Årets "7 sorter"

Hønepøne+2

Gift med forumet
Årets 7 sorter her blir vel ikke akkurat julekaker (men har aldri vært så fan av alle kakene man kan lage av samme utgangspunktdeig[8D]) og mesteparten er vel ikke akkurat baking heller. I år skal jeg prøve meg på petit fours, så er spent på hvordan det går.

De "7 sortene" her blir:
Trøfler
Trøfler antrukket i hvit sjokolade
Marsipankuler med mørk (70%) og melkesjokolade
Bountykuler
Mintstenger
Sjokolade cookies
Kakemenn
(Kanelstenger)

Målet er å komme meg tilbake i nomalvekt[8D][;)]

Hva baker dere? Er det noe dere må ha hver jul?

mamma skal ha bakedag med meg og søsteren min pluss barnebarn. aner ikke hva hun har planlagt men sikkert pepperkaker iallefall. jeg skal lage tre typer karameller og en type konfekt. så ingen baking utenom det hos mamma. er litt lei julekaker jeg også så vil heller lage karameller og sjokolade [8D]

ORIGINAL: dommett

mamma skal ha bakedag med meg og søsteren min pluss barnebarn. aner ikke hva hun har planlagt men sikkert pepperkaker iallefall. jeg skal lage tre typer karameller og en type konfekt. så ingen baking utenom det hos mamma. er litt lei julekaker jeg også så vil heller lage karameller og sjokolade [8D]

Min tankegang også. Og folk flest er somregel det, så kjekt å kunne servere noe annet.

Pleier å arrangere bakekveld med jentegjengen og bake masse forskjellig, men jeg har ikke arrangert noe i år, så enn så lenge skjer det ikke noe[8D]

jeg hadde bakedag med ei venninne forrige torsdag :) da bakte vi

Bountykuler
sjokolade snitter
kolakaker
fløtekarameller
honnikornflak.

oxo skal vi bake peppekaker da :)

høres ut som my kind of julekakelist miss hønepøne09! og vi kan ha bakedag vet du!

her blir det

mintstenger
bountykuler
biscotti med sjokolade og appelsin
pepperkaker
trøffler om hønepøne09 sine er gode
toffeen til domett,når jeg får smisket meg til oppskrifta! ;)
og mulig noe annet godt!

ORIGINAL: ohBaby!

høres ut som my kind of julekakelist miss hønepøne09! og vi kan ha bakedag vet du!

her blir det

mintstenger
bountykuler
pepperkaker
og mulig noe annet godt!

Eg e meeeee[:)] Så noen andre konfekter med appelsinmarsipan som tydligvis skulle være gode for de som ikke likte marsipan også. Og så kanskje noe fra tupperwareheftet? Hehe. MMMM sjokolaaade. Kan vi lage dumlesnack?

Har forrestene laget noe som er for godtemumser. Rocky mountains het det. Det var søtt det[8D]

ORIGINAL: Hønepøne09

ORIGINAL: ohBaby!

her blir det

mintstenger
bountykuler
pepperkaker
og mulig noe annet godt!

Eg e meeeee[:)] Så noen andre konfekter med appelsinmarsipan som tydligvis skulle være gode for de som ikke likte marsipan også. Og så kanskje noe fra tupperwareheftet? Hehe. MMMM sjokolaaade. Kan vi lage dumlesnack?

Har forrestene laget noe som er for godtemumser. Rocky mountains het det. Det var søtt det[8D]

eg misunne deg det tupperwareheftet!!!!!!

ORIGINAL: aljoba

hvor finner dere oppskrifter på slike godsaker? [:D]

det søte liv,mamma og tupperwareboken til pønis!

jeg er mer glad i all den tradisjonelle julebaksten jeg da. så her blir det:
Peppekaker: ferdig!
kakemenn
Serinakaker
tyskeskiver
tørr vaffler

og av mamma får jeg krumkaker og potetmelstopper. bruker også å lage berlinerkranser men de utgår i år! og så har jeg veldig lyst å lage karameller og oreo-kuler! men vi får se om det blir! ser kanskje ikke ut som jeg kommer til 7 i år jeg da..

Ja brukar alltid baka lussebullar o sabrinakakor till jul..Det måste jag ha på jul [:)] O æven chokladkola ær ett STORT måste på jul [;)] Resten brukar mamma gøra sjælv som bullar o sånna saker, det ær hon bættre på æn mig [:D] Sen brukar oftast jag o mamma koka knæck tillsammans.

hær blir det:
pepperkaker
hvite kakemenn
serinakaker
kromkaker
sirupsnipper
mors aas kaker
berlinekrans
hvis jeg orker så blir det kansje karammeler,kanelstenger, tørrevaffler

- Julamannar
- pepperkaker
- Risboller

Pepperkake hus? [8D]
Kje akuratt 7 sjorter, men får holda, e jo bara det me ete så [8D]

Får se hva jeg får tid til i år![8D] Og kan vel egentlig ikke bake heller..[8|][:D]
Menneh, skal ihvertfall klare;

- pepperkaker..[8D]
- pepperkakehus..[:D]
- marsipankuler med sjokolade - NAM! <3

Så får vi se hvor mye mer jeg får tid til / tørr å prøve meg på![;)]

ORIGINAL: Aily

Ja brukar alltid baka lussebullar o sabrinakakor till jul..Det måste jag ha på jul [:)] O æven chokladkola ær ett STORT måste på jul [;)] Resten brukar mamma gøra sjælv som bullar o sånna saker, det ær hon bættre på æn mig [:D] Sen brukar oftast jag o mamma koka knæck tillsammans.

Har du oppskrift på lusseboller? Tror jeg skal prøve meg på det. Tror aldri jeg har smakt det.

ORIGINAL: Hønepøne09

ORIGINAL: Aily

Har du oppskrift på lusseboller? Tror jeg skal prøve meg på det. Tror aldri jeg har smakt det.

Kan se om jag hittar det imorgon när jag ska upp till huset, tror jag vet vart jag har det [:)] Det är jättegott o väldigt vanligt i sverige. Sånt vi svenskar bara måste ha till jul [:D] (om man tycker om det alltså [;)])

å lussekatter ja! :) jeg har en knall god oppskrift på lussekatter! men min mening er at så å si all gjærbakst blir god så lenge du hever lenge nok før og etter! skal se om jeg får tid til å legge den inn til dere i morra!

baker alltid lussekatter, kakemenn, pepperkaker og kokosmakroner.
hvis jeg klarer det i år og, så er jeg fornøyd.

men har mine tvil. blir nok ferdigddeig fra ikea til pepperkakene i hvertfall.. [;)]

lussekatter med kesam,disse er utrooolig gode!!

http://kristineshusmorblogg.blogspot.com/2009/12/lussekatter.html

Back
Topp