Årets hageprosjekt?

Kakedeig

Forumet er livet
Septembermødre <3
Sommerfuglene
Har dere noe hageprosjekt?
Vi skal spa opp et bed og legge stein istedet for hundene graver som gale der :P
Så skal vi lage et lite bed i en palle (men ha gjerde rundt det hehe) og så vil jeg lage noen store lykter av sement :)

Du da?

Alt :p de forrige eierne gjorde absolutt ingenting, så her må mye gjøres.
Selve huset må males
Plattingen foran og bak må beises
Vi skal skjære ned noen busker
Lage gjerde og port
Planere ut og legge ny gressplen
Gjøre ferdig levegg og platting, som mangler noen planker
Fylle på med ny grus

Og sikkert en del mer jeg ikke kommer på akkurat nå :p

Vi har allerede begynt. Vi har revet PG meislet bort inngangspartiet og bygget nytt med trapper:) eller mannen har:p

Ellers så må vi ordne mange store bed som er utforbi hekken vår. Det er helt overgrodd etter de forje eierene. Ellers så skal vi kanskje bygge ut terrassen og kanskje få tak over den ene delen. Male et gjerde. Mange prosjekter:p

Jeg lurte på om jeg skulle lage noen krakker i betong og spraylakkere dem. Hmmm..

Håper å få tatt bort ca halvparten av ripsbuskene. Noe mer luft og gjerne noe stikkelsbær.
Jeg skal få to frukttrær som jeg fikk i bursdagsgave i fjor. Enten to plomme eller et plomme og et moreller.

Kanskje et pallekarmbed eller noe sånn. Vi får se.

Skal fikse litt i bedene, grave opp en rosebusk og fikse opp plenen i første omgang :)
Fremover er planen å rette opp noen andre, små rosebusker og legge bark for å få litt kontroll på alle prestekragene som invaderer fremsiden av huset :P

Har en nabokatt som ELSKER å grave i bedene mine og gjøre fra seg :( Noen som vet hvordan jeg kan jage bort katten?

Skal fikse litt i bedene, grave opp en rosebusk og fikse opp plenen i første omgang :)
Fremover er planen å rette opp noen andre, små rosebusker og legge bark for å få litt kontroll på alle prestekragene som invaderer fremsiden av huset :p

Har en nabokatt som ELSKER å grave i bedene mine og gjøre fra seg :( Noen som vet hvordan jeg kan jage bort katten?
Mamma brukte et pulver som het noe sånt som Katt deg vekk! i bedene sine, da ble hun mindre plaga av nabokatter. Ellers funker jo alltids hageslangen, hvis du sprayer katten litt så fort du ser den. De blir fort vant med hvor de ikke er ønsket.

Mamma brukte et pulver som het noe sånt som Katt deg vekk! i bedene sine, da ble hun mindre plaga av nabokatter. Ellers funker jo alltids hageslangen, hvis du sprayer katten litt så fort du ser den. De blir fort vant med hvor de ikke er ønsket.

Takk for tips! Da skal jeg se om jeg får tak i det :)

Fremover er planen å rette opp noen andre, små rosebusker og legge bark for å få litt kontroll på alle prestekragene som invaderer fremsiden av huset :p

Finnes en sånn elekrisk greie som lager en lys lyd som katter ikke liker. Slås på med bevegelsessensor når kattene er i bedet.

Her er noen tips :)

Her og må alt gjøres, men med en nyfødt så tviler jeg på at jeg klarer alt i år. Mannen eier ikke grønne fingre, så ikke mye hjelp i ham heller.
Flyttet hit i fjor, og er bare plen. Ingen bed eller noe. Huset, garasjene og verandaen MÅ også males i år, men det får nesten mannen ordne, evt leie inn noen.

Tenkte å ha en liten grønnsakshage, bruke litt pallekarmer og plante i. Og spa opp et par bed. Er mye potensiale her, men jeg er ikke hageerfaren nok til å se dem, tror jeg. :rolleyes:

Ok jeg har laget meg et prosjekt. Jeg skal lage kose hjørne utenfor kjøkkenvinduet. Har funnet fire Potter som det skal flyttes inn noen planter

Så litt pynt. Hvor vellykka dette blir we jeg ikke sikker på;p

image.jpeg Jeg har "noen" frø som skal ut :p dette er mitt første år med hage, så jeg prøver meg frem, har fjernet mange busker på tomta, spesielt rosebusker som bar fulle av torner og så ut som groteske våpen.

Jeg vil også ha noen mye busker, rips, bringebær og solbær, liker bruksplanter ikke bare noe som ser bra ut.

Og så har jeg flere forskjellige solsikker som skal ut. Har en tomt som er veldig solrik, så må finne ut de neste plassene for de som vil ha mye sol og lite. Mye jobb det å :p

Vi skal grave opp hele uteområdet... Så store planer ja :) Blir å legge ny plen i første omgang.

Rive terassen og bygge ny som er dobbelt så stor.

Plante grønnsaker i 3-4 pallekarmer.

Fikse på et eksisterende blomsterbed som er fryktelig stygt.

Her skal vi lage til kantene rundt plenene, noe med mur og noe uten, plante hekk og litt sånn, gleder meg såå til hvor fint det blir :)

Vi har et stort prosjekt ute som mannen begynte med for et par år siden :-P det neste som skal gjøres, er å sprenge vekk fjell fra tomten så nedkjørsel blir ferdig. Deretter må det mures endel, mannen lager seg bod under terassen, terassen skal rives og bygges opp igjen mye større. Hagen skal bli en hage igjen :-P nå er det bare en stor og ujevn jordklump med container oppå :-P vi har også en hage nedforbi hagen, som vi vurderer å heve :-) så vi blir nok ikke ferdig med det første :-P

Har så mye vi vil gjøre, men det koster for mye! I år prioriterer vi nok å lage ferdig en steintrapp vi har begynt på, samt å lage en steintrapp til på andre enden av terrassen. Skal lage en liten grønnsakshage også.

Back
Topp