Åreknuter...

emma og dennis mamma

Glad i forumet
Noen andre som har vært/er plaget med åreknuter? Jeg har fått en stooor åreknute på den ene foten og må bruke støttestrømper hele tiden... hvordan skal jeg overleve sommeren med støttestrømper???
den er vond og lite vakker å se på! (er NESTEN så jeg gruer meg litt til syden turen om tre uker)
Uff... kjiiipe greier....[:(]

Vet ikke noe om dette, men det går an å ta en tlf til jordmor/lege kanskje? Mulig de har noen tips til hva du kan gjøre!

HVorfor får man det egentlig, vet du det?

M

Been there!!! Fikk på den ene leggen under tredje svangerskap.. Heldigvis liten, men så ut som blå spaghetti[&:][&:]  Trøsten er nå at det ble nokså usynlig etter fødsel, blir jeg veldig varm ser det mer ut som en blåveis.. Spent på om det kommer tilbake i dette svangerskapet.. Det kommer vel av at åreveggene blir slappere pga hormoner i graviditeten og er vel ikke så mye å gjøre med. Plages du skikkelig av det og opplever det som skjemmende er det muligheter til å fjerne de ved et enkelt kirurgisk inngrep iallefall[:)]

jeg hadde i lysken og i ene kjønnsleppa.skikkelig ubehagelig men de forsvant etter fødselen.ømheten du kjenner vil nok gå over, men den vil nok fortsatt være synlig etterpå dog sikkert svakere.

jepp, hadde litt fra før, men blitt verre nå, særlig ene benet [:@] bak kneet oxo en styggfant litt lenger opp på innsiden av låret...korte skjørt/shorts- forget it! [&o]

Huff,ja. Jeg fjernet en STOOOR åreknute fra bak kneet og nedover leggen for 1 år siden. Arrene ble dritstygge!!![:o] Og nå når jeg er gravid igjen kommer det mer,rett ved siden av der jeg fjernet[:@][:@][:@] POKKER!!!!! Foten min ser ikke ut,lurer på å amputere den[;)]ØØØØ....neida,men synest de støttestrømpene er vonde å ha på. Bruker de ikke, så jeg har jo bare meg selv å takke.

jeg har også en fot som ser helt j...ut. Har ikke fått direkte åreknute, men et større delt med sprengte blodkar...lekkert... Bruker støttestrømper på jobb!! Men blir jo pes nå når det blir varmt... Kjøpt meg lange skjørt jeg...

Det er derfor de anbefaler å bruke støttestrømper fra 3 mnd av og til noen uker etter fødselen! Man får en del vann i kroppen, i vevet, som gjør at veneklaffene ikke får jobbet som de vanligvis gjør, derav kommer disse uønskede berømte knutene. Og strømpene har kommet i nye og fine farger på apoteket nå faktisk! I sommerfarger![:D] De har til og med rosa!he he.. Skal kjøpe meg det snart jeg for å prøve å forebygge så mye jeg kan, men ser på det med skrekk og gru i sommervarmen. Men skal være flink fra høsten av. Var på kurs angående bruk av støttestrømper i forbindelse med jobben forrige uke, så ble derfor opplyst om dette der. Visste ikke spes mye om det på forhånd så var jo utrolig bra timing![:D] Jeg har kortet til ho som holdt kurset liggende oppe på jobben, men er sykemeldt ut neste uke så kan evt skaffe nr og sånn når jeg skal opp dit igjen, om noen er interessert? Klem

Back
Topp