Årets julefeiring

mia1986

Elsker forumet
Hva gjør dere i år damer?

Var mannen som spurte meg og det tok meg helt på senga... Har hatt det hos oss for å samle hans og min familie, men det spørs om vi orker det denne gangen. Gjorde det da jeg var gravid med datteren min som hadde termin 24. februar, men deg var såpass lenge etter julen at det gikk helt fint.
Nå har jeg termin 1. januar og har stor risiko for prematur unge! Tenker at jeg ikke orker å ha alle hos meg (har dessuten en svigermor som ikke bidrar med en dritt og bare klager). Men alternativene frister heller ikke... Å være hjemme alene på juleaften virker så stusselig og da gjenstår det bare å dra til min mor og stefar og det er 1,5 time unna. Litt skummelt synes jeg...

Har ikke tenkt så langt vi heller (pleier alltid å begynne planleggingen for seint;-) ). I fjor hadde vi det her, da det egentlig var svigermor sin tur, men oss tre pluss svigermor virka litt stusslig, så vi inviterte begge sider til oss:-) Vet ikke helt hvem sin tur det er i år, vet at svigermor nok har lyst å invitere, men er for beskjeden og venter til det er nesten er for seint. Blir ikke hos oss, det blir for mye kjenner jeg. Familien bor ikke langt unna, så får bare pakke fødebaggen og reiseseng til mini i bilen, og skulle noe skje, så får hun sove der:-) Tviler da, gikk 14 dager over med første:-/

Tenker masse på jula . Har mensentermin 4 januar og er veldig spent . Barna har mammajul i år , så det eneste jeg håper på er at jeg får feire julaften sammen med de , siden de bare er hos meg annenhver jul ❤️ håper på å gå over nyttårsskiftet selvfølgelig .

Vi har ikke barna før 4. juledag, så vi hadde egentlig tenkt å dra til min mor juleaften, meeeen det tar to timer å kjøre, noe som vil si at jeg er nesten to og en halv time unna sykehuset...:confused: Vi får nå se hva vi finner på, tenker jeg ser ann formen når jula nærmer seg før jeg sier noe 100% sikkert:)

Vi skal feire jul på østlandet hos foreldrene og der er sykehusene ca. 20 minutter unna hjemmet.
Pakker jo selvfølgelig med meg fødebagen i tilfelle! ;)
Ingen krise for oss om vi føder på østlandet i stedet for på Haukeland :).

Vi var hos hans familie (der vi bor, Stavanger) ifjord, og planen var å reise til nordnorge denne gangen. Men det kan vi bare glemme nå..så det blir vell hos hans familie iår også.

Vi skal til mine herlige svigers :) <3 De bor 30 sek biltur unna :p
Må bare presisere, 30 sek unna oss ikke sykehuset. Men jeg har termin 22 januar, så blir ikke noen fødsel i jula likevel :) (Håper jeg vertfall) Men er uansett deilig å slippe å ordne med juleselskap når man er høygravid :)

Last edited:
Svigers leve i truo om at me pakka full bil med onga og høggravid og reise 4 tima, for å feira hos dei...dei får leva i truo ;) Blir enten her heima og feire med et vennepar, ellers så blir me hos far min så bur i nærheten :)

Vi skulle være hos svigers uansett i år, og de bor 2 min med bil fra oss. Vi bruker likevel å overnatte slik at vi kan få lagt jentungen til normal tid og spise frokost sammen 1.juledag. Så den er grei :)

Vi skal til svigers. Var med familien min i fjor. Vi bor i generasjonsbolig med svigers så er veldig greit å gå de få meterne mellom trappene våre.

Vet ikke helt hva vi skal, jeg spurte hva han ville i går men fikk i grunn ikke noe klokt svar. Jeg pleier å være hos mamma i jula, rart å tenke på at jeg kanskje ikke skal feire jul dær. Han har pleid å være hos søsken eller hos sin mor, så dette er første jula vi skal feire ilag.

Slik det ser ut nå så har jeg jobb til og med 25.januar, så da blir vi vell værende i området, mamma bor ca 3minutter gange fra der vi har kjøpt hus, så krysser fingrene for at de vil ta i mot oss i jula og at han er villig til å gå med på det :)

Vi er hjemme.
Det har vi vært to år nå, og det fortsetter vi med
Å fylle bilen med to unger et tonn pakker, hund, klær og oss selv for å dra tvers over landet på juleferie er vi ferdige med. Vi er hjemme. Den som vil komme til oss er velkommen.

Første året var mine foreldre der, i fjor var vi alene, svigermor kom i romjula.
Siden mine foreldre sin "annen hver" krøllet seg da min bror hadde huset fullt av hele hennes familie og det var mer enn de orket i fjor, kommer de vel ikke i år heller, så trolig er vi bare oss fire.

Jeg har termin 7.1 og det er ikke aktuelt i måneskinn å kjøre til svigers i alle fall. Slikt har vi sluttet med på vinteren, og jeg sitter ikke 45 mil i bil ned gjennom Gudbrandsdalen to uker før termin, og slett ikke hjem få dager før!

Ikke at det ville være noe krise å føde på Gjøvik, vi måtte bare hatt med bilsete og bleier og babytøy, men kjøre hele den veien hjem med en nyfødt?? Og ikke minst... Vi bruker 8 timer på turen. Vi er ganske langt både hjemmefra og fra svigers midt på der... Jeg har født fort før, første kom fem timer etter første rie (andre derimot tok sin tid, riene stoppet helt opp og jm regnet det som 7 timer aktiv fødsel fra de var tilbake et halvt døgn senere)

Aner ikke ikke om jeg ligger på sykehuset eller er akuratt komt hjem, så blir spennende å se bår jeg får ks datoen, for må være på sykehuset i 4 dager før jeg får hjem. Men om jeg er hjemme, så blir det hos mine foreldre dette året. Er heldigvis bare 5 min i bil til de og svigers :)

Jeg tenker at vi blir hjemme i år. Forhåpentligvis vil både min og hans fanilie feire med oss:-) Svigermor, mine foreldre og søsken er alle flinke til å hjelpe til, så det ser jeg ikke på som noe problem.

Vi har ikke diskutert det ennå. Jeg og snuppa skal til mine foreldre siden det er min tur å ha dattera denne jula. Vet ikke om sambo blir med, eller om han benytter "siste sjangse" til å feire jul sammen med familien sin i år. Vi har termin i januar, og er enige om å feire jul annenhvert år med familiene våre etter at babyen er kommet. De årene jeg har dattera mi feirer vi med mine foreldre, og så feirer vi med hans foreldre de andre årene.

Vi skal være med kjærestens side av familien! For to år siden var vi hos oss, så kanskje vi slipper lage istand i år!
Jeg har termin såpass seint i januar at jeg tror og håper jeg bare er tjukk på julaften;) dessuten så blir julefeiringen i Bergen uansett hvor vi skulle ende opp med å være, så blir ikke noe styr, bortsett fra om vi måtte hatt det hos oss!

Jeg er egentlig mest glad for at første julen til lillingen blir med min familie:p det blir ekstra stas ( altså julen til neste år).

Vi har feiret annenhver jul hos mine foreldre og hos svigers de siste 4 årene, selv om vi ikke har barn. Vi har faktisk aldri feiret jul fra hverandre ;)
I år er det jul hos svigers, noe som absolutt er det mest praktiske da de bor bare 5 min kjøring fra oss. Ikke det at jeg har planer om å føde før etter nyttårsaften, men jeg ser for meg at det kan være slitsomt nok å være høygravid uansett ;)

Vi skal egentlig til foreldrene mine i år, sammen med bror min m/familien.
Men det blir muligens til at mor lager maten, og så kommer alle her heller! :-)

Vi har feiret annethvert år hos mine og hans siden vi ble sammen (første året kastet vi mynt, for å se hvor vi skulle begynne) men det kjennes godt at vi har sluttet med disse lange reisene, vi kommer fra hver vår del av landet og bodde i ti år i en tredje, nå har vi flyttet til mitt hjemsted. Vi dro til svigers det første året da vi etter rutinen skulle det, men deretter ble vi hjemme. Det er godt. Vi er voksne og vil gi ungene egne tradisjoner.

Back
Topp