellomste kan nå se skoobie doo alene ;-))

Jeg gleder meg og håper de liker den. Likevel skal vi nå også se jul i Skomakergata da. Det gjør vi alltid

Tror snøfall blir en fin kalender utover, ligger an til fin stemning. :)

Her satt tre barn og så på.

Mine to eldste og en nabo som ringte på fem på seks. Mine likte den i alle fall, naboen sa ikke et ord...

Vi så og vesla fulgte med. Eneste var at hun spurte et par ganger om når episoden var slutt og da den var det spurte hun hvorfor hun måtte se det... :rolleyes: Vi prøver igjen imorgen. :P

Seksåringen her ble ikke overbevist.

Mine på 5,5 og 8 gleder seg til å se mer i dag.:-)

Og nå gleder vi oss alle tre til i morgen (vi ser den ikke på tv, vi caster fra netttv når det passer oss, jeg legger nemlig lillesøster nå. Hun på 11 mnd altså, ikke hun på 5,5)

Og nå gleder vi oss alle tre til i morgen (vi ser den ikke på tv, vi caster fra netttv når det passer oss, jeg legger nemlig lillesøster nå. Hun på 11 mnd altså, ikke hun på 5,5)

Frøkna vår er på juleball i kveld, så vi ser dobbelt i morgen :)

Back
Topp